Thursday, January 11, 2024

Seoul Solo Trip - Day 3

Sambungan dari: Seoul Solo Trip - Day 2

hari ketiga dan terakhir di Seoul aku boleh keluar hostel jam 12 tengahari!hahaha gila lah...ni baru nama kampung kan hahaha aku malas gila nak keluar bila fikir panas plus aku macam mati akal tak tau nak pergi mana huhuhu pastu Etin pun message, dia takde pi mana gak hahaha so aku ajak dia teman aku lunch...so terus kami jumpa kat bus stop berdekatan...
rezeki aku dapat gak nak makan kat Eid ni...walaupun dah buka cawangan di Malaysia, tapi tetap la nak kena makan gak kalau sampai Seoul ni tau...dah makin besar restoran dia dan berpindah ke belah depan sikit...aku duk layan makan samgetang laaa...sebabkan Etin taknak makan, kalo tak aku dah suruh dia order bulgogi hahaha...sedapnyaa makan samgetang!kalo musim sejuk lagi syokkk layan weh!hahaha...Alhamdulillah...
lepas makan aku ajak dia ke Namdaemun Market sebab aku nak cari brooch kiriman supervisor aku hahaha dia dengar aku pi Korea, dia kata la orang kata brooch sana cantik kan hahaha haa kena la kita pergi cari kann...hehehe macam biasa la aku ke bangunan e-Ledang ni, naik tingkat 2 dan cari ahjumma yang terkenal di kalangan rakyat Malaysia tuuu...seronok Etin shopping weh sebab dia baru tau ada tempat murah gini beli brooch lawa-lawa...masa dia duk pilih tu, aku jumpa sorang pensyarah Malaysia yang kerja di Korea...bila aku upload kat IG kad dia, ramai kawan aku kenal....influencer katanya gak...dia ada cakap ke aku brooch kedai sebelah lagi berkualiti tapi mahal sikit...so dia memang jual brooch tu kat Malaysia...tapi aku takde la nak cari yang mahal kan, yang murah ni pun pada aku kualiti okay daa...hehehe...
sebabkan dah terlebih sudah shoppingnya, sebab ada ramai orang kirim plak kali ni, makanya aku nyinggah la withdraw duit hehehe biasa aku tak koser amik order ni tapi sebab aku tak de program sangat, makanya aku layan gak la...ok gak la rate withdraw ni...terdesak boleh laaa hehehe then dari Namdaemun tu aku jalan kaki je laa balik ke Myeongdong...singgah Olive Young dan Nature Republic beli barangan kiriman gak...sampai sakit tangan aku weh angkat barang banyak huhuhu almaklum masa ni kan jari aku patah tapi aku tak tau tuuu hahahaha sebelum operate tuu hehehe...
habis beli terus aku balik ke hostel...aku sempat singgah receptionist minta diorang call Yang Good untuk buat reservation...salah satu kedai kerinduan gak kat Seoul hehehe nasib baik call weh, rupanya now makin famous kedai ni di kalangan orang Korea gak...penuh ahjussi kalau waktu balik kerja...diorang selitkan aku sorang tapi kena datang awal jam 6 petang sebab 7 petang dah fully book...so aku lepak kejap kat bilik, then jam 5 petang terus gerak naik train menuju ke Yeoksam Station...masuk memang penuh orang, duduk sebelah meja orang Yaman dan Saudi...diorang bagi salam dan wish Eid Mubarak!baru sedar esok raya weh!hahaha aku masa beli tiket ni terlepas date raya haji...huwaaa terus sebak!apa malam raya ko buat kat Seoul sensorang kan...tapi sedap kejap je, pastu aku tamak order bebanyak lamb hahaha...sedapppppp!
dan balik dari makan lamb aku dah plan nak lepak Yeouido layan water fountain dan juga lepak Starbucks Wave dia yang lawa tu...tapi takde rezeki, aku terlepas station dalam train tu...malas dah nak patah balik sebab aku rasa penat sangat sebab panas kot...huhuh so sampai Myeongdong, last round aku pusing beli barang kengkawan order...dan last aku masuk Starbucks layan cold brew americano ada orang suggest...aku rasa biasa je laa hahaha...
then balik bilik, kemas beg...pesan kengkawan call aku jam 3 pagi sebab aku nak gerak ke airport jam 4 pagi...nervous aku nak tido tau...tapi rezeki sebab malam raya kan, ramai busy masak rendang agaknya...kemain ramai call kejut aku kul 3 pagi tu hahaha Alhamdulillah...dan terus siap, aku naik teksi dengan sorang Filipino...hostel arrange kan, jimat la sikit kan...sampai terus check in luggage...ada drama memula bila staff kaunter nampak jari aku pakai splinter...dia taknak bagi aku naik kalau patah dia kata...aaa sudah...terus aku buka splinter tu gerakkan jari baru okay huhuh...sebabkan sampai awal, aku ngantok dan melanguk la kat boarding hall...nak tido takut plak terlepas flight hahaha nak beli makanan dah takde halal food area situ...CU mart pun takde banana uyu huhuhu...
boarding jam 7.15 pagi, laju aku masuk flight terus tidooo!aku tak sedar apa dah masa ni...penat nau kannn...ni tak best kalau travel sorang sebab kau anxious tertinggal flight hahaha...aku sedar dah dekat jam 11 pagi kauu...masa ni diorang nak edarkan makanan...haaa layan la menu raya aku, nasi lemak Pak Nasser dengan kopi vietnam...Alhamdulillah syukur...dan sepanjang perjalanan turbulence yaaa...dengg...hahaha...
dan tengahari tu aku selamat sampai, family datang pickup dan terus ke rumah pakcik aku nak beraya ngan nenek aku hahahaha sambil orang sembang aku berdengkur hahahaa tobat taknak da travel masa raya hahaha bising mak aku takde sape tolong dia masak!hahahahaa...bertabah laaa...dan dengan itu, tu laaa trip terakhir aku keluar negara tahun 2023...sobsss...tapi syukur la Allah bagi pergi Sri Lanka, Banda Aceh dan Seoul tahun 2023...lepas tu aku lamaaa kena MC, then sibuk dah dengan projek belajar...huhuhu bertabah laaa...so aku rasa ada hikmah la aku buat kerja gila pergi gak Seoul ni sorang-sorang hahaha...cop terakhir dalam passport sekarang ni...hehehe...

No comments:

Post a Comment