Friday, September 26, 2014

AdikBeradik's Cafe Hopping: Part2 ~ Jibby & Co at Empire Shopping Gallery & Killer Gourmet Burger at Midvalley

Sambungan dari: AdikBeradik's Cafe Hopping: Part1 ~ Wondermilk & Ben's General Food Store at Publika, Solaris Dutamas

okeh sambung hari ahad, hari kedua kami adik beradik gegemsss meneruskan aktiviti cafe hopping!kali ini awal pagi kami dah gerak dari rumah menuju ke Subang Jaya...gigih kan...nak menuju ke Empire Shopping Gallery...again, 1st time juga aku sampai sini...dasar orang duduk di pinggiran KL kan..hehehe tujuan utama adalah nak ke Jibby & Co!haaaa cafe hipster katanyaa...aku pernah tengok member aku update blog cerita pasal cafe ni, pastu adik aku pun selalu ke sini..jadi harus la hati aku meronta-ronta nak pergi juga kannn...hahaha sampai jer, mall tak buka lagi...tapi cafe ni located di luar mall...dia macam bangunan kaca...cantik....
masuk jer, kagum dengan interior design dia...wah terus berangan nak buka cafe hispter macam ni jugak...hahahaha berangan je la kann...free katanyaa....hehehe hajat di hati nak duk belah bawah sebab comeyy nak ambil gambar anim cakap...sekali ramai manusia, penuh dah bahagian bawah...kena naik ke atas...tapi lepas order anim sibuk usha bawah kalo ada kosong...sekali ada plak kan, terus lepak bawah...
masa nak order, aku sedikit kecewa sebab tak boleh nak order soft shell crab burger dia...sebab pagi just ada menu for breakfast jer....sedangkan dalam kepala otak dah set nak makan tu jer...huhuhu makanya lamaaa laaa aku ngadap menu tu...anim order Casablanca Egg dan Iced Crushed Lemonade....adik pula ambil Jibby Big Breakfast...aku memula nak ambil sama dengan adik dah, sekali anim bising ambil menu lain laaa leh rasa makanan lain-lain...so tanpa membaca betul-betul menu, aku sebut jer Paradiso Breakie....nama gempak hokey....tapi hasilnyaaaa melopong aku nengok menu anim dan adik sampai....aku punya?alahaiii tolo ateh ghutii yooo...hohoho sadis aku!tapi dalam telur tuh adalah cheese dan mushroom...tapi tak meriah langsung!pastu lama-lama aku muak gak banyak sangat makan telur...hehehe menu anim tu memang menarik laaa kan...lemonade dia sangat sedap!adik minum kopi pun best!iced choc aku pun ok...big breakfast adik tu standard la kan semua processed food rasa macam tu jer...total harga agak mahal laaa...untuk kami bertiga adalah RM138...agak mahal...tapi ok la sekali sekala....nak celebrate besday adik katanyaaa...hamboihhh bape kali celebrate daaa?
lepas dah kekenyangan, kami bercita-cita nak makan dessert di Kidz & Creme...cafe milik Aaron Azis di Setia Alam!masa dah on the way, nasib aku buka insta dia, rupanya buka jam 12 tengahari...masa ni baru laaa kul10.30 pagi...lama sangat pula nak tunggu nantikan...so cita-cita bertukar pula nak makan dessert di  The Sumbs Cafe...cafe tempat Dr Fazley letak dessert dia tuhhh...tapi rupanya dia punnn buka kul 12 tengahari...ceh...kempunan weols!jadi dah malas nak cari tempat lain, terus menuju ke Midvalley!haaaa kat sini plan nya nak pergi makan di 2 tempat!hehehe

yang pertama kami ke the Garden, berhampiran dengan Big Apple Midvalley...ada sebuah fast food restaurant, bukan cafe pun la kan....namanya Killer Gourmet Burger atau lebih dikenali dengan nama KGB!kat sini kami nak makan kimchi fries yang sedapppp....dan juga minum Nutella S'mores yang marveles!harga fries dan 3 gelas minuman tu adalah RM48....kalo korang datang sini, sila la cuba yer!memang best!Nazla, ko tanya kedai mana aritu kan kimchi friess?haaa sini laaa kedainya...sila kan terjah!hehehehe
masa makan di KGB ni, aku dah rasa senak perut!hahaha kenyang giler hoih...tak sangka dah mengecil sikit perut aku nih..kalo dulu aku rasa leh masuk lagi nih...makan fries pun last-last dah tak mampu...hahahah niat di hati nak ke kedai seterusnya terpaksa dibatalkan...kami ingat nak pergi Dubu-Dubu Seoul Food layan teobokki!sekali nan hadooo...perut nak meletup dah...hahahaha makanya terus balik sajaaa...hahaha berakhirlaaa cafe hopping sebagai aktiviti adik beradik gegemsss....sekali sekala je la buat perangai gila ni sempena besday adik...almaklum dah 4 tahun dah tak celebrate katanya....eh yeke?hahaha lepas ni nak berangan pi restoran Aaron Aziz plak laaaaaa, angan-angan abam malek ambil order dan hantar makanan...boleh?hahaha wahhh walaupun jauh, akan kugagahi juaaaa nanti...gituuuu......

