Thursday, September 18, 2014

Restoran BBQ Jepun Daidomon, Bangi Gateway

kelmarin lepas aku touch down di KLIA2, balik jer rumah semua siap-siap...lepas maghrib kami sekeluarga keluar untuk makan-makan sempena besday aku...diorang pilih untuk makan di sebuah restoran BBQ Jepun di Bangi Gateway iaitu Daidomon...orang melayu yang uruskan kedai ni...
masuk je dalam restoran, kami dah buat kecoh dengan kek dan bergambar...nasib la pekerja situ sporting, masa nyanyi besday, diorang nyanyi sekali...hehehe tapi diorang ingat besday si bambam...bajet comel la kan...sekali si tua bangka ni punya besday...kuikuikui....kek comel dan sedap ditaja oleh adik-adik aku...
kami order macam-macam makanan kat sini...ada bimbimbap versi jepun tapi pada aku takleh lawan korea punya laaa...hehehe selain tu order nasi goreng salmon, steak jepun, ayam dan salmon teriyaki, soft shell crab, tori karage, tempura, set nasi udang....overall pada aku food dia OK la...dah bertukar citarasa melayu la kan...hehe...tapi mayb sebab kami tak order specialties diorang iaitu bbq kot...tapi chicken teriyaki tu sedap...kuah dia tak pekat sangat...just nice...lain-lain OK la...total makan adalah RM250...abang yang belanja...yeay...Alhamdulillah diberi nikmat menyambut setahun lagi pertambahan umur dengan keluarga dan rakan-rakan...Alhamdulillah.... =D

20 comments:

  1. lilin kat kek tu yg aku lagi jeles. kek tu sah sah la sedap. ok nnt kalau aku mai Bangi jgn lupa bwk pi sini okeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe lilin tu best!aku pun suka...hahaha okeh bolehhh.silakan...

      Delete
  2. Happy birthday DJ..semoga pnjng umur murah rezeki dn tercapai ape jua impian... saya bru touchd down smlm..hehe.. wah....japanese food...mengimbau kembali memory di jepon eh...;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks!! wahhhh org tu br balik jepang ker...hehehe best2....mesti duk teringat sushi nih...hahahah sila laaa cepat update entry jepang....hehehe

      Delete
    2. x la DJ..p dekat2 jer..he..he.. Jepang cuti sek lama nanti..he..he... maksud saya, DJ la mengimbau kenangan di jepang...he..he..

      Delete
    3. oh yeke...silap la plak...hehehe takpe2 janji jalannn...heeeee

      Delete
  3. Nyonya xbuat drama Mansor ke. Kot dia terkejut lagi masa nak tiup lilin sebab berdesup bunga api ha yang kuar. Anyway, nak wish lagi sekali. Semoga menjadi hamba Allah yang taat. Banyak lagi tempat yang akan dijejaki & paling penting, kesihatan yang baik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nyonya behave sgt..seronok nyanyi beday you you...hahaha cuma tkjut jap masa lilin meletup...pastu sbuk nk mam beday you you...smpi biru2 mulut mkn kek...hahaha

      Btw thanks beb! Amin...amin!

      Delete
  4. ko kalau datang kat bangi gateway ni sorang2 roger laa..aku selalu je lepak sini especially jumaat malam, sabtu & ahad. ada keja sikit kat sini hehe..boleh gak ngeteh2 kat OMK :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo yeke...aku ni jarang gak ke sini sorang2....tapi kalo ada time sorang2 tu leh laaa nanti aku roger ko...hehehe ooo OMK tu aku tauuu....tapi tak pnah makan lagikk...leh cuba nanti...hehehe

      Delete
    2. nanti aku emel bagi no fon aku..boley wassap2 bila nak ngeteh..hehe

      Delete
  5. happy belated besday DJ...rupanya lama JM x singgah sini byk entri perlu khatam
    Bangi Gateway?..kat mana nih..jap nak google

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ JM....ye la mana JM menghilang tuuu...berjalan ker...hehehe Bangi Gateway tu kat bangi laaa JM...hahaha

      Delete