Friday, January 29, 2016

The Grato, Bandar Seri Putra

last week nampak banner The Grato digantungkan di area Bandar Seri Putra, aku dah excited!aku pernah makan di The Grato yang di Bandar Baru Bangi...memang sedap la masa tu kan...so bila dah nampak ada cawangan baru berhampiran rumah ni, harus la membuak-buak hati nak mencobanya...hehehe...so malam jumaat lepas aku dengan family telah ke The Grato di Bandar Seri Putra ni...baru je lepas waktu maghrib, dah ramai dah orang kat kedai ni...pergh dahsyat...nasib masa kami sampai masih ada tempat kosong...lepas tu orang dah kena beratur untuk masuk ke kedai ni...hehuuu...
haaa untuk pengetahuan korang, The Grato ni menyediakan makanan berkonsepkan Italian and Western Cuisine...so memang sangat sesuai sangat laaa untuk Meng dari Hitaly dan juga Azra & Dzuli dari Amerika!hahaha...malas cerita panjang, jommm layan menu!gigih aku snap satu persatu tauuu...maafkan la kualitas gambar yang tak seberapa ni yer...ada banyak pilihan makanan kat sini dan harga makanannya pun biasa je la, tak mahal mana...
jom layan tengok makanan apa yang kami makan...abah aku nak order BBQ Short Ribs tapi habis pulaa...so kena la order Grilled Chicken with mixed vege and fries (RM12.90)...besar juga portion ayam dia tu, ada 2 keping...aku tak sempat pula rasa makanan abah aku ni, tapi abah cakap ok je laaa...abang aku pula order Classic Lamb Chop (RM16.90)...abang aku kurang berpuas hati sebab lamb dia sejuk jer...so agak liat, nasib baik dia potong nipis...hehuuuu...
dan aku pula order Chicken Steak with pasta (RM12.90)...pasta dia tu dia goreng dengan garlic kosong jer, tapi nyummmsss!memang dari dulu aku suka garlic pasta di The Grato ni...tapi sayangnya ayam dia tu kureng sikit...aku rasa macam ayam goreng kunyit pun hadooo...kena siram ngan sos lada hitam...hehuuuu...dan adik pula order Classic Chicken Chop (RM12.90)...adik cakap ayam dia sedappp, rasa fresh...so aku sempat rasa sikit, ok laaaa...dan paling akhir sampai, dia lupa agaknya, adalah menu mak aku iaitu Marinara Pasta (RM12.90)...mak aku sangat laa tak berpuas hati dengan pasta dia ni...asyik laaa duk puji garlic pastu aku tu yang sedap gilaaa....hehehe...
overall aku rasa kurang sikit laaa The Grato di Bandar Seri Putra nih...rasanya yang di Bandar Baru Bangi jauhhh lebih sedap...tapi mungkin juga laa sebab baru buka, so takleh handle lagi ke macam mana...harap-harap makin bertambah baik la servisnya dan makanannya lepas ini yer!hehuuuu!

4 comments:

  1. DJ;

    Marinara pasta tuh terlalu banyak sangat sos dia ... konsep makan pasta ialah untuk kita menikmati pasta itu sendiri , bukan the sos atau sebagainya ... mula mula kita sendiri pun tak tau, tapi bila dah berkawan , baru ler tau ...

    Kalau DJ rajin, cuba beli pasta fresh ... memang rasa berbeda !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la eh...pasta fresh tu xde kot sini...sana lain laaa...amboi terus teringin nak merasa pasta fresh plak sy nih...hehuuu

      Delete