18 comments:

  1. Tengok makanan yang memacam tu pun dah rasa kenyang...

    Tak lama lagi adik tu pun bambam jugalah nampaknya...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Klo sy tgk gmbr dh knyg, msti cptttt sy kurus! Hahaha

      Tu la mkin kmbng dia tu...ni faktor genetik nih..hahaha

      Delete
  2. eeh, KGB dah ada kat mid valley, dulu ada dekat PJ je rasanyalah..haruslah ku terjah ni
    rumah abang aku dekat gila ngan empire subang ni, tapi belum la pernah aku p jibby n co sebab katanya harga mahal yakmat & orang ramai memanjang
    alternative, aku p oasis square (ada macam-macam) or SS15 Grafa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oo yeke ada kt PJ...aku 1st time tau ni...tu pun adik aku bwk...hehe

      Jibby mhl n ramai org que tu aku sgt setuju...haha ko try la nnti buat review...hehe

      Grafa pnh dgr tp xpnh smpi...oasis plk xpnh dgr..kna usha ni..hahah thanks yer!

      Delete
    2. Jibby nanti kalau tok jib bagi bonus baru aku p try hahaha..
      grafa tu sedap jugak dan murah sikit, terlebih hipster lah tapi tak secantik Jibby&co

      Oasis sebelah citta mall sebelum subang airport, nak dessert sedap pergi Mr&Ms Cafe/Craven Cafe. yang lain2 aku belum try lagi kecuali tappers cafe

      Delete
    3. citta mall pun selalu dengar tapi tak pnah sampai..haru kan aku ni kan...hahahah ok la sebab malu dgn diri sendiri, kena pi juga carik citta mall, oasis dan grafa ni next week!hahahaha tappers tu famous kan...hehehe ni aku dpt link baru ni...nahhh kasik ko gak utk dicubain...

      http://thevocket.com/13-kafe-sekitar-kuala-lumpur-yang-mungkin-belum-anda-kunjungi-untuk-nikmati-kopi-dan-kek/

      Delete
  3. Kat Shah Alam ada The Sumbs Cafe, Foodsbury, Chemistry Cafe & Lab. mohon cuba

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chemistry cafe adik ckp menarik dr segi theme jer tp mknn biasa...so aku x excited sgt nkpi...foodsbury bleh coba tp keutamaan klo ke shah alam adalah ke kedai abam aaron okeh..hahaha

      Delete
    2. dalam banyak2 sebut ni. aku baru p foodsbury. tapi foodsbury makanan dia biasa biasa je. aritu siap dpt olia hangit. mampu?

      Delete
    3. hehehe cett pastu ko saran aku pi sana...hahaha taknak dah la aku pi kannn...hehehe

      Delete
  4. ehhh. tatau plak aaron Aziz n dr fazley tu bukak kedai makan...

    yaa kimchi fries KGB mmg sedap mintak ampun punyer...
    smores nuttela eh...aku nak try la nntiiiiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa sila follow insta abam aaron aku tuh..haha kdai nma kids&creme...kt setia alam....dr fazley tu dia ltk kek je kt the sumbs aku dgr..own kdai dia xbuka lg...

      Kimchi fries dia sdp gler kan..tp nutella tu lg meletup2 pd aku..haha

      Delete
  5. Sungguh melaparkan tngk makanan2 ni... saya dok kat KL tapi jarang sikit p mkn2 ni... ntah la..dulu suka aja..tp sejak dua menjak ni sibuk2 sngat, so x berkesempatan nk p..kalu p pon, ke alamanda aje..huhuhu... DJ, next time, letakla harga skali..he..he.. senang nk estimate duit nk bawak..ha..ha.. x pyh exact price pon x pa...lebih kurang ja... TQ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe sy pun jrg naik kl utk jjcm ni.sekali sekala jer..hehe oo nk harga tiap item ke..ok insyaAllah...:-)

      Delete
  6. nampaknya kalau JM nk hunting tempat mkn yg best2 bukan harus lagi tapi dah jadi hukum wajib hajak DJ tunjukkan tempat mkn yg best2 mcm nih

    ReplyDelete