Wednesday, January 20, 2021

Tuah Finest Cuisine, Bandar Baru Nilai

untuk celebrate birthday dengan family, aku yang pilih tempat walaupun suruh abang aku belanja...hahaha so sebabkan aku pernah makan di Tuah Cafe kat Bandar Baru Bangi, dan dengar ada plak Tuah Finest Cuisine kat Bandar Baru Nilai, aku pun nak cuba laa...lagi plak asal lalu nampak meriah je kan, so aku decided buat family dinner sempena besday aku kat sini je laa...dekat ngan umah abang aku, anak buah aku siap tanya, eh dah sampai ke tempat besday makngah?hahaha...
masa kami sampai tu lepas Maghrib meriah gak belah luar tu, belah dalam masih sunyi...tapi tak lama lepas tu penuh sebab orang duk buat reservation...kitorang pun buat reservation gak sebab ramai kan...memang penuh la kedai malam tu orang duk celebrate birthday semuanya...cantik gak kedai ni aku suka banyak jenis tempat duduk...deko so nice...
menu dia agak banyak la pada aku ada western, ada masakan melayu, ada pasta, burger dan sebagainyaa...harga pun ok la pada aku...dan sebabkan masa buat reservation tu dia suggest kami untuk order sesiap, ok la kami memang order makanan sesiap masa buat reservation, minuman later la kami orddr di kedai...agaknya diorang dah tahu akan ramai orang agaknyaaa...hehuuu...
dan sebelum menu sampai, haruslah kita posing posing dulu dengan kek kannn...hahaha kata besdayyy...hehehehe kek ni sedap, adik aku beli kat mana tah...katanya baker famous gak tapi aku lupa...malas dah nak tanya adik aku...hahaha...dan sambil bergambar tu satu persatu makanan kami sampai...
ok jom tengok apa kami order...sebabkan dah lama, resit abang aku yang pegang kan, kalo tak mesti aku snap gambar untuk rujukan buat blog...hahaha so aku takleh nak recall satu satu makanan ni...korang tengok je la yaaa...nanti compare ngan menu kat atas tu kalo nak tahu harga...hahaha overall aku rasa makanan dia ok laaa, takde la sedap gila, tapi okay...presentation wise okay, portion pun besar...cuma sejuk sikit la aku rasa, ko bayang steak sejuk...hahaha mayb nak masak awal sebab kita order masa buat reservation kan...huhuhu pastu bab order air tu yang boleh bikin panas...aku tau la ramai orang, tapi order tak sampai, yang sampai tak cukup...bila tanya staff dia macam taknak layan sangat sebab ramai orang...eh kalo dari awal minuman tu sampai seperti yang kita order, takde la kami nak panggil banyak kali kan...so bab tu sedikit pissed off la pada aku...
overall pada aku kedai ni okay la sebab bukan banyak kan kafe kat Nilai tu...so far memang tak pernah repeat lagi lah ke sini walaupun dekat...hahaha eh tapi now dah ada Gastrohub, yang tu memang berganda sedap la pada aku, cuma kalo tak sanggup nak beratur boleh la ke sini...hehehe...ok korang jumpa lagi nanti!muahciked!

2 comments:

  1. suka la tengok deko kedai ni... macam ala-ala konsep jepun pun ada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup konsep je. Food dia xde pun mknn jpun 🤣

      Delete