Friday, August 13, 2021

Gyutaro Yakiniku @Publika Solaris Dutamas

penghujung Ramadhan, hari terakhir kita semua boleh dine in sehingga hari ini...bila mana PM announce lepas ni takleh dine in daaa terus aku decided nak berbuka puasa paling mahal paling sedap!hahaha aku terus call Ain ajak berbuka puasa...sedangkan masa tu aku busy tapi pikir esok takleh dine in dah dan entah sampai bilaaa...makanya aku gigihkan juga!hahahaha...ko bayang eh aku keluar pejabat 4.30 petang, aku ke Bangi dulu sebab ada urusan, sekali nak keluar Bangi tu aku stuck sampai 1 jam sebab jammed dan hujan lebat gilaaa...ko bayang masa ni kul 6 petang aku masih kat Bangi...huhuhu...tengok Waze memang bakal 2 jam dari Bangi ke KL...aku gagahkan juga hati pikir lepas ni bila lagi nak dine in kan...hahah gigih tak....tapi dalam hati duk fikir, jangan banjir je la KL sebab hujan memang lebat gilaaa...dan akhirnyaaa aku sampai ngammm 5 minit sebelum berbuka puasa di Publika!hahahaha gilaaa weh gigih...ingat nak solat dulu tapi takleh la, lapar gilaa...so terus menuju ke Gyutaro Yakiniku dan di sana Ain dah tunggu dan dah siap order kan makanan!hahaha yeay!aku sebenarnya teringin makin daging mahal, tu ajak Ain dan dia suggest ke sini...hehehe...
dan taraaa...kami gila tau...kami berdua tapi order Ramadhan Set yang recommended untuk 4 orang!hahaha Ain la cakap okay je tak cukup kang pun tu...hahaha gilaaa...walaupun aku was was tapi aku follow je la cakap dia sebab dia pernah datang sini kan....haaa sekali kauuu penuh meja weh dengan makanan!aku tak ingat harga tapi aku rasa dalam RM300++ harga set kami ni...ko tengok je la apa ada ni ya....aku pun dah tak ingat satu per satu...tapi adalaaa dedaging yang menarik, pelbagai jenis side dishes, ada seafood, ada ayam juga, ada soup...fuhhh seriously memang teruja gila!jommm layan gambar!
dah ambil gambar makanan busy ambil gambar kitorang plak...bila nak berbuka ni woi!hahaha aku lapar gila dah...tengok daging dia tuuu...mak aih...menarik sungguh...semua side dishes dia pun memanggil manggil rasa...aku rasa sini punya style macam jepun campur korea sikit sebab side dishes dia banyak ala korea...tapi yakiniku ni nama lembu dalam bahasa jepun...hahaha ahhh pedulik la kan..janji menarik!sakan bergambar weh!
dan akhirnya tiba la masa yang dinantikan...letak laaa dedaging tu atas grill tu...fuhhh awal je ambil gambar ya, lepas tu aku memang hanyut dalam makanan tu semua...hahahaha serious laaa duk berzikir masa makan cakap sedap...Ain duk sound je suh aku makan slow...hahaha agaknya kebulur sangat aku main ngappp je!serious sedap gila daging tu...lembut gilaaaa....huhuhu sedappp!aku nakpi lagi sini nanti bawak mak abah aku...abah aku mesti suka daging ni...hehehehe sedap gilaaa...dengan side dishes dia, soup dia...semua sedap...dannn jangan tak caya, habis tau semuanyaaa...hahahaha ngam beberapa minit sebelum Isyak aku lari pi surau...hahaha pastu datang balik Ain tambah order!hahaha apetah lidah ke ekor tah aku tak ingat...hahaha gila punya pompuan tak reti kenyang...hahaha sambil makan sambil layan sembang...hahahaha...masa tadi makan lahap takdan sembang...kahkahkah!
nah aku share sijil halal dedaging kat sini...hehehe kut laa ada yang tanyaa...hahahah aku ni follow je Ain ajak aku makan sini...hahaha so aku yakin je la ngan pompuan ni sebab dia budak ABIM dulu...hahahaha sekali nak balik aku pertikai kat dia, halal ke sini weh...hahahaha panas hati dia suh aku ambil gambar ni...kahkahkah!
dan total kami berdua makan malam tu adalah RM400...hahaha gila kan...serious gilaaa...tapi puas hati ya amat!berbaloi sangat aku bertahan drive sampai 2 jam lebih nak sampai KL tau...hilang penat aku dapat makan best gila macam tuuu...dan aku rasa berbaloi gak laaa mahal gitu sebab lepas tuuu dah takleh dinee in...huhuhu ni la dine in terakhir aku setakat ini...sobsss!so dengan itu korang paham-paham la yaaa...next week entry aku selesai laa...dah takde yang tertunggak daaa...sobbbsss!

2 comments:

  1. Sorry nak tegur, halal tu untuk meat sahaja kan? Ada kemungkinan dia letak mirin/alcohol dalam makanan/sos. Hati2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tq atas ingatan. If tak yakin jangan datang

      Delete