Monday, February 7, 2022

Ali, Muthu & Ah Hock, IOI City Mall, Putrajaya

satu lagi kedai makan yang aku dah cuba banyak kali tapi tak pernah dine in adalah Ali, Muthu & Ah Hock di Kuala Lumpur...sebelum ni a few times gak bila check in di Kuala Lumpur dengan adik dan anak-anak buah, kami akan order dari sini untuk breakfast...sedap la makanan dia kan...so now Ali, Muthu & Ah Hock dah buka di IOI City Mall, Putrajaya...so harus lah taknak lepas kan peluang kan...so ada satu pagi tu memang saje ajak Mak gerak awal, sampai ngam jam 10 pagi dan jadi orang pertama masuk kedai ni...hahaha...dan dengan pantas terus usha menu...sebab takut lambat kalo ramai orang kang...hahaha...
malas nak panjang cerita, so aku dan Mak aku order Kopi C Ais (RM4.50), Milo (RM5), Nasi Lemak Ayam Goreng (RM14.90), Sambal Sotong (RM9) dan Hainanese Chicken Chop (RM19)...dan entah kenapa kali ni dine in aku rasa biasa je makanan dia...sambal pun macam burn rasa pahit, nasi biasa, ayam sejuk...air dia ok laaa...chicken chop dia punya kuah kemain kuat rasa kordial oren tau...huhuhu gila lah aku macam takleh brain sebab makan di KL punya walaupun tapau sedap je...sobsss...ni masalah bila aku high expectation bila pi satu-satu kedai tu, kalo kecewa tu, haish sakit hati...hahaha demmm!

4 comments:

  1. Dah lama x lepak Ali Muthu Ah Hock ni...mak oii...harga dah naik erk...sblom ni murah skit...

    ReplyDelete
  2. Tempat lain tukang masak lain kut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la ingt kut kedai2 gini kan guna sop or central kitchen...patut xlari sgt la rasanyaaa...hehuuu

      Delete