Tuesday, November 30, 2021

Travel Bubble Langkawi Sempena #38thbirthday

hehehe so setiap tahun Alhamdulillah aku dengan geng matriks aku akan berkumpul bersama nak celebrate birthday kami yang semuanya pada September...kalo tahun lepas kami buat kerja gila balik hari ke Penang, tahun ni another gilaaa...hahaha plan asal nak buat online partayyy je...dengan tema pyjama...memasing gigih dah beli pyjama...sekali beberapa minggu sebelum tarikh partayy, dibenarkan pula travel bubble ke Langkawi...terus kami decided untuk warga KL dan Johor berjumpa di Langkawi je...hahaha gila lah...tapi nya cuma aku, Suzy, Ilon dan Rina je yang join...Emy laki dia tak bagi...hahaha...pasrah!

so disebabkan Langkawi ni laaa aku buat Covid-19 test tau...hahaha...so sebab kan aku sorang je, makanya aku relaks je sampai awal airport...selesaikan urusan test sebabnya masa ni wajib buat test sebelum naik flight...so kita layan laaa...senang je urusannya...tapi debar gila kot...hahaha aku memang dah test malam sebelum pergi tu, just in case kan...hahaha masa buat test ni duk sembang dengan IK yang bertugas, sembang macam kawan lama!hahaha...
selesai urusan test, aku pun menuju ke area kedai makanan...sedihnya banyak dah tutup weh...huhuhu Papparich pun takde dah, KFC pun takde...aku lapar, so tak berani la nak masuk dalam dulu takut takde kedai makan kan...makanya aku masuk ke Marrybrown je laa layan ayam goreng yang dah lama tu...kemain hitam tulang dia...sobsss!masa ni nervous tak hilang gak...almaklum dah dekat setahun tak naik flight kan...hehehe...masuk ke area boarding, sempat beli Starbucks pastu payah nak minum...hahahaa...
walaupun semua yang naik flight ni dah buat test, still aku prefer malas nak masuk awal dan duk lama dalam flight tu...makanya aku lepak sampai semua orang dah masukk...hasilnya aku macam catwalk model masuk dalam flight sebab seat aku belakang sekali dan most of passenger dah duduk masa tu...hahahaha...nasib la model versi obes kan...dan bila sampai je Langkawi, diorang buka pintu belakang dan dengan pantas aku keluar!menjadi orang pertama masuk ke Lapangan Terbang Langkawi...dan aku kaget!sebab kemain ramai photographer dan abam polisshhh menyambut ketibaan aku...hahaha siap aku terhenti dan teragak-agak sebab terkejut...kehkehkeh...
tapi malas nak buang masa sangat, dengan pantas terus keluar dan aku diambil oleh geng JB yang dah tiba awal 2 jam dari aku masa ni...asalnya aku kena tunggu diorang, sekali flight diorang reschedule jadi awal dari aku...hehehe dan dari airport, terus kami ke Laksa Ikan Sekoq kat pantai tepi airport tu jaaa....saje la layan seround sedangkan takde la suka sangat...lepas makan sempat posing tepi laut sebab pasni takdan daaa...hehehehe...
dah makan, terus kami gerak menuju ke Lot 33 Boutique Hotel yang terletak di Pantai Tengah, depan sikit dari Pantai Cenang...hehehe...boutique hotel ni macam tak famous sangat tapi pada aku cantik!aku pun puas usha hotel untuk trip kali ni sebab masa tu semua hotel famous dah penuh!nak jadikan rezeki ke sini la kami...aku booking Executive Suite yang berharga RM840 dan mempunyai 3 buah bilik (2 bilik ada 1 queen + 1 bilik ada 2 queen), ada ruang tamu, ada ruang makan, toilet kat luar, toilet kat dalam bilik beserta jakuzzi, ada gak katil extra di ruang tamu yang terbuka...memang lawa!ala-ala Bali hotel ni...i loike!
sampai je Suzy dan anak-anak dah ada....diorang dah datang Langkawi lebih awal untuk bercuti...so sampai tu kami takdan rehat pun terus bergigihan buat dekorasi untuk partayyy malam tu...hehehe gigih laaa Ilon bawak macam-macam props dari JB!hahaha...sakan diorang semua duk tiup dan ikat belon...pastu tugas aku la memanjat duk tampal-tampal belon semua...sesambil berlari ke bawah ambil makanan yang telah diorder awal...kami malas nak keluar, so memang order je sesiap dari beberapa IG yang aku usha...
dan nak dekat Maghrib tu selesai laaa dekorasi partay kami di katil yang terletak di ruang tamu terbuka ni...kebetulan plak ada katil bertiang ni kan, memang cun la nak dekorasi...hehehe puas hati deko sendiri ikut mata sendiri...dan dah berpeluh-peluh memasing pun pi la mandi dan bersiap!untuk pyjama partayyy kami sempena birthday yang ke 38!makin tua makin over kan memasing...hahaha nasib baik semua gila melayan...
dan by the time siap deko pun, semua makanan yang aku order dah pun sampai...aku order main course spaghetti dan bibimbap...ada gak tambah tauhu bergedil dan ayam goreng korea...dan untuk dessert, aku order strawberry tart, burnt cheesecake dan kami dapat percuma donut sebab order banyak main course tadi...hehehe Alhamdulillah rezeki...susun la cecantik atas meja yang besar tu kan...
dan kemudian mandi laaaa dan bersiap!haaa aku gigih tau beli pyjama kat Shein...hahaha pastu siap ada selipar gebusss dan penutup mata gebus pink tu haaa...hahaha mana leh kalah kan...kahkahkah...so sebabkan aku siap dulu makanya cecepat la aku pasang tripod dan posing!hahaha...sukanyaaa gambar cantik!hahaha berbaloi deko beriya dan beli pyjama kan...hahaha..dan tak lama tu semua pun bersiap makanya mula la sesi bergambar berjemaah...hehehe...
dah puas bergambar, kita makan laaa...lapar weh!hahaha takleh layan sangat bergambar...kang emosi sebab kelaparan...makanya kita makan la dulu...nasib baik laaa anak-anak Suzy pandai bawak diri bila makcik-makcik sakan bergambar kat ruang tamu dan makan tu...hahaha diorang keluar bilik masa nak makan je...hahaha makanan semua sedap dan banyakkk!hahaha siap Suzy dan Ilon pi turun beli Coke kat kedai depan tu sebab ada yang bersuara cakap sedapnyaaaaa kalo ada Coke dengan ais!hahahaha...
lepas makan kami sempat laaa bervideocall dengan Emy yang tak dapat join trip kali ni...tapi tetap semangat tau dengan pyjama juga...hehehe...memasing guna hp memasing makanya duk dalam bilik laaa masa videocall tu kannn...dan lepas videocall, kami sambung bergambar lagi...kali ni liar sikit laaa dengan baring la, dengan pakai mask la, dengan pillow fight la kan.,..kemahennn warga-warga emas ni kan...hahaha pape pun semua enjoy malam tu...lama dah tak enjoy sakan gini...dan malam tu kami semua tido dengan lenanyaaa...
esok paginya, Suzy ada order makanan dari kenalan dia...so ada bihun goreng dengan sandwich...then ada juga breakfast hotel yang dibawa naik...Rini dan Suzy je pi turun dengan budak-budak sebab aku dengan Ilon busy berurut...ada tukang urut datang ke bilik...hehehe nasib baik dapat gak bawa makanan naik atas...so mewah makanan kami lepas berurut tu kan...sedap gila badan lepas beberapa bulan tak berurut weh....huhuhu...
dan hampir jam 11 pagi kami semua pun bersiap laaaa...yang kita ni bawa diri kan makanya cepat je bersiap so posing la seround dua dalam suite kami tu...sesambil tunggu member lain...then sempat la bergambar kenangan beramai-ramai kat hall tuuu dan tak sabar nak balik!iyeee nak balik dah...hahaha memang 1 malam je di Langkawi nak berjumpa dan raikan birthday kami semua...
sebabkan trip kali ni takdan pi mana kan, makanya coklat pun aku shopping kat airport je laaa...hehehe pastu senang gak sebab aku tak bawa luggage kan, so print boarding pass, then beli coklat dan masuk dalam boarding area...yang lain je kalut sebab dengan anak la, bawak luggage bagai kan...hehehe kita travel light jeee...senang!hehehe...
flight orang balik KL sampai dulu masa ni, orang JB sejam kemudian...makanya sempat laaa sakan lagi bergambar kat airport kan...jadi laaaa janji dah sampai Langkawi, support travel bubble gituuu dan paling penting dapat jumpa semua di bulan September...Alhamdulillah...thanks korang, insyaAllah tahun depan kita jumpa lagi okay di tempat yang lain tapi di bulan yang sama...insyaAllah...
dan good bye Langkawi...insyaAllah nanti aku datang lagi...aku teringin nakpi Langkawi ni duk hotel mahal dia macam St Regis dan Ritz Carlton...tapi takde rezeki lagi...nanti lah insyaAllah one fine day aku nak buat gitu...just lepak hotel je fefeeling manjahhhh...hahaha sesambil menaip tesis...kahkahkah what a life!ok bai!

4 comments:

  1. Seronoknyaaaa...best kalau dapat buat giler- giler macam ni...seronok...tapi tu la kawan- kawan xde yang boleh melayan...semua dah x sporting...

    ReplyDelete
  2. jauh betul kali ni dia celebrate besday ya hahahha...
    enjoy!!

    ReplyDelete