Wednesday, February 10, 2021

Birthday Picnic di Taman Seri Empangan, 10Gram di Tamarind Square & Dorsett Putrajaya

nak simpan sini gak cerita aku celebrate birthday aku bersama Dini dan Liana...sebulan sebelum birthday aku lagi Liana dah message bila aku free nak sambut birthday dengan Dini...tapi masa tu weekend aku untuk September dan full dengan aktiviti...so sebabkan aku cuti seminggu lepas balik Terengganu tu, aku suggest kat diorang untuk ambil cuti...both setuju!hahaha pastu diorang suh aku pikir aku nak celebrate kat mana...aku tak leh bermalam sebab esoknya aku ada program lain...lepas seketika aku message Liana balik cakap aku nak piknik kat Putrajaya!aku nak piknik yang lawa lawa sambil OOTD tuuu...hahaha...dan gigih la budak berdua ni plan nak bawa itu ini...Dini la paling gigih membeli macam macam prop...Liana sibuk beli dessert, pastu aku pikir diorang sibuk dessert ngan prop je apa nak makan...hahaha makanya birthday girl pun gigih la pagi tu masak sheperd's pie dan grilled chicken wing...pastu tapau nasi lemak daun pisang...hahaha 

dan pagi Jumaat yang dijanjikan kami bertemu di Taman Saujana Hijau, Putrajaya...sekali nak masuk takleh sebab guard kata tent tak dibenarkan bawa masuk..huhuhu Dini dah siap beli tent kot, sesia la kalo takleh pasang kan...so pikir punya pikir aku ajak diorang pi Taman Seri Empangan...so kami angkut semua barang masuk kereta aku...berbakul okay prop dan barang barang piknik ni hahaha sampai Taman Seri Empangan ada gak guard...dia cakap memang takleh pasang tent sebenarnya tapi dia cakap pepandai la cover...sebab bukan permanent pun kan...pasang masa nak ambik gambar je la, lepas tu tutup balik...haaa okayyy....dan seterusnya bermula la misi kegigihan setup tempat piknik!
dan hasilnya adalah seperti di bawah ni...cantiknyaaa...dengan bakul la, dengan kamera, guitar, lampu, buku, set minum kopi dan macam macam lagi...haaa gambar ada versi tak pasang tent sebab nak bagi nampak empangan yang cantik ituuu...dan juga versi pasang tent...hahaha nasib baik la masa ni tak panas sangat...pastu duk bawah pokok redup dan berangin so ok la takde peluh sangat...hahaha sukanya tengok prop yang cantik cantik...gigih diorang merealisasikan impian aku nak piknik cantik cantik kan...hahaha...dah haruslah birthday girl kena rasmikan ambil gambar kan...hahaha yeay sukaa....pastu gambar reramai guna tripod...
lepas tu aku tunjuk kat diorang ada satu gambar perempuan piknik dia baring tepi prop...aku cakap nak gambar gini gak...terus Dini suh baring kat situ...hahaha dah macam hape je kan tengahari buta ko baring kat Taman Seri Empangan tu...ada je orang jogging tapi tak ramai...abaikan aje laaa...hahaha gigih tau memasing susun prop tepi aku, sorang suh macam ni, sorang suh macam tu...hahaha kita ikut je laaa...hahaha gambar cantik!sis happy!pastu masa gambar reramai kita guna tripod kan...pun lawaaa...bestnya tercapai cita cita nak ambil gambar cantik cantik...hahaha...
dan lepas dah puas bergambar, ambil gambar lagi sikit sikit then makannnn...yeayyy nasib baik laaa aku terpikir pasal makanan berat kan....diorang tak ingat langsung sebab sibuk dengan prop dan desserts!hahahaha kalo tak mau kelaparan lepas bergambar tu kan...dah la memasing jenis berhantu kalo tengah lapar!hahahaha yeay enjoy makan kat tepi empangan tu...banyak gila makanan kitorang dengan kek lagi...banyak Liana order...kami siap bagi ke guard dan tukang sapu serta family yang ada kat situ...hehehe 
