Friday, February 5, 2021

Redang Birthday Trip Day 3.2


selesai majlis di Baitul Sakinah, aku dengan Sue meneruskan lagi perjalanan...kali ni kami nak ke Dungun!hehehe tapi masa dalam perjalanan tu aku dah cakap ngan Sue dah aku nak singgah makan sotong celup tepung di Pantai Kelulut, Marang...memang lalu je bila nak ke Dungun ni...sebabnya aku tak dapat makan celup tepung lagi ni, datang Terengganu tak lengkap kalo tak dapat celup tepung ni...hahaha so kami berhenti di Gerai Pok Pa, Pantai Kelulut...banyak kali dah datang sini dulu kala bila drive datang Terengganu...sotong dan ikan sedap, kepok pun sedap...mi goreng dia pun sedap...tapi sebab kenyang, kami tak order mi laaa...kami order kepok, sotong dan ikan celup tepung serta coconut milkshake....weh serious laaa memang layan weh duk sini, makan sambil ngadap laut...dah la panas, laut cantikkk...makanan punn sedap...Sue selaku orang Ganu pun approve kedai ni...hehehe...
dan lepas tu Sue ajak aku masuk ke Pantai Jambu Bongkok kat Marang gak...katanya tempat ni viral sekarang sebab apa tah...aku pun tak tau...aku ikut je la dia...dia sibuk nak cari pondok, duk tanya tanya la orang situ...finally jumpa juga...hahaha pondok dah roboh tapi lawa laa nak ambil gambar kan...ko tengok la gigih nya pompuan gemok tu bergambar, sanggup tu panjat panjat...tak sedar lutut dan season tu...hahahaa!tapi lawa la view sini...i loike!tapi ada lembu!sekali lembu tu datang kat aku, terus aku cuak...hahaha Sue kutuk aku takut ngan anak lembu...ceh ye la, aku pakai merah kot...kang dia tanduk aku kang acanerrr...hahaha!
lepas dah puas bergambar Sue ajak jalan lagi ke depan...nak cari another port yang famous gak katanya...ok kita ikut kan saje laaa...depan sikit tu jumpa port yang Sue cari...ada kedai makan situ then ada pondok ke pangkin tinggi yang ada buaian bawah dia...tapi ada orang pula atas pangkin tuu...ramai plak tu, so kami just bergambar kat bawah dan tangga dia je laa...hahaha ada kawan aku cakap tempat ni masuk dalam drama apetah...aku pun tak tahu lah...aku dah lama tak tengok drama melayu ni, aku layan drama korea jer!hahaha...
dan lepas tu kami jalan sikit lagi naik kereta di Pantai Jambu Bongkok tu sebelum keluar semula ke jalan besar...cantik sangat pantai ni, dengan pokok kelapa dia...pastu langit pula tengah terang benderang...haish kalo bagi tengok selalu view ni pun takpe tau...cantik sangat!tapi nak suh duduk sini memang takde la, just for travelling okay la...hahaha bukan untuk menetap!hahahah...upsss!
dan setelah banyak tempat menyinggah, akhirnya kami sampai Dungun...terus menuju ke rumah Sara...kawan UKM aku dulu...trip kali ni memang trip jumpa kawan universiti je...hehehe kebetulan aku dan Sue kan sama universiti...so memang kawan kawan kami je laaa...kawan kawan aku yang settel down kat Dungun ni semuanya adalah pensyarah UiTM tau...hahaha so rumah memasing semua banglo taknak kalah punya...hahaha so kami bermalam di rumah Sara...sampai petang tu aku macam dah penat sangat tapi layan Sara sembang sambil tengok dia memasak...ya ampun sakan sungguh dia memasak tau...macam macam ada!lepas setel masak tu, aku masuk bilik nak mandi dan solat, sekali curi curi lelap mata jap...hahaha penat hoih!dan lepas Maghrib tu Kayda sekeluarga datang...haaa meriah laaa kan...lama gila kot tak jumpa Kayda...Sara aku jumpa gak kat Bangi masa raya...haa meriah la rumah tu dengan anak anak Kayda yang dah besar besar....dulu Alia tu aku yang sambut dia lahir tau...dah anak dara dah sekarang....Allahuuu....hahahaha...so kami makan dengan meriahnya malam tu...sedap gila sup tulang Sara...dengan sambal sotong lagi, ayam goreng tepung juga...hahaha then Kayda bawak buah dan sayur katanya...hahahaha...
dah abes makan semua, aku memang dah kekenyangan gilaaa...Kayda dan Sue duk membasuh pinggan berduet kat belakang...pastu Sara duk ngemas ngemas...aku dah pi depan melepak ngan Abang Nuar dan Abang Sam...hahaha sembang sembang tak lama tu Sue datang....pastu tengah gelak gelak sembang alkisah UKM sebab Abang Nuar ni UKM gak dulu, sekali tetiba Sara dan Kayda keluar nyanyi lagu birthday sambil bawa keluar tart obes ni...Allahu hahaha terkejut okay tak sangka plak diorang beli ni kan...dah dapat makan dan tumpang tido pun besar erti dah ni tau...ni siap tart obes dengan tema travel tauu....hahaha happy nyaaa Alhamdulillah...I am blessed with a lot of friends!jauh ke, lama tak jumpa ke bukan sebab pemutus persahabatan pun...InsyaAllah moga Allah pelihara selalu persahabatan kami ini...
dan malam tu kami ambil gambar group, sekali macam macam hal dengan si Kayda ni...kelaut jadinya...hahaha kecoh ya amat dengan anak anak dia...hahaha seronok weh, sebab lama tak jumpa...memasing sama je perangai dari zaman belajar sampai ke tua...hahaha Kayda ni masuk UKM masa aku dengan Sara sambung master...Sue plak memang sentiasa bersama aku lepas abes degree, selalu lepak rumah sewa aku masa belajar dulu so sebab tu dia kenal je Kayda semua ni...hahaha...malam tu lepas Kayda balik, aku dengan Sue dan Sara sambung lagi sembang sampai ke larut malam...hahaha best!rinduuuu pula nakpi Dungun lagi...hehuuu...

No comments:

Post a Comment