Sunday, June 16, 2024

Bangkok Pintho Cafe, Putrajaya

sape yang ikut blog aku dari 10 tahun lepas tau la betapa dulu aku suka makan kat satu restoran masakan Thailand di Ayer@8 iaitu Restoran Slero D'Timur...aku rasa entah berapa puluh ke ratus kali aku ke sana ngan family, kawan dan sebagainya...event ada meeting ASEAN pun aku bawa diorang dinner situ hahaha...tapi last few years diorang dah tutup...plan nak buka semula tempat lain tapi tertangguh dek PKP...dan akhirnya diorang buka semula dengan nama Bangkok Pintho Cafe di Menara PJH ni...so bulan puasa lepas aku berkesempatan arrange berbuka puasa dengan bebudak lab aku kat sini...
sebabkan masa ni berbuka puasa, makanya aku pilih set je...untuk dalam 12 orang makan, aku ambil 2 set seperti kat bawah ni...happy sungguh aku makanan dia sedap je macam dulu...tomyam dia sedappp!semua orang pun puji sedap tau...ada sotong, udang, ayam, ikan kami order...banyak sungguh la makanan kan...dan terpaling syahdu pulut mangga dia...sedap!ada budak Bangladesh dalam team kami first time makan, suka sangat dia hahahaa...Alhamdulillah happy betul aku dapat makan...ni duk teringat maggi ketam diorang yang sedap tu...nanti la nak kena terjah gak bulan biasa untuk makan di sana...hehehe...

2 comments:

  1. Saya baru je makan dekat sini hari tu. My sister perkenalkan. Tak pernah try banyak benda lagi dekat sini but whatever we have tried, alhamdulillah, semua sedap :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye sedap belaka...hehe nak kena pergi lagi nanti nih hehehe

      Delete