Thursday, February 24, 2022

He & She Library Cafe @Library UPM

semenjak jadi student ni kan, aku rajin gak laa menjenguk library di UPM tu...takde la kerap sangat tapi bila sesekali pergi tu, aku usha gak laaa kedai makan sekitar Serdang tu kan...later aku share antara kedai makan yang aku pernah pi sekitar Serdang tuuu...tapi kali nak share pasal He & She Library Cafe @Library UPM...He & She Cafe ni setahu aku ada other outlet gak kat KL...so ni satu dia buka di UPM...haaa masa awal-awal aku pergi tak ramai sangat orang mayb masa tu budak undergrad tak masuk lagi...but now kalo pi ramai gak la manusia...hehehe...
menu kat kafe ni ada banyak gak laaa...selain ada pelbagai jenis kopi, ada gak banyak desserts...dah ala-ala Starbucks dah aku tengok menu dia...untuk main dishes dia ada banyak jenis pasta, lasagna, nasi lemak dan nasi arab...okey gak laaa pilihan menu dia...dan most of it style frozen dan nanti bila kita order diorang panaskan...haaa macam Starbucks kan...hehehe...
aku dah beberapa kali gak lepak cafe ni...so antara gambar yang aku ambil adalah seperti kat bawah ni...kopi dia sedap pada aku...standard la kafe hipstur lain kat luar sana kan...hehehe kalo nak feeling student, beli bawa masuk library laaa hot coffee...tapi aku dine in je...malas nak mengangkut masuk library...hehehe...aku suka gak lasagna dia, not bad...dan terpaling suka adalah croissant dia...hahaha aku suruh dia panas kan...inti dia ada coklat ada salted egg...sedappp...penuh inti dia...aku suka...so korang kalo ke UPM tu sila la terjah kafe ni ya...mana tau terserempak dengan aku jangan lupa tegur tauuu...kalo aku ada duit lebih masa tu leh aku belanja....hahaha...ok bai!

10 comments:

  1. menarik cafe di U...foods pun nmpk yummy!

    ReplyDelete
  2. lasagne nye nmpk menarik,org luar boleh ker pergi cafe ni???

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau lepas dr pak guard dpn tu, leh jeee pi sini hahaa

      Delete
  3. Tak jauh pun dari ofis aka resident kita..boleh dicuba ni.

    ReplyDelete
  4. Salam kenal. Wah bila baca review cafe ni rasa nak pergi gak tapi jauh pulak dari rumah... tapi orang luar boleh masuk ke UPM ke? Takut SOP Covid tak bagi masuk pulak macam kat UTM JB.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. boleh je cuba nasib...tak tahan sgt pun pak guard tuuu...hehehe...

      Delete