Monday, January 25, 2021

Status PKP 2.0

Sambungan dari: PKP 2.0

so minggu lepas lagi kita semua dah tahu kan yang PKP 2.0 yang bermula dari 13 hingga 26 Januari 2020 akan bersambung lagi sehingga ke 4 Februari 2020...dan update dari yang lepas cuma 7 negeri yang PKP kan, now semua dah join the group!consider dah satu negara PKP sekarang ni kecuali Sarawak...pasrah la, kes memang mencanak canak tiap hari, takde tanda langsung akan turun tau...masih 3 ribu lebih dan sesekali naik sampai 4 ribu...PKP dan dua minggu masih belum menunjukkan apa apa kesan...huhuhu banyak gila kluster baru disebabkan tempat kerja dan juga rentas negeri bertemu keluarga...huhuhu sadis!
so sepanjang PKP 2.0 dah hampir 2 minggu ni memang aku fully WFH...kecuali sekali je aku WAO hari ni sebab ada meeting ASEAN...dan untuk jadual baru mulai Rabu ni, aku request tuntuk WAO sekurang kurang 2 hari seminggu...Alhamdulillah dapat la kan...hehehe lega....aku masa tahu negeri negeri lain dah kena PKP gak last week, aku dah dapat rasa PKP ni akan panjang dan lama lagi...huhuhu pastu beberapa hari lepas tu PM announce sambung lagi kan...sah la tu...sebab tu la masa awal tu aku terus beli kerusi meja kerja kat rumah!hahaha sebab sebelum ni aku buat kerja tak proper pun, meja dalam bilik aku meja bawah tu, so memang buat kerja kat situ je...tapi sakit belakang aku tau...kaki pun lenguh bila duk bersila lama lama...haaa sebab tu aku beli kat Shoppee je kerusi dan meja ni...gigih kan, baru semangat aku nak buat kerja!hahahaha...murah murah dan simple je aku beli...hahahaa...
oh ya cerita tadi pasal kluster kerja kan, hari tu masa first day PKP je pejabat aku dah kecoh pasal ada sorang staff yang positif melalui ujian RTK...haa kalut laa semua, terus aku naik duduk bilik, isolate kan diri dari keluarga...sebab aku ada terjumpa dia masa kat pantry aku tak pakai mask sebab baru lepas makan masa tu...cuak laaa...pastu lepas dapat tau tak listed as kontak rapat dah lega dahh...tapi aku still self isolate dalam bilik, turun bila nak makan je, sebabnya kawan aku memang satu cawangan ngan orang yang positif tu...so aku ambil langkah berjaga jaga je laa...pastu dah lega tak kontak rapat tu, sekali next day dapat pula berita suami kawan aku kontak rapat dengan positif kat tempat kerja, laki dia dah bersimptom dah...so lagi sekali cuak sebab aku jumpa kawan aku ni Isnin sebelum PKP...huhuhu dan lepas tu Alhamdulillah yang result RTK tu bila test PCR for confirmation, jadi negatif...dan kawan aku bersama suami dia pun negatif...Allahu...mendebarkan sungguh laaa...terus memasing insaf...hahaha sebabnya aku tak nafi memang kalo kat tempat kerja ni kita ambil mudah sikit...lelagi bila dah mula bersembang tu kan...pi makan sama memang konpem la buka mask kan, pi naik kereta bersama...memang rapat la kan...huhuhu so lepas tu terus insaf cakap lepas ni makan sendiri sendiri je la kat partition memasing...huhuhu cuak weh!lepas dua insiden tu, ada lagi kes positif kat tempat aku, tapi budak tu tak masuk pejabat dah lama laa...Allahu rasa makin hampir je kan, dah keliling kita Covid19 ni...cepat la hujung Februari nak vaksin...huhuhu...ok korang kita sambung lagi nanti merempan pasal PKP ni...tapi aku rasa, PKP akan sambung sampai lepas raya lah...makanya siap sedia je la hati tu akan puasa dan raya PKP lagi kita tahun ni...sobsss....so korang pape hati hati la ya, peringatan kat bawah ni bagus...kita memang ambil mudah, tak jaga penjarakan bila dengan 3 golongan bawah ni...aku pun la tu...huhuhu so beringat ingatlah ya...

No comments:

Post a Comment