Sunday, January 28, 2024

Birthday Treats by BFF (kena rahsia nama kata dia)

awal Oktober lepas, salah sorang BFF aku message suruh book hotel, dia nak belanja sempena birthday aku yang ke 40...so aku pun cari la hotel...kita ni segan, so cari yang harga dalam RM200 ke RM300 laa...bagi ke dia, dia bising nape murah sangat...aku ni pun cakap cer bagi aku range bajet ko...sekali dia kata takde bajet, ikut aku nak mana...ya ampun, segan laa kita walaupun kata BFF kan hahaha sekali aku cari laa RM300 ke RM400, again dia kata murah...eh kau ni kenapa hahaha sekali dia kata cari antara RM600 ke RM1000!mak aih terkejut aku tau hahahaa gilaa kaya eh kawan aku ni hahahaha so dipendekkan cerita, sampai hari kejadian, dia suruh aku tunggu kat rumah, dia datang jemput...lagi sekali kena gila dengan aku...rumah kau kat KL, hotel kita ambil kat KL...apa ke gila kau nak datang Bangi ambil aku?hahahaha so aku suruh dia tunggu kat rumah, aku datang ambik!hahahaha sibuk laa nak menyantuni aku sebegitu rupa tau...huhuhu...dan lepas ambil dia, kami ke Sunny Garden, Setapak untuk lunch...aku duk nampak dumpling ni lalu lalang kat Tik Tok hahaha sedap gak la cuma kedai ramai orang so servis sedikit slow...dah la lewat, kebuluran aku...hahaha...
lepas late lunch, kami pun terus ke Sheraton Imperial KL untuk check in...harga dia dalam RM600 kalau tak silap aku hahaha adoi bersalah betul rasa tau ngan member...tapi dah dia sibuk nak belanja...hahaha bilik luas dan bersih...dan petang tu kita lepak je laa kat bilik...dua orang tua kan...lagipun rugi bayar mahal tapi sibuk keluar kannn hahahaha...
dan malam tu kalau ikut memasing malas nak keluar...tapi lama nau plak duk bilik kan...so duk bincanga mana nakpi, nak jalan kaki ke, nak Grab je ke...hahaha last keluar gak la, drive je sendiri...kami ke Kooky Plate Cafe melayan kek...kalo ikut area belakang hotel jer kafe ni tapi sebab masa keluar tak decide lagi, tu drive je hehehe...lepak minum kopi, makan kek...pastu kita jalan kaki pusing KL...sebabnya senak betul perut kenyang dari petang pun tak hilang lagi hahahaa...seronok jalan malam tu sebab macam dingin jeee...
dan esok paginya konon nak acah acah fit...lepas subuh aku tarik selimut...eh sekali member dah siap yaaa hahaha terpaksa laa aku bersiap juga...dari hotel kami jalan kaki ke KL Tower yaaa sebab nak ke jambatan gantung di Taman Eko Rimba...gigih sangat tau hahaha dah la masa ni macam jerebu juga KL tu...siap keluar kat Jalan Raja Chulan, pusing lalu Masjid India untuk balik semua ke hotel...yaaa ampunnn tak rasa dah mana betis, mana lutut mana peha bila sampai hotel tu tau...almaklum lama tak exercise hahaha...
dah sampai hotel kita terus la pergi breakfast...hahhaa kemain kan nampak la acah acah fit...orang lain pi makan pagi baju tido takpun baju proper...kita dengan sport attire...ecewah hahaha banyak gak food choice tapi kitorang layan sikit je laa sebab nak makan besar lunch nanti hahaha...dah makan balik bilik, sambung melepak...nak mandi pool ke pi gym ke semua malas!hahaha...
dan selepas lunch, kami ke Irama Dining KL...restoran yang menghidangkan masakan melayu...Allahu cantik dan sedappppp makanan kat sini...aku suka sangat...dah la presentation dia terbaik!serious sangat la recommended...kena buat reservation tau...makanan dia agak pricey tapi worth la dengan view dan rasa dia pada aku...
Alhamdulillah selesai short trip dengan BFF kat KL hehehe aku rasa lebih RM1000 dia habis untuk trip ni...dia langsung tak bagi aku bayar weh...tu pun dia nak ajak hi tea kat Grand Hyatt lagi petang ni, aku cakap tak payah laaa...dah kenyang sangat dah ni...plus banyak sangat dah habis duit hahahaa...terima kasih sahabat...antara orang yang tahu jatuh bangun aku, buruk baik aku...yang aku tahu tidak pernah judge aku, siapa aku, siapa keluarga aku, apa aku buat, apa decision aku...terima kasih...ko tau, aku ada dengan ko sentiasa...semoga Allah sentiasa lindungi ko sekeluarga dunia akhirat...insyaAllah...

4 comments:

  1. Baiknya sahabat DJ, dia nak kakak angkat tak, DJ?

    Happy birthday, DJ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah sorry salah baca sblm ni...dia anak sulung, mayb gak memerlukan kasih seorang kakak hahahaha

      Delete
  2. Happy Birthday..!! Moga sihat ceria murah rezeki sentiasa. Baik nya kawan. Rezeki, Alhamdulillah.

    ReplyDelete