Tuesday, June 11, 2024

Mentakab Lagi

balik je dari Krabi hari Sabtu petang, Ahad tu kakak-kakak Ramadhon dah gerak ke Terengganu untuk meeting, aku plak gerak ke Mentakab pada Subuh hari Isnin...gitu laa hidup huhuhu masa ni plannya nak duduk seminggu di Mentakab, so aku bawa semua sampel dan standard aku ke sana...buat extraction di sana terus...masa ni mengantuk sungguh la duduk kat makmal tu sorang-sorang...menguap-nguap tak hilang penat Krabi lagi hahahaha...sib baik masa ni buat standard guna solvent je, pantas sikit siap...
lunch tu kami ke Lina Nasi Kukus...sedap nasi dan ayam kat sini, pastu dekat dengan makmal tempat aku buat kerja, so mudah la kan...dan petangnya lepas selesai kerja, sebelum check in, aku siap-siap pergi makan...kali ni cari area Mentakab je sebab aku book hotel di Mentakab, hotel kat Temerloh aku tu dah fully booked...sebab masa ni cuti sekolah tak silap aku...aku early dinner di Raja Nasi Ayam, Mentakab...aku tamak ambil fried dan roasted chicken sebab nak rasa both hehehe okay la sedap je, tapi takde la sedap gila...hahahaa...
kali ni aku stay di U Design Hotel, Mentakab...aku amik satu malam je sebab plan esoknya nak tido kat hotel aku di Temerloh tu pula...sana aku lebih selesa la...tapi kat sini murah tau, sebab ada bilik single...ok je biliknya, bersih...cumanya sebab bilik aras lobi, punya lah bising malam tu!terganggu tido aku, pastu bilik takde tingkap, hasilnya terkejut aku bangun esoknya tu dah 8.30 pagi!hahaha melompat kau turun katil dan bersiap ke makmal...sekali terus check out...
hari kedua di Mentakab...aku tapau sesiap makanan kat depan hotel...aku siap ambil nombor adik tu nak order nanti belanja orang makmal...tapi sampai sudah tak jadi sebab aku balik awal, next datang tu dah bulan Ramadhan...hehuu takpela nanti insyaAllah pergi lagi aku tunaikan hasrat...sedap makanan adik ni, harga pun okey...makan kat pantry makmal, lepak sekali dengan yang lain...aku ni masa kerja tak bercampur sangat ngan orang makmal sebab norma kerja aku banyak di peringkat ASEAN, so masa ni la ada peluang berkenalan kan...rezeki...
dan masa ni aku kena buat extraction kat sini...kalut gak aku sebab facilities lain kan...ada yang aku dah biasa guna di UPM tapi takde kat sini, so aku kena adapt la guna apa ada...so jadi slow gak la kerja aku...dah la extraction untuk analisis aku ni panjang...bila tak familiar ngan facilities jadi makin lama laaa...sampaikan nak lunch pun takdan weh...huhuhu...
sib baik laaa rakan makmal baik belaka tolong belikan lunch nasi ayam untuk aku...menggigil masa buka bekas tu sebab lapar sangat hahahaha dan selesai semua tu, barulaa aku mula inject sample pada instrument...dan masa ni gak banyak gila sampel sayur dan buah sampai dari seluruh negeri Pahang...aku jadi segan plak seolah menggangu orang buat kerja kat situ huhuhu...takpela, sok kita tengok result standard guna matrix match tadi macam mana, so nanti kita decide nak sambung stay or balik...
dan petang tu aku gerak balik awal sebab penat...dah jiwa galau juga laa risaukan result ni huhuhu nampak macam tak berapa cantik huhuhu so masa nak balik, nampak kafe cantik kat Mentakab ni, so singgah la kejap nak tenang kan hati...sekali masuk takde makanan sangat pun, tapi dapat kopi sedap pun okay laaa...layan...sambil tu aku booking hotel...amik satu malam je dulu sebab tak sure esok macam mana lagi kan...memang galau tau jiwa masa ni, hidup dalam uncertainty...
sampai area Merrinton Hotel di Temerloh, parking penuh plak...so aku saje pusing, sekali nampak kedai baru buka, Arunee Thai Kitchen...so terus decide nak singgah...kemain kan, baru je balik dari Krabi dah teringin thai's food lagi hehehe...tapi serious tak sesia singgah sebab makanan dia sedap belaka!macam kat Thailand dah tau...ada mini boat noodle, sosej dan perut bakar bulat!sedap gilaaa semuanya...sabit aku sorang je tau, kalau tak lagi banyak menu aku nak order...tapi serius la semua sedap dan harga berpatutan hehehe...
dah kenyang kita pun check in hotel...kali ni ambil bilik besar sikit ada tingkap lah sebab tepu rasa bilik takde tingkap ni huhuhu lagi mental aku nanti jadinya hahahaa dan malam tu kita duduk di bilik je laaa berehat untuk menghadapi hari esok huhuhu...
dan hari ketiga, aku sesiap checkout sebab tak tau lagi nak sambung stay atau balik...hahaha tiap hari berangkut laa beg aku ni kan...takpela bukan selalu guna pun kan skang ni hahaha dan sampai makmal, integrate data semua, aku decided untuk balik...masih ada yang belum selesai jawapannya...dengan berat hati, aku kemas semuaa barang yang berlambak-lambak aku bawa ke sana, dan bawa kembali ke UPM...huhuhu makin meruntun hati rasanya tau masa ni...rasa depan mata ada tembok tak tahu nak ke mana...
dan sebelum balik, Khuzma ajak makan di Nasi Ayam Gemas, Mentakab...dah banyak kali nampak, baru berkesempatan pergi...sedap rupanyaaa...portion pun besar!aku suka...harga pun berpatutan sangat tau...hehehee dah sudah makan, aku gerak balik semula ke KL...makin sarat kepala nak fikir next step hehuuu...semoga dipermudahkan...InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment