Wednesday, February 3, 2021

Redang Birthday Trip Day 3.1


hari terakhir di Pulau Redang...merupakan hari jadi aku...hehehe bestnya bangun bangun sambut birthday kat tempat best...hahaha so pagi malas nak bangun awal sangat laa...malas malas je dalam bilik...bersiap pun lewat sikit sebab nak check out terus bawa beg...dalam jam 9.30 pagi baru kami checkout terus bawa beg ke lobi dan terus pergi breakfast...sakan makan banyak pagi ni...hahaha...roti canai sini sedap!bertambah kami makan...hahaha yang lain tu biasa je laaa...
then lepas makan tu kami tak sabar nakpi bergambar tepi laut sebab matahari cantikkk di hari terakhir kami di Redang ni...Alhamdulillah dapat juga matahari panas cantik pagi kat Redang sebab dua hari duk sini, sendu mendung je kan...syukur la sebelum balik cantik cuaca nya..makanya makin cantik berganda la gambar kan...yang kita plak sakan OOTD hari ni, dengan skirt bagai...siap laa topi dan beg bagai...gigih!skirt tu baru beli tau sebab untuk trip ni laa...hahaha i loike skirt dari Curvafabulous!skirt je baru beli, shawl dan baju guna sedia ada je...hehehe...
walaupun panas, tetap gigih jalan sampai ke batu batu hujung pantai tu tau...masyaAllah cantiknyaaa pagi ini...dengan langit dan laut yang membiruuu, bukit menghijau, batuan berwarna oren kecoklatan, dan model yang cantik!ehh!hahahaha...eh sukati la nak syiok sendiri kan...hahaha tapi aku suka la gambar gambar kami pagi tu, on point sangat...lawa wehhh view ni...syukur sangat dapat gak tengok sebelum meninggalkan Redang ni...hehehe ye la nama nak repeat macam tak je kot...banyak lagi pulau aku tak terjah lagi di Malaysia ni...hahaha yeay happy!
dah puas bergambar, kami pun kembali semula ke lobi...selesaikan urusan check out dan minta van hantar kan kami ke jeti kampung...sampai sana bot dah sedia menanti kami dahhh...kali ni penuh bot kami nak balik ke Jeti Merang...bertabah je laaa...hahaha perjalanan mengambil masa aku rasa macam kurang dari 45 minit tau, macam 30 minit je...hahaha mayb dia bawa laju kot balik ni...tak pun sebab balik kita ikut aras ombak kan, so laju la...gitu tau pemikiran aku...hahahaa...
sampai je Jeti Merang, kami pun terus la mengangkut barang masuk kereta...pastu nak keluar dari kawasan jeti, nampak ada orang jual air sejukkk...haa apa lagi terus Sue stop kereta...kami pi beli air sejuk sebab tekak dah kering sangat ni...panas wehhh dari bergambar sakan, sampai naik bot mana ada minum air lagi kannn...hehehe lega nya tekak dapat air Coke kurang gas tapi penuh ais ni...hahaha kedai kat kampung kan jual air gas yang dah terbuka, tu gas dia kurang tu...hahahaha...
dan dari Merang kami terus ke Kuala Terengganu semula...kali ni aku ada hajat datang KT ni, hajat aku dengan kengkawan laaa...aku plan nak buat makan makan sikit kat rumah anak yatim kat sini...bukan aku je la, aku ajak kawan kawan rapat aku la kalo ada sesiapa nak join sekali...haaa kebetulan Nani memang kenal orang yang menguruskan kat sini, so aku minta dia la tolong uruskan bab makan makan semua...sebelum sampai tu, Nani call cakap tak sempat nak ambil makanan yang aku order dari kawan universiti aku, so aku singgah jap rumah Zoul nak ambil makanan dari isteri dia...Zoul siap sedekah kek lagi bila tau program aku ni...dan paling terharu, dalam kek budak budak tu, eh terselit kek surprise untuk aku sekali...hahaha terkejut aku tau masa buka buka kotak tu...hehehe...so majlis kami buat di Baitul Sakinah, Kuala Terengganu...
thank Nani tolong arrangekan makanan...thanks kat kawan kawan Nani, kat Kak Anash yang turut hadir memeriahkan majlis...Alhamdulillah...capai gak hajat...hehehe...lepas semua makanan dah sampai, barulah kami adakan majlis tiup lilin, kebetulan ada sorang adik birthday dia sama ngan aku hari ni, so aku suruh semua nyanyi untuk dia, dan dia potong kek...seronok lah dia...hehehe Alhamdulillah seronok tengok semua sakan makan, pastu sambil melayan sembang budak budak ni...nak donut la, nak ayam la, nak spagheti la, nak kek la...hahaha pastu sibuk nak ajak selfie...kita layan kan saje...hehehe...
terima kasih banyak banyak kat Nani, dia yang banyak tolong aku arrange semua ni...pastu mesti dia stress aku duk call dia banyak kali...hahaha Nani tolong arrangekan dengan Baitul Sakinah ni, dia tolong orderkan makanan dari kawan dan keluarga dia....ada donut, kek, KFC...pastu aku order gak dari bengkel Nani pizza...Nani ni ada kedai MyStreet Pizza tau di KT, kalo korang ke sana leh la cuba...dengar sekarang dah ada pizza dapur arang...selain tu bengkel dia buat roti juga...korang leh follow FB dia tau Hanani Ismail...memang usahawan berjaya...pstt beliau masih bujang juga kalo ada yang nak berkenalan...hehehe oh thanks gak kat kawan Nani dan Kak Anash yang datang memeriahkan majlis...hehehe...syukur tercapai gak hajat aku dan kawan kawan nak buat makan makan di rumah anak anak ni...

2 comments:

  1. Alhamdulilah rezeki anak-anak kat situ..
    Eh EH Hepi belated besday DJ... ha bole wish lagi x ni? :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha dah nak masuk next birthdayyyy daaaa 🤣

      Delete