Tuesday, November 23, 2021

Susu Pisang / Banana Milk / Banana Uyu

lepas balik dari Kuantan tu aku duk gila susu pisang sebab lepas minum susu pisang Farm Fresh tu aku sukaaa...dan lepas tu terus gak aku order kat Shoppee banana uyu dari Korea!hahahaha....mahal gak harga dia tapi sebab nak juga rasa kan, pasrah je laa...Alhamdulillah semuanya sampai dalam keadaan yang baik...ada satu yang macam ada pecah sikit tapi still okay...yeay!
sebabkan dah ada banana uyu dari Korea di rumah, makanya aku gigih laaa pergi ke Family Mart dan 7 Eleven kat rumah aku untuk membeli semua jenis susu pisang yang adaaaa...gigih kan demi nak membuat perbandingan...hahaha aku ngan Mak aku la masa ni duk gila susu pisang kahkahkah...so jenama yang kami jumpa adalah Farm Fresh (pasteur yang dalam botol & UHT dalam kotak), banana uyu dari Korea jenama Binggrae pun ada dua dalam kotak dan botol, then jenama Good Day, Pokka dan Nilofa...
dan setelah sesi sensori dijalankan oleh panel aku dan mak aku, makanya kami setuju susunan dari kiri di bawah ke kanan mengikut kesedapan susu pisang ini...hahaha by the way yang empat pertama tu aku memang dah expect pun...hahaha cuma yang dua last tu, aku macam terkesima minum dia weh...gilaaa lah nampak nau pakai sintetik flavour, rasa diaaa Allahu nak marah pun takleh sebab makanan...huhuhu pasrah je la...so nak cite kat sini, if tak dapat banana uyu dari Korea pun takpe sebab susu pisang oleh Farm Fresh pun dah setanding pada aku...nyummeh!

6 comments:

  1. Susu pishang farm fresh tengah viral sebab keluar iklan kat MLM21

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh yeke...hahaha alaa tak tgk MLM hehehe sblm ni pun payah nak jumpa, dah viral lagi laaaa...

      Delete
  2. Susu pisang korea mmg best..dlu pi korea seminggu,hari2 minum susu kirea..mmg bli pack yg ada 4 botol ke 6 botol..lupa dh..farm fresh dh try..utk tak suka manis ok..kita suka manis yg mcm susu korea..perfect rasanya

    ReplyDelete
    Replies
    1. oooo kalo mcm sy suka susu pisang korea sbb rasa light tak manis sgt, n rasa pisang betul bkn perisa pisang...

      Delete
  3. Susu Pisang jenama Meiji sedap..yg 7e Thailand Tu. Kt kelantan bnyk jual

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo selalu gak nampak. Kat familymart pun ada tp xpnh cuba

      Delete