Friday, June 28, 2024

Vietnam - Mui Ne - Part 2

Sambungan dari: Vietnam - Mui Ne - Part 1

dan seterusnya kami dibawa ke Red Sand Dune pula...tadi white, ni red pulakk...sini macam kecik sikit dari tadi...so diturunkan tepi jalan, pastu blur nakpi mana...sekali kami disapa oleh makcik yang sangat laaa ramah...dia beriya suh posing sana sini dan tolong ambilkan gambar kami...pandai plak dia ambik gambar cantik kan hahaha so kita mudah terpedaya...hahahaha...
makcik tu sebenarnya sediakan sandboard untuk kita naik...murah je VND25,000 je...memula aku taknak naik sebab kena mendaki atas sikit...penat weh mendaki kat tempat berpasir gitu...tapi makcik tu paut tangan aku dan tarik aku naik ke atas!hahahaha denggg terpaksa laa sian plak dia dah beriya ambilkan gambar kan...haaa pastu sampai satu tempat curam tu, dia suruh aku dan Aimie duk satu sandboard, dia ambil handphone dan lari ke bawah, ready nak ambil video...hahaha layan je la...syok gak tapi sekali cukuplah!hahaha Aimie naik 2 kali...aku malas sebab kena mendaki balik hahahaha best la, leh layan kalo datang Mui Ne...oh masa ni Atul tak ikut naik, dia malas nampak tinggi hahaha...
dan lepas tu kami dibawa ke fishing village...panas ya amat masa ni makanya kita tengok dari jauh je laa...comel ya sampan dia tu macam bulat-bulat...kalau rajin leh je turun bawah tu tengok lagi dekat...tapi dah penat naik dune tadi hahaha ni pun dak Atul malas turun jeep hahaha panas ya ampunnn...
dan destinasi terakhir adalah Fairy Spring...aku sebenarnya konpius ni tempat apa hahaha memula kena buka kasut dan stokin laa sebab kena jalan dalam air...so kita jalan jeee sepanjang anak sungai tu...aku cakap kat bebudak ni, dah macam belakang umah wan aku dulu-dulu je hahahaha tapi ada la orang jual-jual tepi sungai tu...then jalan je laaa sampai macam ada bukit kaler oren...yang sampai now aku tak sure tang mana fairy dia hahaha...mungkin aku la bidadari itu hahahaha...tapi masa patah balik kitorang beli coconut milkshake, sedap gilos!sila cuba kalau ke sini...
dan lepas tu kami balik dan cuci kaki...dan lepas tu babai dengan jeep sebab Xpander datang amik kami kat situ...aku pun ajak la dia cari kedai makan...aku search ada satu kedai halal kat Mui Ne ni...tapi sayangnya dia tutup plak laaa hari kami datang tu...kecewa betul la akuuu...tapi dah lapar kan, makanya option kita kedai Indian je laaa...adalaaa kami jumpa, so kita lunch kat situ je laaa...layan prawn biryani, dapppp gak la...
dan lepas tu kami pun gerak balik ke Ho Chi Minh...jauh la perjalanan...dah kenyang dan penat tu, apa lagi berdengkur lagi la kami semua hahaha mesti driver kata pompuan-pompuan gemok ni takde keje lain agaknya kahkahkaha!dan sampai je hotel, aku singgah tapau kopi ais dan barulaa naik ke bilik...masa rehat ni la aku duk kira duit, sekali sedar aku hilang almost VND2 juta!aku tak tau misplace ke cicir ke apa...sebab sehari sebelum tu aku duk pegang banyak-banyak duit group itu ini...huhuhu bertabah la aku kan...takde rezeki...
dan lewat petang tu aku keluar ngan Aimie nak withdraw duit sebab dah hilang duit kan hahaha sebab aku nak sambung nyongket lagi malam ni huhuhu sedangkan dah plan aku lah terpaling kaya sebab tukar duit extra masa ni, sekali hilang plak...takde rezeki la kan....huhuhu lepas tukar duit, aku singgah makan di Jamilah...then balik bilik sambung rehat sebab malam ni nak naik bas...nak ke mana? haaa tungguuu...orang lain nak balik Malaysia dah esoknya, tapi kita dah alang sampai Vietnam kan...hehehe mana boleh balik begitu saja, lagi plak dah lama tak nyongket weh...hidup bergelumang solvent je 2024 ni hahaha...

No comments:

Post a Comment