Tuesday, October 13, 2020

Roadtrip Pasca PKP ~ Lumut


hari kedua di Perak...nak ke mana kita ni?hehehe so lepas bincang  dengan Sue, kami decided nakpi Pulau Pangkor balik hari!haaa so bersiap kita pagi tuuu smbil pikir mana nak breakfast ni...Sue duk ajak aku makan kat kafe area rumah dia je...aku sejak akhir akhir ni selera tekak kampung, so aku cakap taknak kafeee...aku nak gerai kampung jeee...cari laa...hahaha pastu teringat Nor, terus call dia, dan dia cakap mak dia ada gerai kat Bota!so dah ontheway la kan, so kita pun nyinggah ler...hehehe takde rezeki nak rasa nasi lemak mak Nor, makan roti canai pakcik dia je laa...ada mihun sikit, layannn...Alhamdulillah....
then kami gerak terus menuju ke Manjung sebelum tiba di Lumut untuk menuju ke Jeti Marina Island untuk ke Pulau Pangkor...Sue cakap ada dua jeti kat Lumut ni, kitorang ke Marina Island ni ingat kurang sikit la orang, takde maknanya, parking tetappp penuh....huhuhu tu pun gigih aku menyelit dapat parking tu...RM15 untuk per day...layan laa...then terus gerak dalam kompleks jeti tu untuk beli tiket berhargar RM14 seorang...
dah dapat tiket kami terus laaa gerak ke tempat nak naik feri...masa ni keadaan ok lagi laaa sebab ada dalam sejam masa nak naik feri...so relaks lagi la kan...then dah dekat masa tu, semua duk pakat beratur...memula beratur ni ok lagi, sekali ada sekumpulan keluarga India mula cuba nak potong barisan segerombolan plak tu...hangin dah aku berhimpit kan....pastu lambat plakkk gate buka...sekali gate buka orang macam berkerumun, sekali tiket kami kul 11.30 pagi dia tak bagi masuk lagi sedangkan kami dah depan dah....dia cakap ni tiket 11 pagi je dulu....ah sudah...orang macam berasak belakang kita ni....aku dah emosi...memula ketepi sikit, then tengok orang menderu deru masuk, aku pandang Sue aku cakap kita blah la, kat sini pun dah sesak gini, bayang dalam feri tu kang...sekali Sue laju je jawap JOMMM....hahaha dia pun rimas rupanya!
makanya burn laaa tiket feri kami berharga RM14 tuuu...pasrah je laaaa...sebelum balik aku ajak Sue bergambar dulu laaa kat tepi pantai tuuu...nampak laaa Pulau Pangkor dari sini...nasib baik cuaca lawa gilaaa...makanya lawa gak la gambar kami walau hanya di pantai Marina Island ni haa, takpela tak sampai Pulau Pangkor pun...ada jambatan usang yang cantik gak tepi jeti tu, makanya sakan juga laaa kami berposing di situ...hahahaha haaa layan je lah gambar nya!setel bergambar balik ke kereta, dapat plak refund bayaran parking tu, hahaha rezeki!
then Sue bawa aku ke Kedai Hasil Laut Jamilah ni nak shopping seafood kering sebab tak dapat pi Pulau Pangkor kan...nak la juga beli keropok, sotong kering, sate ikan dan sebagainya bawak balik ke rumah nanti...hehehe sakan gak la aku membeli kat dalam ni...semua nak amik tauuu...hahaha lama Sue kena tunggu aku kat luar masa ni...hahaha...keluar kedai, penuh beg plastik kiri kanan tangan!
then masuk kereta duk bincang mana nakpi nih...huhuhu takde idea dah...duk bincang bincang, kami decided nakpi layan tengok tuntung kat Bota lah!hehehe so sebelum gerak ke Bota tu, sempat singgah lunch di Restoran Walid & Umi di Manjung yang menyajikan banyakkkk jenis lauk pauk yang menarik!sedap sedap plak tu tauuu...nyummeh!lepas makan barulaaa kami bergerak menuju keee Bota...nak watpe pi Bota tuuu...tungguuuu...hehehe...

2 comments:

  1. Lawa Jeti Marin dari Jeti Lumut. Next time boleh try naik dari Jeti Marina lak.

    ReplyDelete