Monday, February 8, 2021

Redang Birthday Trip Day 4


hari kedua di Dungun merupaka hari terakhir di Terengganu...awal pagi dah bangun...lepas Subuh plan nak cycling ke pantai tak jauh dari rumah Sara, konon nak layan sunrise...sekali hujan renyai plak tapi tetap gigih kan pergi juga...diorang je la cycling kan, aku naik motor...lama plak tak merempit ni kannn...hahaha pergi tepi pantai tapi cuaca sendu gilaaa...hahaha so just jalan je laaa santai santai...pastu balik semula ke rumah...

lepas balik tu kami melepak lepak sambil bersiap...sekali tetiba Kak Zai message aku tanya ada di Dungun ke, nape tak datang singgah rumah dia...hahaha alamak!hahaha makanya jawab laa memang ada plan nak singgah lepas setel semua pagi ni...hahaha dan lepas tu aku pergi breakfast bersama Sara dengan Kayda...plan asal nak breakfast di restoran Abang Nik, salah sorang classmate aku gak dulu tapi Kayda cakap pagi tu dia tutup...haa makanya diorang bawa kami ke Makwan Mee Sup yang tengah viral tu...makan mi sup Campaa...sedap sangat...aku suka siap bertambah!hahaha...Kayda belanjaaa...hehehehe
kedai Makwan Mee Sup ni dekat dengan rumah Kayda jer!so lepas dah makan makan tu, kami jalan kaki je singgah rumah Kayda...Kayda paksa datang sebab dia cakap bila entah lagi aku nak datang Dungun ni...hahaha dulu last pi masa tahun 2013 kot aku buat roadtrip pantai timur dengan kawan kawan aku...lepas tu aku datang Terengganu naik flight je, so memang takde dah singgah Dungun...hahaha so masuk la rumah Kayda yang again besarrrr juga...hahaha berlawan lawan diorang ni ya...hahaha lepak kejap je rumah Kayda sambil selfie depan rumah, port wajib kata diaa...layannn...
lepas dari rumah Kayda kami balik ke rumah Sara semula dan aku berurut!hahaha aku suh Sara call tukang urut diaaa dan datang ke rumah...sedap betul dah lama tak urut badan masa ni...hahaha dah la murah weh RM60 jer tau...hahaha terbaiklah...cuma kelakar dia tekan perut dia tanya tak buang air lagi ye...ya ampun dia tak tau aku baru telan dua mangkuk mee sup!hahahaha...gelak gelak aku...
lepas dah selesai berurut tu, aku dan Sue pun bersiap siap mengemas beg...kemain besar beg kali ni kan...almaklum bercuti sakannn...heheh dan dari rumah Sara kami singgah ke Keropok Sri Sura...Sue nak beli popiah satar...katanya famous...aku beli gak tapi sampai sudah aku tak merasa pun...aku rasa mak aku dah masak masa aku takde kot...hahaha...pasrah jer lah!
then kami gerak ke rumah Kak Zai dan Abang Mus...hahaha Kak Zai ni housemate aku masa master dulu...dia kawin ngan Abang Mus, geng Kayda tadi...sekali geng aku la sebab kami sekelas!hahaha...adoi aku terlupa weh, ye la aku datang Dungun memang roger Sara je la sebab biasa jumpa dia je kan...so aku biar dia je la plan mana nak bawa aku...hahaha sekali bukan Zai je, ramai lagi lagi yang komen kat FB Kayda cakap nape tak ajak...hahaha...pasrah...so first time sampai rumah Zai ni, bisingnya Abang Mus komplen kata kalo dia tak nampak kat FB Kayda mesti dia tak tau aku datang, pastu kalo dia tak suruh Zai message aku, mesti aku tak datang umah dia!hahahaha kecoh laaa...hahaha kitorang lunch kat sini, tapi aku rasa lebih pada bersembang dan bergambar yang lebihnya!hahahaha...
dan lepas bermuah muah ngan semua di rumah Kak Zai dan Abang Mus, aku dan Sue kembali semula ke Kuala Terengganu...sempat singgah di Keropok Lekor 008 di Pantai Kelulut nak beli kepok bawak balik rumah...aku suka kepok sini, antara tersedap aku pernah makan...pastu masuk KT, singgah lagi Pastelmonomy sebab kami berdua order lagi Biscoff Cheesecake dan Burned Cheesecake dia yang sedap gila...korang kalo ke KT, please lah beli ni tau...sekarang dia dah buka kafe dahh...best nya, aku konpem terjah nanti kalo ke sana...hehehe
dan akhirnya Sue hantar aku ke airport...sempat la Sue masuk sekali nak solat...then Sue pun gerak balik...oh ya lupa nak cite, hari last ni Sue request pakai baju tema hitam putih bendera Terengganu sempena birthday diaaa...hehehe so aku layan je laaa...aku beli tshirt tu ada tulis nama aku dalam jawi...hehehe...Thank Sue sudi layan aku berjalan sakan...hahaha Sue cakap sabit dia bujang je dia layan aku ni, kalo ada laki sok bai bai la...hahahaha demmm ok la moga kita dua jumpa jodoh di waktu yang sama ya, supaya takde yang makan hati nanti..kahkahkah pastu leh pi travel berempat nanti, double date!hahahaa...
dan lepas tu terus aku masuk ke boarding hall...lepak sambil makan cheesecake!hahaha sedap gila gilaaa...aku leh habiskan sorang tau cheesecake dia ni...sedap ya amat!hahaha...dan dengan itu, maka berakhirlaaaa birthday trip aku ke Redang dan Terengganu ini...Alhamdulillah aku happy dapat jumpa kawan kawan, dapat makan sedap sedap, dapat gambar cantik cantik, dapat stay kat tempat yang diidamkan, dapat posing best best dan semuanyalah!yeay birthday tahun 2021 agak agaknya kita nak ke mana ni Sue?kalo takleh keluar negara lagi, aku nak celebrate birthday kat Pulau Rawa lah!hahahaha!weehuuu!

2 comments:

  1. Sura Hujung kan ..kat Dungun tu..lama dah tinggalkan Dungun..sure banyak dah berubah..Thanks For Sharing..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sure plak Sura Hujung ke tengah ke apa...hahaha kita ikut je member bawak...

      Delete