Friday, January 8, 2021

Kafe Tamanku, Putrajaya

masa awal bulan September lepas aku dan kawan kawan plan nak celebrate birthday ex boss aku yang dah pencen...payah nau nak dapat date ngan pokcik ni sebab dia busyyy...hahaha nak ajak makan makan pun carik kafe yang dekat jer dengan rumah dia...so aku pilih Kafe Tamanku ni yang terletak di Presint 16 memang sebelah rumah pokcik ni jer...hahaha...comey gak la kafe ni, putih, ala englishhh style gituhhh...hehehe
actually aku datang dua kali kafe ni...sekali sebab nak tengok tempat dan buat reservation...sebabnya ramai gak nak join kali ni, makanya kena la survey kawasan dulu kan...so aku sempat dinner ngan Asie masa datang pertama kali ni...haa jom usha menu dia dulu...ada banyak juga laa menu pilihan diaa...ada western food, pasta, mee dan juga nasi goreng...ada juga pelbagai jenis dessert dan kuih muih melayu...layan gak laa...
masa dinner dengan Asie tu, aku ambil Dry Wantan Mee (RM10) dan Asie plak layan Yong Tau Foo + Black Sauce (RM10)...ok la juga makanan dia, not bad...takde la sedap gila, tapi just nice...makan plak dalam hujan lebat ya amat tu kan...hahaha memang lama la melanguk takleh balik sebab hujannn...hahahaha...adoi...
dan esoknya kami datang lagi lepas waktu pejabat...aku sampai awal nak tengok setting sekali setup tempat besday boi....hahaha boi la sangat kannn...hahaha...tak lama tu ex boss dan isterinya sampai, dan lepas tu satu persatu kengkawan kami sampai...kecoh gila kafe tu memasing bersembang...cumanya tak best sebab panjang nau meja, takdapat nak sembang dengan semua...hehehe...
sebabkan banyak gila minuman, appetiser dan dessert yang kami order sebab ramai, so aku malas nak sebut satu persatu weh...hahaha korang usha je la sendiri yaaa...tapi yang penting nak cakap kami order cupcake kat kedai ni, so sekali la buat surprise ke besday boi...hahaha...sekali keknya keras sebab duk dalam peti ais!pasrah je laaa kan....hahaha...kuih dia tu ok laaa, frozen punya...
dan untuk menu yang sempat aku snap, ada yang makan yong taufoo dengan sup, dry wantan mee, spaghetti buttermilk chicken, bento rice with sweet sour fish, grilled salmon, spaghetti bolognese dan mac&cheese...untuk menu dia ni ada la sesetengah aku sempat rasa, mana yang dekat dengan aku laa...hahaha ok la takde la wow gila menu dia, pada aku ok laaa...biasa jer...hahaha tapi nak makan dan melepak ok jer laaa...hehehe...
dan selesai makan kita buat surprise kat besday boi yang baru sangat masa ni bergelar atok!hahaha instead of bagi dia hadiah, kita beli hadiah untuk cucu dia...hehehe terkejut dan happy benor dia kan dapat surprise tuu...heheh Alhamdulillah...semoga panjang umur dan dipermudahkan urusan dunia akhirat En Jamal...salah sorang boss yang banyak ajar aku di awal perkhidmatan aku sebagai penjawat awam...

2 comments: