Monday, February 26, 2024

The Glasshopper, Putrajaya

satu kafe yang duk viral kat Putrajaya ni dah lama gak tapi aku takde rasa nak pergi lagi sebab malas nak beratur...dah tu baca review pun macam tak best...servis lambat, orang beratur etc...tapi ada sekali tu Ainul dan Hasinah datang Putrajaya...so aku ajak je la ke sini sebab cantik kannn...eh sini tu mana, haaa The Glasshopper yang terletak di Taman Botani, Putrajaya...see? tengok dari luar, dengan pantulan pokok tu, lawa gilaaa...masa sampai ni belum lunch hour lagi tapi dah mula ramai...dengan pantas aku masuk ke dalam sambil tangan lajuuu je snap gambar! hahaha...memang lawa la luar dan dalam...aestetik!
masuk dalam tu terus ke kaunter untuk order...sempat tanya staff situ, kat atas ada kosong tak...dia kata ada, nanti naik je...so kami pun ke kaunter usha menu...harga sini memang level Putrajaya dan kafe hipster la...agak mahal pada aku...dari makanan sampai ke air...selain menu yang ada, leh pilih gak dessert yang ada kat situ...so dah order, moh ler naik atas...
memang cantik la kafe ni...dari atas tu lagi lawa...tapi sebab pergi tengahari kan, aircond dia tak kuat sangat rasa...makanya aku mula rengsa hahaha gatal kan pergi kafe glass tengahari hahahaha tapi takpe kira bersabar dan bawak menyembang dengan kengkawan hahaha...sambil tunggu makanan...masa ni takde expectation sangat sebab tau review tak best sangat kan...
lepas seketika menanti, sampai laaa minuman duluuu...masa panas ni, kau order air sejuk, tapi yang sampai ala kadar je aisnya...tak puas la juga kan...kita nak yang betul sejuk la...so Ainul minta budak tu ais tambahan, boleh tak staff yang duk turun naik hantar makanan tu jawab apa? nak ais kena pi bawah sendiri minta...hauk kan? hahahaha sabar je laaa aku...
then lepas terpinga member dengar jawapan staff tu gitu, terus hilang mood nak minta ais...huhuhu then sampai plak dessert dulu...ok layan  pastry dia sedap dan flaky...kek batik indulgence pun sedap...rasa coklat premium, so aku suka dan pass la kat tekak aku...sejuk hati balik kan dapat dessert sedap gini walaupun cuaca panas, hati pun panas...
dan bila sampai makanan, sampai spaghetti Sinah dulu dan chicken chop aku...spaghetti tu sedap memang lemak berkrim disukai ramai...hahaha tapi kena makan cepat sebab lepas tu dia macam muak bila dah sejuk...chicken chop aku biasa je laaa...okay je pada aku...dan nak jadi cerita, almost half gak aku dan Sinah makan, baru laaa sampai burger dak Ainul dan Raja...ya ampun lembab nyaaa service diaa...dan paling takleh blah, weh harga kemain mahal, gitu je plating burgernya...kering dan sendu je burger...burger daging ok lagi la, yang burger ayam aku expect macam zinger tu, sekali tak tau nak kata rasa apa...macam rasa nugget murahhh pun ye jugak...ya ampun serious takleh brain...burger kau RM20++ tau...
kesimpulannya memang takkan datang lagi...serious tak berbaloi...harap cantik je...kalo datang pun layan dessert je kot la kan huhuhu main course dia, sangat tak berbaloi dengan harga huhuhu patut laaa review dia tak berapa best...servis pun lambat, staff tak membantu sangat...so tak best...hahaha aku tak suka tempat ni walaupun cantik...ok bai!

No comments:

Post a Comment