Thursday, August 23, 2018

SukaSucre Bistro, Cheras

ada satu hari tu mak aku teringin nak makan kat kedai Dato' Fazley Yaacob...adik aku cakap SukaSucre Bistro ni kat Cheras dan bakal tutup tak lama lagi sebabnya kolej adik aku yang dah beli the whole building ni...so sempena nak tutup tu, moh le kita terjah kann...sok-sok tak tau mana dia akan buka lagi...hehehe...tapikan aku tak tau la bila nak tutupnya tu kan, kalo nak tau korang follow la IG Dato' Fazley tu eh...hehehehe....
masuk je SukaSucre Bistro ni aku dah suka dengan deko dia...putih bersih dan cantik!i loike...masa masuk ni nampak dah Dato' Fazley adaa tengah interview...eh Mawar dan Raf pun adaa...hahaha ok tak tengok kedai dah...sebab tengok Mawar yang cantik!hehehe...
ok dapat tempat duduk, moh kito usha menu dio...dengan tagline From Rembau to Paris, menu kat sini memang menarik...gabungan antara western dan nismilan...hehehe...menu takde la banyak gilaaa, tapi menarik lah...aku teringin nak makan Dulang Minang dia tapi big portion sangat...perut plak takde la lapar sangat...hehuuu....
sebabkan tamakn, tiga beranak ni pi order sampai 3 desserts!hahaha mak aku macam biasa nak makan Creme Brulee...pastu anim order 2 cakes iaitu red velvet dan mango cheesecake...harga dia aku tak ingat, sorry...sebabnya harga takde dalam menu, harga kat chiller tu haaa...hehehe semua desserts sedap!plating dia pun meletopkan...hehehe...
dan untuk main dishes, anim ambil Pasta Daging Salai Masak Lemak Cili Api (RM19.90) yang dia tukar pasta jadi nasi...dan again, plating kemain tauuu...lawa laaa...hehehe dan rasa dia pun sedappp...ko takleh compare la ngan masak lomak cili api kek pilah yang kawww piauuu tu kan...tapi untuk Masak lomak versi KL, pada aku sedap lah ni...hehehe...dannn aku plak layan Pasta Ayam Pop Sambal Hijau (RM21.90) yang ermmm kurang umpphh pada aku...macam tak kena sangat laa sambal hijau tu dengan pasta dia...tapi aku rasa kalo bagi aku nasi putih makan dengan ayam pop dan sambal hijau tu lagi ngammm kot...hehehe...tapi ayam dan sambal dia ok jer...
so overall boleh tahan laa makanan kat sini...aku kenyang gila sebenarnya sebab plan asal nak layan dessert je...sekali anim laaa duk cakap sedap, sedappp...so terpengaruh gak la nak order kan...hahaha...dannn last sekali happyyy dapat selfie dengan Mawar Rashid!paling takleh blah mak aku tak kenal Raf, pastu siap cakap nak ambil gambar dengan Dato' Fazley gak...dah dapat, gedik-gedik dia kannn...ko tengok beza muka dia ambil gambar dengan Raf dan Dato' Fazley!hahahaha....

6 comments:

  1. Ala dah nak tutup ke. Baru plan nak gi sini bulan depan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun konpius buka ke tutup...td aku usha ig fazley macam ada je lagi...hahaha jap lah aku ubah ayat tutup tu...kang salah info plak...kuikuikui...

      Delete
  2. Kedai Dato F ke? Tengok dessert tu, lawanya macam nak makan pun sayang . Nasib baik tukang rasa bagi review sedap.

    ReplyDelete
  3. wahhh, xcited amik gambor dengan mawar... hahahah

    ReplyDelete