Thursday, February 17, 2022

Samurai Yakiniku, Setia Alam

ada sekali tu adik aku nak belanja makan kat Samurai Yakiniku di Setia Alam...laju je laaa aku sampai dengan anak-anak buah aku kan...dia duk cakap sedap makan kat sini...siap ada wagyu...so kita bab makanan free ni, mana leh tangguh-tangguh lagi kannn...hahaha so moh kita serbuuu...order je apa nak order, orang belanja kan...kahkahkah tak silap aku Samurai Yakiniku ni ada beberapa outlet dan lepas pergi sini baru aku tau kat Bangi pun ada outlet diaaa...kemain jauh aku pi sampai ke Setia Alam kan....hehehe...
masa kami sampai takde orang sangat...mayb sebab baru jam 4.30 petang...orang baru nak balik kerja...hehehe so masuk tu terus usha menu la kan...so ada shabu-shabu kat sini...tapi kita taknak laaa...kita nak grilled meat kannn...so ada beberapa pilihan daging dan ayam yang kita leh pilih untuk grill nanti...salmon pun ada jugaaa...selain tu ada gak japanese rice dan beberapa side dishes lain...so aku cakap ke adik aku, aku nak wagyu je...lain tu suh dia je decide nak order apa...
so untuk grill, selain wagyu, adik aku amik short ribs, yakotari chicken, striploin dan samurai gyushi a.k.a satay lemak wagyuuu...hahaha sedap uols bertambah-tambah pinggan kami dengan pelbagai jenis daging...anak buah aku yang nombor dua tu macam tak suka sangat daging, tapi kali ni suka plak dia especially yang wagyu tu...wah kemain kau kan...memilih daging!hahahaha takleh makngah nak sapuuu semua dedaging tuuu...hahaha...
dan selain dedaging di atas kami order gak japanese rice, chicken karaage dan ramen...sedap gak la semuanyaa...tapi terpaling sedap adalah daging yang dipanggang tu la kan...hahaha total ambil memang berpinggan-pinggan la kannn...hahaha jumlah keseluruhan adik aku bayar dekat RM300!hahaha gila lah kan...sakan makan orang belanjaaaa...yang anak buah aku pun takleh nak jimat bawa diorang dah...portion makan dah macam dewasa daaa...hahahaha...ok korang kalo nak cuba sila kan lah yaaa...aku rasa harga dia okey je cuma kami la makan terlebih banyakkk....hehehe...

2 comments:

  1. kak dj, kalo kat bangi gateway tu, bakar2 gini juga tapi buffet. boleh minta tambah daging banyak kali. RM25/pax. murah kak. sedap pun sedap. budak2 RM15. tp kena buat booking la sbb selalu full house.

    ReplyDelete