Friday, August 11, 2017

Jibby Chow, SS15

hari sabtu lepas aku bawa anak sedara aku naik train...saje beli jiwa dia sekali jiwa mak aku...sebab lepas ni 2 minggu berturut ada program dengan member...hehuuu...so aku dengan adik-adik aku ambil zara then kita terus ke LRT Station Putra Heights...saje pilih station pertama supaya tak ramai orang, nak bagi la anak buah selesa...sekali sepanjang perjalanan dia duk soal, nape takde orang makngah?nape takde orang masuk pun?huhuhu penat nak jawapppp...
kitorang naik LRT sampai ke SS15...lama gak laaa nak sampai...makngah pun naik rengsa dan ngantok tunggu nak sampai tu...hahaha sampai je kami terus ke SS15 Courtyard...mall kecik berhampiran LRT Station ni...masuk dalam kita pergi Funtopia dulu, beli jiwa anak buah aku ni lah...mana leh takde aktiviti dia kan, walaupun makngah dah lapar nak carik makan...hehehe 
dalam sejam lepas dia main tu, kita pi carik makan...adik aku cakap dalam mall ni ada Jibby Chow!omggg baru je baca review pasal Jibby Chow ni dalam blog Supermeng Malaya kan...pastu plak dah memang lama teringin nak pergi...haruslah setuju ajaaa...masa sampai ni baru kul 11 pagi so takde orang pun...
untuk makluman korang, Jibby Chow ni adik beradik laaa ngan Jibby & Co dan Jibby East...tapi kat Jibby Chow diorang sediakan chinese food laaa...so malas cerita panjang, ayuh kita layan menu makanan cina yang ada di sini...
ok jom tengok apa yang kami order...hati-hati gak order ni sebab gerun tengok bil Meng...hahaha so kita order Orange Juice (RM12.00), filtered drinking water (RM0.80), Jasmine Rice (RM3.50), Duck and Salted Eg Yolk Fried Rice (RM19.00), Half Crispy Roast Chicken (RM30.00) dan Hong Kong Kailan (RM23.00)...untuk nasi goreng tu ok la, takde la taksedap tapi ok la...cuma tak rasa sangat duck nyeee...hehehe roast chicken pun sedap tapi takde la level superb, cuma sos hijau dia tu aku sukaaa...sayur pula sedap sebab ada enoki mushroom yang salut tepung garing atas dia tu...sedap la ngunyah...
dannn menu paling win dari segi rasa dan harga adalahhh Chilli Sauce and Egg Drop Crabs!haaaa tengok dalam menu harga per kg harga semasa...so kita order la dengan getar di hati sebab tengok bil Meng ketam tu je RM150...tapi teringin nak rasa...so order je la pejam mata...hahaha so sampai dia je, ada 2 ekor ketam dan harganya sama je iaitu RM150!mahal gila kan...tapi nasib baik laaa rasa dia sedappp!dan isi ketamnya banyak...redho pasrah je la merasa ketam ni kan...kitorang order juga Fried Mantou 4 biji (RM7.00)...sedap mantou dia ni, cicah kuah ketam tu lagi berganda sedappp!
overall, ok laaaa Jibby Chow ni...sama je la macam Jibby-jibby yang lain tu...ada menu yang sedap, ada menu yang biasa jer...harga boleh tahan laaa...so nak merasa sesekali tu boleh la...selalu sangat tu, leh botak kepala...hahaha...lepas dah kenyang kena naik balik Funtopia sebab anak buah aku merengek nak main lain...huhuhu bertabah laaa....

2 comments: