Tuesday, January 22, 2019

Mohd Chan Chinese Muslim Restaurant, Putrajaya

ada satu masa tu boss aku sibuk nak belanja satu cawangan...dah tu suruh aku plak tu cari tempat mana nak makan kan...haaa apa lagi sakan la aku pikir manaaa nak makan ni...dah boss nak belanja kan, cari la tempat best sikit!duk terpikir nak pi Mohd Chan Muslim Restaurant yang baru dibuka di Presint 15, Putrajaya tu...aku pernah makan yang di cawangan Bandar Baru Bangi tapi tak berapa sedap pada aku, so sebabkan yang di Putrajaya ni nampak cantik kedainya, so terasa nak terjah!hahaha...
gigih aku study menu kat internet, plan apa nak order nantikan...sebabnya boss suh aku je order nak makan apa...hehehe memula aku ingat nak ambil Set D ni 2 set sebab kami ada 8 orang...sekali masa ambil order, adik tu cakap, banyak sangat nanti kak...siapla dia suh aku order set je jauh lebih murah dari ala carte!hahaha jujur betul adik ni tau...oh ya sorry la, aku lupa nak snap gambar menu sebab excited nak order makanan...hasilnya aku ambil 1 Set D dengan tambahan lauk buttered prawn dan chilli crab!hehehe...
banyak minuman menarik kat sini, antaranya asam boi kedondong ni...diorang cakap sedapppp...so refreshing...aku plak melayan air sampah aku panggil ni...semua benda ada dalam air tu kan...sedap jugaaa....sangat refreshing...sedap!sementara tunggu makanan, kita bergambar dulu seround...
tak lama tunggu tu, sampai laaa makanan yang kami order...semua makanan dari ikan ikan siakap garlic siam, chilli crab, buttered prawn, salted egg squiddan lemon chicken adalah sedapppp sangat!seriously jauh beza dengan yang Bangi weh...dah kedai dia cantik, environment best!staff pun membantu sangat...cumanya sebab makanan tak sampai serentak, so tersekat-sekat gak la nak makan tu...hehehe...
then ada juga tomyam yang biasa je la kat aku...ada dumpling, sayur dan dimsum juga...ni pun ok la pada aku...takde la sedap gila, tapi boleh laaa...hehehe penambah mengenyangkan perut hahahaha...dannn dessert dia tu seriously terbaik!sangat sedap...manis dia pun light je!
overall kami semua sangat berpuas hati dan kenyang sangat dengan makanan tersebut...harga makanan dia boleh tahan mahal tau...chilli crab tu aku rasa mau dekat RM100 hahaha...tapi boss belanja kannn...pasrah je laaa...hehehe total kami makan berlapan tu aku rasa dalam RM300 laaa...ok la kan boss, apa la sangat...hahahaha...Alhamdulillah...
dan ada satu masa tu aku ada interview di radio di UPM, balik tu dah lewat waktu lunch so aku decided ke sini lagi, layan nasi ayam dan dimsum...tapi sayangnya menu kali ini tak berjaya menambat hati aku laaa...nasi ayam dia biasa sangatlah...tak panas plak tu...ayam dia pun macam lembik benyek jeee...hehuuuu....

4 comments:

  1. Sekali je pernah makan dekat cawangan Putrajaya tu..nasi ayam dia mmg biasa jer la..mee wantan dia sedap..tp kan..'air sampah' tu mmg nampak menarik la..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah biasa jr kan nasi ayam. Sedap lg nasi ayam kt TCRS

      Delete
  2. wau mcm bestje..nk pergilah huhu

    ReplyDelete