Wednesday, October 21, 2020

Taman Wetland, Putrajaya

ada satu masa tu aku tengah rajin acah acah fit, so bangun pagi hujung minggu tetiba rasa nakpi jogging dan teringan gambar Menteri Kewangan kita ambil di Taman Wetland, Putrajaya...so terus bersiap dan gerak ke sana dengan misi nak cari terowong dalam tasik macam Tengku Zafrul ambil tuuu...hehehe masa sampai sini, eh macam pernah datang sini dulu...rupanya tempat aku masuk running event satu masa duluuu...gituu...so parking kereta, pastu blurrr mana arah nak tuju...
sebabkan kawasan Taman Wetland ini agak besar, makanya kena la tanya orang kan...aku duk tanya guard situ mana teorwong dalam air tu, dia terpinga pinga pandang aku...hahaha blurr tak tahu apa aku maksud kan...pastu kawan dia cakap akak nak carik Kolam Flamingo ke...entah mana aku tau...hahaha dia tunjuk arah pi Kolan Flamingo...layan je laa menuruni bukit tuu...masa ni cuaca sangat la cantik dan air tasik tenang...so memang lawa la reflection dalam air tu...aku jalan sampai kat Kolam Flamingo tu, ada tempat tengok burung...katanya kalo petang banyak burung kat sini...masa aku datang ni ada seekor duaa...
dan sebelah tempat tengok burung tu laaa terowong dalam tasik yang aku carik!hehehe tapi dari side aku ni gelap sebab membelakangi cahaya matahari...tapi tetapppp cantikkk sebab ada reflection yang perfect!ada terowong tu atas tanah tau so leh je lalu...tapi dia tulis takleh masuk bawah terowong tu, tapi tengok ramai je masuk dan keluar dari situ so aku pun pergi the other side yang lebih cantik sebab cahaya matahari memancor sinar...sakan aku bergambar kat sini!
ingatkan nak patah balik tapi gatal teruskan lagi perjalanan ke arah the other side of terowong tu...sekali nampak angsa hitam yang cantikkk....sukanya view ni dengan angsa tu pun nampak reflection dia, terowong lagi...eh perfecto!suka...cantik sangat view kat sini...cumanya panas ya amat laaa...hahaha patu hati hati gak sebab ramai berbasikal kat sini...huhuh....
then lalu lagi sekali bawah terowong dan rupanya belah sini bukan Taman Wetland dahhh...kat sini kita dah sampai Pusat Rekreasi Air Putrajaya...haha aku ingatkan Wetland gak sini sekali tak...kat belah sini ramai orang duk melepak mancing ikan....view kat sini lagi laaa masyaAllah cantik!lawa sangat reflection dalam air weh...huhuhu aku jalan je sampai melepasi Pusat Rekreasi Air tu...sekali ingat kalo terus sampai Wetland balik, sib baik tanya orang, dia cakap kalo terus sampai Taman Warisan!hahaha choi so patah balik sambil layan view lawa kat Pusat Rekreasi Air Putrajaya...
dan lepas dah melepas lelah dan sakan ambil gambar aku kembali ke Taman Wetland dan balik ke kereta...sebelah parking tu ada Menara Tinjau, so gigih la pi naik kejap layan view...haha sekali ada couple tengah bercinta atas tu...kita krik krik krik je la ambil gambar lepas tu blahhh...hahahaha...yeay puas hati gambar lawa, dapat acah acah peluh sikit...hahaha!so guys kalo ada masa tu leh lah terjah ya....sesekali beriadahhh..

2 comments: