Wednesday, September 4, 2019

#mungemungetrip to Bali: Day 4


hari terakhir di Bali, kami checkout jam 10.30 pagi selepas breakfast...then kami ke Legian, agak banyak kereta gak pagi tu walaupun kedai banyak tak buka lagi...cuci mata je la tengok kawasan sekitar dan kami sempat singgah di Monumen Bom Bali yang merupakan tanda peringatan kejadian pengeboman di Bali pada tahun 2002...
lepas tu kami minta Pak Supri turun kan kami di Hard Rock depan pantai Kuta tu dan minta dia jemput kami semula selepas sejam setengah...sebabnya kami nak jalan-jalan dulu area situ...so tempat pertama kami pi haruslah Hard Rock sebab ramai duk nak beli merchandise dia...so kita layan je laaa kengkawan nak bershopping sakan...masa angin pantai sejuk weh...pelik aku tau....huhuhu...
dari Hard Rock kami ke Starbucks pula, sempat aku belikan tumbler kiriman CikWan...dah beli tumbler, dapat plak minuman free kan...so apa lagi berjavachip la kita...hehehe diorang nak minum sini gak, aku tak bagi, aku suh cari local coffee...apa barang datang jejauh carik Starbucks gak...hahahaha....
then kami ke Pantai Kuta layan cuci mata...panas terik masa ni, tapi angin laut dingin...abam-abam sado pun banyak bergelimpangan atas pasir masa ni....hahaha sib baik aku jaga mata tau masa ni...hehehee...nampak lawa plak laut masa ni banding dulu aku pergi tu macam tak biru hijau sangat lautnya...maybe musim gak kot kan...tak lama lepak pantai, sekadar ambil gambar je...
then kami lepak di McD, sib baik ada wifi so aku message Yanto suh Pak Supri ambil kami di McD je sebab malas kami nak jalan balik ke Hard Rock tadi...sempat la bebudak ni makan McD masa ni...hahaha then kami sambung shopping...nak cari ole-ole makanan Bali, Pak Supri bawa kami ke Bali Banana, aku beli laa pisang salai untuk orang rumah dan pejabat...harga dia pun ok je dalam Rp22,000 je sepaket...
then kami singgah ke Amanda Brownies yang famous di Bandung tu...tapi tak beli apa pun, masuk dalam dia, takde yang berkenan sangat....Zu je duk beli coklat gedik-gedik tu...hahahah itu pun lama gila nak bayar entah apa ada masalah tah kat cashier dia...huhuhu
then sambung lagi shopping di Agung Bali, sempat aku belikan kopi untuk adik aku...lain tu aku cuci mata je laa...sambil duk lepak kat luar mengemas resit dan duit tabung kami...sebab dah nak balikkan tengok duit banyak je lagi...hehehe sakan gak bebudak ni shopping kemain lama aku tunggu kat luar...hahaha...
then kami stop untuk lunch dulu di Wong Solo...sebabkan duit banyak lagi, so aku cakap kita makan besarrrr tengahari ni, order je apa nak order...hahaha haaa duk sebab tamak, tengok la meja kami memang penuhhhh dengan makanan!tapi tak rugi weh sebab semuaaa pun sedap!ada ikan, ayam, bebek, kambing, sotong, sayur dan tahu...es jeruk dilupajangan okay...hehehe total makan kami kat sini adalah Rp645,7000 jer weh...ok la kan makan banyak gilaa...hehehe dan masa ni gak aku duk pulangkan sorang Rp100,000 seorang baki dari duit tabung...tak abes...hehehe...
dan lepas lunch singgah lagi shopping kat kedai souvenir murah-murah sikit...ramai orang local shopping sini...adalaaa aku sambar batik sehelai kat sini murah-murah jer...pastu singgah Krishna gak tempat shopping famous di Bali masa on the way kami ke airport...
dan akhrinya jam 6 petang kami pun gerak ke airport...siap wrapkan beg, timbang semua beg kut ada yang terlebih muatan ke kan...then check in luggage dan terus ke boarding hall...penatnya ya Allah masa ni, memang sampai depan boarding gate terus melepek atas karpet je...huhuhu...lama gak melepak sebab flight 9 lebih kan...
masa dah nak dekat boarding time baru tau kami tukar gate, dah kena berjalan semula...huhuhu masuk je flight semua pengsan...sekali aku takleh tido sebab turbulence nonstop weh...huhuhu demmit!sampai masa makan, makan laa sebab kelaparan...mamat depan kitorang buat drama plak lawan cakap dengan steward, taknak pasang seat belt la, taknak tutup handphone laa...adoi la hai...
dan akhirnya selamat sampai di KLIA2 jam 12.10 minit pagi, usha internet, ERL ada lagi last dalam 12.30 pagi, apa lagi berlari la kami kejar ERL untuk ke Putrajaya Sentral...lega sempat naik, jimat duit dari kena naik Grab...hehehe sampai sana, naik Grab ke pejabat, ambil kereta dan aku kena terusss ke Shah Alam sebab esok paginya aku ada workshop selama seminggu...omg!hahahaha adoi selesai la sudahhh trip bunga-bunga aku ke Bali ni...Alhamdulillah takde pape semasa kami di sana, tapi sehari lepas kami balik, Bali bergegar...huhuhu 

8 comments:

  1. membahas keindahan pulau bali rasanya seperti tak pernah ada habisnya, istimewa ceritanya.

    ReplyDelete
  2. Macam best je Bali Banana tu. Ada alasan untuk pergi bali lagi ni, haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa jee...hahaha tak payah la repeat semata nak makan tu...hahaha

      Delete
  3. Sis....no contac Pak Hamzah ...supir Nusa Penida tu....jgn lupa ye. Tq sis.

    ReplyDelete