Wednesday, August 16, 2017

Divana takes Sabah: Day 1

pada 1 Oktober 2016 tahun lepas aku ada trip bersama geng Divana iaitu Dzuli, Azra dan Mrs ke Kota Kinabalu untuk berjumpa dengan Ratu KK iaitu Bibie Karim...rasanya memang trip pertama dan terakhir berlima nampaknya nih...so sebab masing-masing usha tiket sendiri, so bertolak ke KK tu sendiri-sendiri je...pasrah la aku sorang-sorang naik flight dari KLIA2 pagi tu...orang lain naik MAS...
jam 10.30 pagi aku pun sampai ke Kota Kinabalu...aku merupakan orang pertama yang sampai...sedang pusing-pusing cari Bibie, tetibaaa ternampak crush satu building weh!eh acaner jumpa kat sini ni?patut lama tak nampak kat dalam lif...hahaha terus debar-debar tau...fefeeling jodohkah ini...pfftttt punya perangai...hahaha baru nak fefeeling, dah nampak Bibie dari jauh...kacau lah!hahaha...tak lama tu Mrs sampai, then Azra dan Dzuli pun sampai...
masuk kereta Bibie, kami dihidangkan dengan makanan dari kafe Bibie iaitu The Salt Pepper...tapi skang ni kafe dah berpindah ke lokasi yang tak diketahui...Bibie kalo baca ni, sila update aku...hehehe semua makanan kami order la kan...aku nakkk kuih talam Insung!pastu tamak nak Laksa Sarawak dannn nasi ayam penyet!dasar perut besar kan...semua pun sedappp...muahciked kakak Bibie yang pandai masak...muah muahh...
sebelum tu, cuba tengok tema kami kali ni...putih hijau kau...overkan mak jemah nak bertema bagai...sesekali orang layan la kau, banyak kali orang malas layan dah...hahaha dah habis makan dalam kereta, kita pun siap sediaaa untuk meneruskan perjalanan...haaa kemana kita?cuba tekaaa...Kimanis?Putatan?Tenom...haaa nehiii...
dah makan, kita makan lagi...hehehe kita kee Nur Sakira Cafe Keningau Ngau Chap!haaa sebabnya nak makan halal ngauchap di sini...suggested by member gemok aku, Hasnan...sedap rupanya ngauchap ni weh...dia macam mi sup la jugak tapi sedap laaa...
sempat la member gemok aku ni berada di kawasan sekitar dan join juga aku makan ni...hehehe tak sangka jumpa kan...thanks Hasnan for the best recommendation...sedappp ngauchap ni weh...aku tetiba teringin pula nak makan lagi...
then kami balik ke rumah Bibie, siap solat semua dan kemudian adik dia hantar kami ke somewhere untuk naik van sewa menuju ke Tenom!kitorang sewa van ni sebab balik nanti nak naik keretapi...bayaran dalam RM300 kot tak silap aku...ke kurang sikit la dari tu...perjalanan dari Kota Kinabalu ke Tenom ni akan melalui Banjaran Crocker wei...so jalan mendaki dan pusing-pusing...sampai masa kita sampai kat puncak tu ada rest area...dan sejukkk...
sempat la kami berhenti minum kopi dan ke toilet di rest area ni...nyaman je cuaca masa ni...syiok la minum kopi panas kan...ada sayap bakar gak, tapi tak lalu la nak makan...dah banyak benor makannya sejak sampai tadikan...hehehe...
then meneruskan perjalanan lebih 3 jam weh sebab berhenti-henti kan...sempat la berhenti manatah beli jagung manis gilaaa...sedapppp...selain dari tu kita bersembang je la dalam van tu...nak tido macam tak rasa ngantok jer...
dan akhirnya lewat petang kami sampai di Pekan Tenom...terusss suh driver bawa kami ke Kilang Kopi Yit Foh...kauu kalo datang tenom, wajib tau carik kopi Tenom ni...hehehe rezeki kami ngam-ngam sampai dah nak tutup...tapi diorang bagi la masuk untuk beli kopi bawa balik Semenanjung...rezeki...
then masuk pekan Tenom dan terus menuju Hotel Tenom untuk check in...bajet hotel je ni, aku pun tak ingat berapa harga...tapi kecik je bilik untuk 5 orang...memang berlaga bontot lah duk dalam bilik tu...haha tapi 1 malam je kan, ok laaa...
lepas lepak jap dalam bilik, kitorang keluar dinner...redah je kedai yang masih buka...niat nak makan sayappp tapi abes pulok...makan bontot ayam je laaa...
dan balik bilik, bila masing-masing dah start tidooo, aku pun memulakan kerja pejabat yang tak berkesudahan masa tu...gigih laaa...first time pi travel buat kerja weh...nasib laptop pinjam Bibie je...kalo angkut dari Semenanjung, lagi gigih laaa...hehe aku rasa 2, 3 pagi gak aku tido siapkan kerja masa ni...huhuhu...

2 comments:

  1. Wah, macam mana ada Barista Kopi tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh tu mmber bg dia br blik dr aussie sehari b4 trip ni. Hehe

      Delete