Thursday, February 3, 2022

Marc et Farid Patisserie, Telok Panglima Garang, Banting

pada suatu petang Ahad yang sendu aku bosan takde buat apa...so aku ajak Mrs lepak!so pikir punya pikir aku decided nak layan Marc et Farid Patisserie yang terletak di Persiaran Rimbayu atau nama lama dia Telok Panglima Garang!hahaa aku dah beberapa kali gak makan desserts dari sini sebab adik aku beli....memang sedap la...so dah lama teringin nak dine in dan akhirnya sampai gak hajat kan...aku amik Mrs kat rumah dia, then kami sama gerak ke tempat yang ditujui...dah nak sampai sini macam confusing gak Waze jadinya sebab tetiba dah sampai kat tepi jalan...rupanya untuk sampai sini, kena park dalam mall berhampiran then jalan kaki ke arah tepi tasik untuk ke kafe ni...haa paham tak?kalo tak paham, call je la cafe tu nanti kalo tak jumpa ya...hahaha!
so kafe dia comel je rupanya...kecil jeee terletak kat satu building kecil tepi tasik tu...aku pun tak sure building apa, tapi tepi tu macam ada kawasan yang masih sedang dalam pembangunan...so masuk kafe kecil tu, terus nampak desserts yang menawan hati...kat belah dalam ni sebab kecil so takleh dine in, kena dine in kat belah luar je...haish dah la masa sampai ni tengah panas berdenting...syiok melepak kalo dapat aircond la kan...hehehe ok usha menu, dia memang desserts je la, so takde makanan berat sangat...harga plak boleh tahan la dalam RM belas-belas untuk each desserts comel tu...haaa aku duk usha IG dia duk cakap banyak kali kafe dia konsep kat Paris, so kecik je...aku rasa mesti ada orang komplen tak de tempat duduk etc kan...hehehe...kauuu yang malas study bila pi mana-mana, tau nak komplen je kan!hahaha...
so tanpa buang masa, dengan pantassss kami pilih desserts dan kopi!tamak sangat, sampai 4 jenis kami ambil...ni pun kira menahan diri gak tau, kalo ikut hati nak ambil a few lagi sebab desserts dia super cute dan menarik sangat!plus aku memang tahu desserts kat sini sedap dan rasa premium sangat!hahaha so kali ni aku order iced americano...now aku dah pandai dah, kalo nak makan desserts, aku akan order americano...takde la rasa manis leting sangat kan...hehehe so tengok laaa apa desserts yang kami pilih...aada Klebang (RM18), Paris Brest (RM18), Caramel Canele (RM9) dan Lupin (RM18)...
dann seperti yang dijangka la kan, semuaaaaa desserts adalah super sedap!sedap gila, premium gila semua rasanya...memang enjoy betul makan desserts kat sini...feeling la kat Paris jap kan walaupun panas berdenting, berpeluh kau duk kat luar kafe tu...hahahaha nasib baik duk dekat ngan kipas, leh conquer kipas tu hala ke aku je...kahkahkah...so guys, kalo terasa nak fefeeling Paris, makan desserts sedap ya amat, sila lah ke Marc et Farid Patisserie ni ya...memang takkan menyesal punya lah! hehehe...

2 comments: