Tuesday, August 13, 2019

Kafe Kambing Kacak, Bandar Puteri

ada satu masa tu, Mak aku cakap ada kafe baru buka kat area Bandar Puteri, so kami pun pi la usha...nama kafe adalah Kafe Kambing Kacak..so besarlah harapan aku menu dia berasaskan kambing dannn sedappp...so marilah kita masuk bersama...hehehe...masa sampai ni memang takde orang langsung, mula aku tak sedap hati...hahaha...
then usha menu, eh semua makanan arab weh...ada nasi arab, ada roti arab...cuma ada satu menu khas Kambing Kacak Spesial...pastu ada laaa nasi goreng juga...sempat la aku tengok review kat Facebook dia, ramai gak cakap sedap...so takpela, kita cuba la kan...
masa kali pertama ni pergi aku order Kambing Kacak Special (RM16) dan mak ambil Nasi Goreng Seafood (RM10)...dan surprisingly set kambing dia tu sedapppp...dah la banyak gila kambing dia, lembut plak tu...pastu sos coklat dia tu sedappp...fries pun sedap!hehehe nasi goreng mak pun not bad...dan aku ada tapau gak nasi arab untuk abah aku, dan dia pun duk cakap sedappp...haaa so ok la kan, leh layan lagi...cumanya, servis kedai ni slow gila...takde orang pun slow...huhuhu...
dan tak lama tu aku ada pergi lagi dengan Anim dan Shane...kali ni aku ambil keropok lekor, Kambing Kacak Special, nasi arab dan nasi goreng kambing...keropok lekor sedap...kambing pun sedap, cuma kali ni aku rasa portion dia sikit maybe sebab masa kami datang ni ramai orang...haa ko bayanglaa lembabnya servis dia...hehuuu...bertabah je tunggu makanan...pastu nasi arab dia pun sedap, diorang duk puji sedap...tapi nasi goreng kambing dia biasa...sikit je kambing pastu nasi tak rasa kambing pun...biasa je la, aku masak lagi sedap kot...hahaha...
dan masa bulan puasa tu adalaaa aku sekeluarga berbuka puasa kat sini sempena birthday abang aku...haa kami order talam punya nasi arab...kami ambil 2 talam nasi arab campur kambing dan ayam...then tambah lagi Kambing Kacak Special...sedap semua makanan, semua ahli keluarga aku berpuas hati makan kat sini...terbaik!so nyummeh...
so sesiapa sekitar Bandar Seri Putra, Bukit Mahkota leh la cuba makan sini...dia ada buat delivery services gak...tapi aku tak pernah cuba lagi la...haaa kalo nak cuba leh contact number kat bawah ni yaaaa...silakan cuba nanti share la sedap ke tak...hehehe eh tetiba petang ni rasa nakpi makan situ laaa...hehehehe....

4 comments:

  1. kak dj, arini selasa. dia tulis tutup., jangan nnt pergi, dan kuciwa pula. hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa dia tutup isnin. Arini myb sbb raya kot

      Delete
  2. cer akak tgk kat gambar waktu urus niaga tu, dia tulis selasa tutup kak

    ReplyDelete