Monday, June 22, 2020

The Foxhole Bakery Cafe, Subang Jaya

lepas layan Nasi Kalut dengan Suzy, aku ajak Agus lepak ngopi plak...so aku suruh Agus suggest je mana mana yang senang, so dia ajak pi The Foxhole Bakery Cafe di SS18...dari Shah Alam tu aku sempat la singgah solat di Masjid berdepan dengan Subang Parade tu, apetah namanya...lepastu baru aku pi jumpa Agus di kafe...Agus cakap kafe ni baru buka, dia pun first time nak cuba ni....ok aku on jer!
aku masuk je ramai gak orang...dekorasi kafe ni cantik, aku suka...dah laaa kemain banyak dessert dia kat dalam chiller tu, menggugat iman sungguh....hahaha masa aku sampai ni Agus dah sampai dah..lama tak jumpa dia ni, biasa berinteraksi di alam maya je selama ni...hahaha!so dah alang alang lalu sini, kita say hai la kat abang long kawasan....hehehe...
duduk tu, Agus memang tengah usha menu...aku takde rasa nak makan pun sebab masih kenyang, so aku bangun balik pi usha dessert yang berlambak lambak kat depan tu, tapi aku ni kan bukan boleh mata rambang sangat tengok dessert, nanti aku susah nak buat pilihan...lepas tu alih alih aku pilih kek coklat je!hahahah tu je paling selamat...hahaha tapi aku tangkap gak la gambar menu ni, kalo korang nak jadi kan rujukan...hehehehe!
duk tunggu makanan tu memang sakan la kami ni bersembang!dua dua kaki jalan, haa memang sakan laaa kan tak berhenti bercerita...dengan gossip sana sini, membawang sakan...hahahaa...sambil tu makanan sampai, kita berhenti jap untuk ambil  gambar makanan...hahaha dasar sangat kan perangai....hahaha by the way thank you Agus belanja minum petang tu...rezeki aku plak hari ni orang asyik belanja je...hehehehe....kopi dan kek kat kafe ni sedappp!kek coklat tu rasa rich sangat, dan rasa coklat mahal sangat!i loike!tapi aku tak abes pun sebab macam kenyang sangat...hahaha...pasta Agus tu aku cuba, sedap gak...smoked duck pasta tak silap aku...nyummeh!
then masa nakpi toilet kat belakang tu, sempat la kami usha mini garden kat belakang tu dan sakan bergambar...gambar guna handphone mahal tiga mata ni kemain terang jadinya gambarkan walaupun kat luar dah tak berapa terang...hahaha guna handphone aku kemain kelam gambar!hahahaha!

14 comments:

  1. DJ ada suggestion tak kat mana tempat makan yang sesuai untuk bawak kanak2? Yang ada playground ke

    ReplyDelete
  2. Khay ada datang sarapan kat sini haritu. Makan big breakfast. Coffee dia not bad. Roti pun sedap jugak. Dan dalam dia cantikkkk kan!

    Datang Subang roger laaa. Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah boleh ke? Jom la nanti kita makan kat gogung empire subang. Teringin makan situ sbb org ckp sedap 😋

      Delete
    2. Gogung ni tiba2 famous ke. Ramai jugak kata nak makan situ.
      Khay pernah je makan situ. Lama dah la.. Sedappp!
      Boleh2 onz nanti roger. Heheh.

      Delete
    3. Hahaha katanya nak tutup dahh...tp tetiba jadi viral hahaha

      Delete
    4. Khayze nanti email no contact ke camne. Nak ajak makan go gung hahha

      Delete
  3. Hi DJ nice write up. Sudah ke kalau nak cari parking dekat sana ?

    ReplyDelete
  4. Haha.. baru perasan sbb tgh cari menu cafe ni. Ada la craving tu. Btw pasta aku mkn tu Volcano Spicy Aglio Olio with smoked duck mmg menepati citarasa aku (fav spicy aglio olio). Dkt Gula Cakery pun sedap spicy seafood aglio olio dia. DJ, Lisette dah buka kat Empire Subang. Kot2 nk turun subang, kobarkan lah yo, bolehlah ngopi fefeeling lama x travel.. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha bolehhh sebab Lisette pun pi aritu takdan layan main dishes dia sbb dah makan sblm tu...nanti pape aku roger...weh aku tak tau la kalo taste ko ke tak, tapi ada satu kafe sedap la pada aku spicy aglio olio dia, kat Kay's Steak & Lobster kat Putra Heights...leh la cuba nanti...hehehe layan plak amik tomahawk dia, perghhh nyummeh!hahahah..

      Delete
    2. Ehh.. Kay’s steak lobster tu mmg wish list!! Tomahawk tu kena ada gang same interest baru enjoy. Harga boleh tahan gak haha

      Delete
    3. Hahaha aku onz je. Dia ada yg kecik less than 1 kg. Aku pnah makan dlm rm300 camtu sbb 800g je rasanya...

      Delete
    4. Oh okay lah cam tu. nanti bila free roger2 👌

      Delete