lepas dah kenyang, memasing seronok gambar cantik cantik...so Dini tanya ada tempat lagi tak nak ambil gambar cantik...aku plak memang pantang dengar la kan...lagi dah beriya pakai dress ni, terus teringat tempat viral kat Tamarind Square masa tu...so terus ajak diorang ke sana...yeay nasib baik senang jumpa tempat kotak kotak viral dan tangga viral ni...gigih tau nak bergambar kat tangga tu, Dini kena naik lif kat blok sebelah!hahaha...nasib baik Dini nak melayan kami ni kan...hahaha best cantik!
lepas dah sakan bergambar...memasing dah dahaga...so aku ajak la diorang lepak di 10Gram...memula taknak makan, order air je...sekali Liana nak makan order la pizza satu...ingat memasing kenyang lagi, sekali pizza sampai, lajuuu je licin!hahaha duk lepak sambil sembang dan tengok gambar gambar cantik hari ni...sekali masa dah nak balik Liana ternampak tulisan kata if birthday kita 3 hari sebelum or selepas dari hari tu, leh request dessert percuma!haa apa lagi, dari nak balik terus sambung lepak tunggu dessert!hahaha Liana pergi kat kaunter bawa IC aku dan pilih dessert paling mahal...hahaha tengah sembang sekali bergemaaa lagu birthday, riuh satu kafe tolong nyanyi!hahahaha best best!
habis makan dessert kami pun nak gerak balik...naik kereta menuju ke Taman Saujana Hijau sebab nak ambil kereta diorang semua...sekali masa dalam kereta Dini cakap ngantoknyaaa...aku duk memain la cakap kalo ngantok jom la pergi check in hotel...hotel Putrajaya sekarang ni murah murah harganya...hahaha sekali kau bebetul Dini buka Agoda dan book Dorsett Putrajaya!hahahaha harga dalam RM120 je weh satu malam masa ni...sebab murah kita ambil je laaa...sempat singgah ambil kereta then tapau makanan kat Nasi Lemak Royale sebelum check in...sekali Dini cakap takpe dia belanja hotel ni...walawei rezeki!hahaha sukanyaaa...
masuk bilik konon nak tido, takde maknanya...masuk bersihkan diri, solat, makan...pastu memasing masuk dalam selimut...tapi bukannya tido...duk memekak bersembang, lepas tu duk sibuk upload gambar la, duk edit gambar la...hasilnya sampai dekat Maghrib tak tido pun...hahaha tapi atleast dapat la rehat rehat kann...sebab dah penat tua tua ni berjimba sakan dari pagi..hahaha then sebelum Maghrib sempat la naik rooftop konon nak layan sunset, tapi sunset senduuu...hahaha pasrah!
then balik bilik, solat Maghrib dan kami pun check out...gila kan...plan asal nak piknik je kat Putrajaya...alih alih sampai ke malam aktiviti kau kan!bab berpoya poya ni memang serah la kat kau kan...hahahaha...dan ingat taknak makan dah, makan jugakkk...ke mana kami nakpi dinner ni?haaa tunggu dalam next entry ya...one of the best food ever aku pernah layan kat Cyberjaya!even lepas dari dinner malam tu, banyak kali aku order Grab Food dari kedai ni sebab sedap ya amat!hahaha so guys, tunggu next post okayyy!muahciked!by the way, thanks Dini dan Liana layan karenah aku nak bergambar sakan ni...so birthday aku ni jadi titik tolak gak la sebenarnya, sebab lepas tu birthday Dini masa hujung tahun tu kami buat ala gini gak, OOTD ala nyonya, so birthday Liana bulan Mei nanti tak tau la apa plak ootd kita untuk bergambar...hahaha 

4 comments:

  1. Seronok ada geng-geng macam ni kan...

    ReplyDelete
  2. Memang cantikss semua pic.. seronok ade kawan yang rajin melayan kan 😁

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe tu la pasal...suka ambil gambar cantik cantik ni...tak sabar nak upload next besday member pun kami bgambar cantik cantik gini gak...hehehe

      Delete