Monday, August 12, 2019

Denali & Pinnacles, Bandar Baru Bangi

aku rasa kafe ni dah lama ada...sebab dah lama aku dengar nama dia, tapi asyik tak berkesempatan nak datang sini...sampai satu masa tu, Mak dan Anim ajak makan luar, aku teringat kafe ni, so terus la aku bawa kereta menuju ke Denali & Pinnacles yang terletak di Seksyen 3 Tambahan, Bandar Baru Bangi...kafe dia terletak di tingkat 1 rumah kedai tu...so kena naik tangga...
dah sampai atas tu terkejut tengok penuh weh...ramai gila orang dan paling best konsep kafe dia terbuka atas rooftop tu...eh consider rooftop la macam ni kan...hahaha aku tak sure kalo hujan camne nak makan kat kafe ni, sebab banyak area yang terbuka...hehehe...tapi best la, nyaman je aku rasa kat sini walaupun ramai orang, tak rasa sesak sangat la...
dapat tempat duduk, kita pun usha menu...macam standard kafe lain laaa...ada pelbagai menu dari appetiser sampai ke dessert...menu plak ala-ala barat yang diberi nafas ketimuran sikit...eh apa aku merepek ni...hahaha nah layan tengok sendiri la menu dia...malas aku nak ulas lanjut...
masa ni aku layan Hazelnut Latte (RM12.50) not bad juga laaa kopi dia...then kami order Tuscan Shrimp Pasta (RM22) pun sedap dan boleh tahan creamy dia...order juga Pinnacles Grilled Lamb (RM31) dan Pan-seared Salmon (RM36) yang sedap juga...dan portion dia bersama side dishes adalah sangat besar pada aku...berbaloi baloi walaupun nampak harga dia agak mahal...
tak lama lepas tu Mak aku ajak pi lagi, kali ni dengan Abah plak...so kali ni kami pi sebelum Maghrib plak, so layan makan cheesecake dan chocolate cake (RM15 each), then ambil Peruvian Grilled Chicken (RM24), Denali Beef Skewers (RM28) dan Portobello Grilled Beef Burger (RM19)...semua makanan pun sedap...mak abah aku pun suka...aku suka staff sini sangat friendly duk tanya makanan ok ke tak..kat cashier pun nanti diorang tanya lagi...
lama gak kami duduk kat sini sampai dah masuk maghirb dah duk sakan aku layan sunset kan...hahaha nasib la mak abah den tak bising ajak balik awal...hahaha...so overall aku rasa kafe best dan korang wajib pergi dan terjah kalo berada di sekitar Bangi okay...berbaloi untuk dicobain...hehehe...macam lama tak jalan-jalan cari makan Bangi kan, sebab semua kedai dah terjah, terpaksa pergi luar negeri...gituu...hahahaha...

2 comments:

  1. Menariknye resto ni. Makanan dia semua nampak sedap. Besar lak tu portion dia. TQ for sharing!!

    ReplyDelete