Wednesday, January 23, 2019

Kayan+Co Cafe, Kajang

penghujung September lepas, birthday adik aku...so kami satu family decided nak makan luar...aku duk usha mana kafe baru kawasan Bangi/Kajang, nampak laaa kayan+Co Cafe yang terletak berhampiran Hentian Kajang ni...so apa lagi, marilahhh kita usha...aku dah message diorang book tempat...aku nampak kat IG diorang, diorang leh deco gak kalo kita nak...so aku dah cakap la dalam message cakap nak celebrate birthday, so diorang cakap ok...takde plak advise kena bayar ke apa...


so malam tu bila sampai, meja kami kat tengah-tengah kafe...aku siap ingat salah meja ke...sebab kata ada deco...ok kat sini start aku turn off dengan staff sini bila dia jawap ni la deko nya...sambil tunjuk meja dengan alas hitam...kat dinding kafe ni memang dah ada laa banner happy birthday...pastu siap cakap kalo nak ada belon semua kena bayar...haik takde plak advise gitu dalam message bila aku cakap pasal birthday tu...ok maybe aku salah paham ke apa...so takpela lagi kan...then kita pun layan menu dan order...
keadaan dalam kafe tu agak sempit laa...ramai plak tu orang sambut birthday malam tu...pencahayaan gelap sikit laaa...takpela, sis pasrah...so kami mulakan dengan bergambar, tiup kek semua untuk adik aku sementara tunggu makanan kami sampai...
masa nak minta ambil gambar, memang tak dapat nak minta tolongstaff diorang sebab busy bebenor...sedangkan kafe tak ramai lagi pun masa ni orang...nasib baik ada orang meja sebelah tolong snapkan...dapat la kami bergambar beramai-ramai satu keluarga kannn...dah setel bergambar, kita tunggu makanan sampai...
satu persatu makanan sampai...aku malas nak ulas setiap menu yang kami order boleh...hahaha sebab aku agak pissed off dengan kafe ni...haaa memula ok la lagi...tapi bila mula ada salah menu yang mereka hantar, dan ada pula menu tak sampai-sampai...bila kami tanya, diorang perrtikai kami balik order bila...siap ada staff dia very rude, datang jumpa kami dan pertikai jam berapa kami order...aku like wtf?eh camtu ke kau layan customer...aku bukan la tak pernah makan kat kedai, makanan lambat sampai...tapi cari dia argue balik siap sebut jam sekian-sekian kami order, sedangkan masa tu staff diorang yang salah ambil order...waaahhhh kauuu instead of kau minta maaf sebab lambat, dia argue aku order lambat so dapat la lambat...seriouslaaa...bukan taknak tolong promote business korang, tapi kalo macam ni attitude, sorry...rude gilaa...
ko tengok laaa bapak banyak kami order...pun nak kurang hajar macam tu kan...cakap la elok-elok ni seolah mencabar kita balik plak...kita ni dah la pissed off makanan lambat...ko datang kat meja pi pertikai hal lain plak...seriouslaaaaa...dan kauuu nasib baik sebab masa kat cashier budak cashier tu minta maaf...agaknya nampak sangat muka pissed off aku walaupun dalam kelam malam tu...total kami makan malam tu almost RM350, harga mahal standard kafe, makanan sedap la juga...tapi taknak pi dah...sorry, kau tak sedap dan murah tapi staff polite aku pasrah lagi...ni rude gini, maaflah...ok bai... #sismarah

2 comments:

  1. Makanan semua nampak sedap2..tp kalo staff dia rude..sedap mana pun..memang bye2 la.

    ReplyDelete