Wednesday, August 11, 2021

Cendol Durian Runtuh, Setapak

duluuu aku pernah layan Cendol Durian Runtuh di Chow Kit...so bulan puasa hari tu masa leh dine in lagi laaa...aku berbuka puasa dengan Mrs....memula aku pickup dia kat rumah dan sempat solat Maghrib dan makan coq udang dia masak...then kami gerak ke Shah Alam untuk makan nasi kandaq...dan dasar memasing lama tak merayap so kami decided masuk KL nak cari cendol!hahaha dan haruslah teringat Cendol Durian Runtuh ni...sekali sampai Chow Kit aku pelik sebab nama kedai dah tukar...so terus pasang Waze dan kami dibawa ke Setapak!laaa rupanya Cendol Durian Runtuh dah berpindah ke kedai yang lebih proper la pada aku di Setapak...
masuk je dalam kedai aku dah rasa nak gila tengok deretan durian yang menggoda tuuu...hahaha gila lah durian dia lawa-lawa wei!serious sangat menggoda...Allahu tengok masa menaip ni pun dah kecur air liur!hahahaha...serious durian kat sini cantik dan fresh tau...tak rugi datang sini tapau durian ataupun cendol...masa sibuk ambil gambar ni aku sempat gossip ngan adik tu nape pindah sini...dia cakap lepas diorang jadi famous tu, tuan tapak kat Chow Kit tu minta nak balik tapak tu...sekali tadi aku tengok tuan tapak jual cendol durian gakk...choi tapi takde orang pun...padan muka...hahahaa jahat tak aku...aku berpendapat mesti tuan tanah nak cantas rezeki diorang ni sebab diorang dah famous kan...hahahaha....
ok makan kat sini senang jeee self service...kau order kat kaunter, kau bayar then ambil cendol or makanan kau bawak ke meja...haaa senang cerita...masa kat kaunter ni aku pilih Cendol Durian (RM13) manakala Mrs pilih Cendol Durian Kawin (RM20)...untuk durian kawin ni nanti dia suruh kita pilih durian dalam chiller tu mana kita nak...untuk cendol aku tu takde pilihan...entah aku pun bukan pandai sangat beza durian ni...pada aku sedap ngan tak sedap je...hahaha...
dan taraaaa ni la cendol durian kami...haaa jangan tanya la aku mana aku punya mana Mrs punya...aku nampak sama je durian...hahahaha aku memang tak reti beza durian...hahahaha tapi sedapnyaaa Subhanallah!serious sedap...dalam kenyang gila dah makan coq udang dan nasi kandar tuuu, licin gak aku layan cendol tu...dah laa sedap, banyak plakkk durian dia...Allahu mana nak dapat weh!serious memang kalo ko suka cendol durian, sini memang highly recommended!cumanya aku rasa makan cendol kena petang masa panas, lagi feel dia terangkat banding ko makan masa malam-malam sejuk ni...hahahaha...pape pun wajib datang lagi nanti!hahahah...

6 comments:

  1. Aduh, telan air liur tengok durian kuning2 tu. Nasib baik semalam baru makan durian. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhh kau hari2 pun aku tgk mkn doyannn...nyampahhh 🤣

      Delete
    2. HAHAHAHAHA ,
      nak buat macam mana, ic 08 ..kawan pulak dengan tokey durian.

      Delete
    3. Hahaha aku pun 08 tp xmampu laaaaa makan hari2 hahaha

      Delete
  2. Cuba sekali kecewa sangat

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pi baru ni dah tak sedap macam duluuuu

      Delete