Wednesday, August 1, 2018

Cari Makan di IOI City Mall: Nyonya Tingkat by Aroma Village

awal bulan Mei aritu aku plan nak makan malam dengan Liana dan Dini...sebabkan nak dekat dengan birthday Liana, aku siap-siap beli kek untuk surprise dia...then aku pusing carik kedai makan, teringin nak mencuba di Nyonya Tingkat by Aroma Village...sebabnya satu je, nampak menarik dan instagram-worthy...hahaha poyo!sampai je nampak tiles yang cantik gilaaa ni...terus jatuh hati tau...
kedai makan dia ni kecik je, kat belah luar jer...siap ada nyonya ke amoi datang jemput tu haaa masuk...hahaha...gambar mangkuk tingkat tu menggamit aku masuk kedai ni jugak...nak makan dalam mangkuk tingkat comel!sempat la aku pass kek kat staff situ, aku suh diorang letak dalam pinggan dan bawa keluar bila aku suruh nanti...gaya macam paham je kan apa aku cakap...hehuuu...
sementara tunggu Liana yang tak kunjung tiba tu, kami pun usha menu la duluuu...sukanyaaa meja dia pun ada tiles yang cantik-cantik weh...ada banyakkk menu pilihan ikut tekak melayu dan baba nyonya kat sini...dan paling menarik haruslahhhh menu yang dihidangkan dalam mangkuk tingkat comel tu kann...hehehe...
lepas dah usha menu, aku dengan Dini duk buang masa ambil gambar atas meja ni...suka sangat dengan tiles atas meja ni...hehehe tapi tunggu punya tunggu makin lambat plak Liana sampai...last kami decided order je la dulu makanan...nak buat surprise, tapi lapar plak kan...hahaha...so kami call Liana gak nak tanya dia nak makan apa...order terus...
dini je yang order Nasi Tingakt Ayam Masak Lemak Cili Padi (RM15.90)...didatangkan dengan nasi dan mangkuk tingkat comel berisi ayam masak lemak cili padi, sayuran acar dannn kuih talam...pada aku biasa je masakan ni...tapi aku cakap kat dini, dah kedai nyonya kau order ayam masak lomak kenapaaa...sah-sah kita berdua ada higher benchmark untuk masak lomak yang sodap kan...hahaha...
liana plak order Nasi Kerabu Ayam Percik (RM22.90) yang sedap gak laaa...ok laaa...tapi aku punya Nonya Curry Laksa (RM12.90) tu sedapppp!aku sukaaa...haaa pi kedai nyonya order la makanan nyonya kan...hahaha then kami amik Roti Jala Special (RM12.90) yang sedap juga laaa...
masa ni liana duk bagi kami banyak coklat sebab dia baru balik dari Europe...bestnyaaa dapat banyak coklat...sedap plak tuh!hehehe...bila tah aku sendiri nakpi travel Europe ni, rasanya takde kemampuan lagi laaa...hehehe insyaAllah satu hari nanti...
then suh staff bawak keluar kek, sekali dia memang bawak keluar je...siap bagi lighter kat liana...hahahaha gelak besar aku...tak reti surpriseeeee ke bang oiii!hahaha...dia cuma letak kek atas pinggan dan cucuk lilin je...api pasang sendiri ok...hahaha...dengg...takpela janji liana terkejut gak sebab celebrate awal...dah beberapa tahun ni on time sambut besday dia...hehuuuu...

2 comments: