Friday, June 26, 2020

Herbs & Butter, Tamarind Square, Cyberjaya

akhir bulan Februari lepas, Kaklaila cakap nak belanja makan...dia suruh la ajak lagi beberapa orang untuk join makan makan ni...then dia suruh aku pilih tempat as usual la kan...ok riki punya riki, aku nak cuba Herbs & Butter di Tamarind Square sebab tak pernah cuba lagi kan...lagipun orang nak belanja ni, kena la cari tempat best best sikit...hehehe...sebab kan kami ramai, so memang aku buat reservation dulu lah...sampai je ngam tempat dah tersedia...cantik gak deko dalaman kedai ni...
dah duduk tu, sementara nak tunggu menu sampai, sakan laa memasing bergossipan kan...lama tak membawang bersama sama gituu...hahaha yang aku ngan Wani ni plak sibuk nampak cermin besar depan mata, sibuk bergambar, malas nak layan sesi membawang...hahaha...sukalah kedai ni, cantik dan simple!
then menu sampai, kita pun usha laaa...ada pelbagai pilihan nasi, mi orang malaysia, pasta orang putih hahaha dan juga burger...hehehe memang banyak pilihan dan harga dia pun la not bad...sesuai la kot dengan level 52 nak belanja...hahahaah!so sebab dia bagi menu sekeping je, lama la nak tunggu semua orang order, sebab berpass pass menu tu....
lepas dah selesai order, diorang hantar tidbits dulu...yeay sedap gak ada macam keropok malinjo ke apa orang panggil ni...dia pahit pahit pedas...satu lagi tu popcorn...haaa sekelip mata je abes wehhh...hahaha then satu persatu air sampai...ada pilihan air bottomless kat sini tapi cawan dia kecik je, sedap gak la...harga pun murahh...hehehe haa layan je laa minuman yang kami ambil ni, aku malas nak review satu per satu...harga pun sila lah tengok dalam menu card di atas...hahaha...



untuk main dishes berasaskan nasi, kami order Nasi Butter Chicken (RM13), Smoked Butter Beef (RM15)dan nasi daging dendeng (RM12)...yang kuah butter tu sedapppp!aku suka!cumanya aku lebih prefer ayam la dari daging tu...macam tak sesuai je aku rasa daging buat masak butter ni...daging dendeng tu ok la sedap gak laaa...
manakala main dishes berasaskan mee atau pasta plak kami order Laksa Sarawak (RM15) yang Kakwi cakap biasa je...ada kawan aku cakap sedap laksa sarawak sini, tapi bila aku rasa, tak sedap lah, santan dia macam dah rancid...huhuhu... then ada yang order Aglio Olio salmon (RM28), Basil Pesto Chicken (RM22) dan Marinara Seafood (RM22) yang ok sedap gak la kat tekak aku...sempat la aku merasa semua makanan sikit sikit...hehehe...
dan untuk dessert plak kami layan Bread Butter Pudding (RM9) dan Brownies (RM9) yang ok la takde la sedap gila, tapi boleh laa buat pemanis mulut kami yang sedia manis ni...hahaha dessert ni share je sebab memasing dah kekenyangan tapi saje nak merasa...hehehe...nyummy!sedap makan kan bila tahu orang bayarkan ni....
masa dah abes makan ni Kaklaila cakap dia belanja hari ni sempena raikan aku keluar dari Cawangan...kira macam farewell laaa, walaupun takde la farewell nau sebab hari hari jumpa je duk wing yang sama...hahaha Allahu terharu nya iolsss...dah 2 bulan keluar cawangan masa ni, ada yang masih ingat hahaha...Alhamdulillah...ye la lama kot aku duk cawangan tu, dari nama lain sampai ke nama lain...bertukar tukar...awal awal masuk kerja dah kerja dengan Cikwan dan Kaklaila...hehehe...Alhamdulillah ilmu dan pengalaman yang ada tu harap dapat la berguna nanti kan dan dipanjang panjangkan...InsyaAllah...thankss korang!moga ukhuwah berpanjangan...muahciked!

4 comments:

  1. Thanks buat review ni.. Senang nk decide makan kat mana.. Apa yg sedap.. Thanks for sharing ur experience..

    ReplyDelete