Wednesday, September 18, 2019

Meeting di KL: Village Park Restaurant, Damansara Utama

pertengahan Ogos aritu aku kena kerja di KL 3 hari, macam biasa la, panjang langkah aku nak JJCM bila sesekali meeting kat KL ni...hehehe adalaaa dalam 2 hari yang sempat aku melayan perut aku dengan JJCM kat sana lepas kerja petang tuuu...sebabnya last day abes tengahari, so aku kena pi hospital lepas tu, so takde laaa JJCM last day tu...hehehe
untuk hari pertama ni, aku plan nak jumpa Ain, member sekolah aku yang baru berhubung semula dengan aku sejak raya baru ni...so sebabkan aku abes meeting awal, dia abes kerja lambat, aku gerak ke tempat dia di Uptown Damansara...aku siap parking dalam The Starling dan solat kat situ, then baru aku jumpa diaaa...dia duk tanya nak makan apaaa...sini semua sedap...hahaha sempat aku usha tempat makan best berdekatan dalam internet dan aku cakap aku nak try nasi lemak lopaaa!dah la baru pagi tu baca blog meng duk cakap nasi lemak lopaaa ni sedap!hehehe memula Ain taknak sebab dia cakap dia anti neelopa!hahaha aaaahhh aku nak jugak!hahaha so berjalan kaki la kami ke Village Park Restaurant ni...berpeluh gak la masa ni sebab duk berpusing jalan kami...hahaha... 
masa aku sampai ke Village Park Restaurant ni, kagum gak ramai gila cina kat kedai bapak lopa ni kan...sekali Ain cakap bapak dia share dengan datuk dan datin cina muslim tu sebab ramai cina kedai ni...ooo patut la...hehehe...masa kami sampai ni, belah dalam tu dah tutup sebab diorang tutup awal...tapi sebab Ain kaklong kawasan kan, makanya diorang bagi kami masuk, siap datin turun kan kerusi untuk kitorang tau...hahahaha!
aku ada snap gambar menu sebenarnya tapi bila upload senget plak pastu aku malas nak rotate kan dan upload lagi, makanya nasib korang lah baca kepala teleng eh...hahaha so selain nasik lemak yang famous kat sini ada banyak lagi menu lain ala-ala kopitiam tu...ada nasi dagang, mee udang, asam laksa, lontong, chee cheong fun, roti bakar dan macam-macam lagi la...
tapi sebabkan Ain yang konon kurus tu nak diet, makanya aku cuma order nasi lemak dengan ayam goreng je la...tu pun aku kena makan sorang sebab dia taknak makan...hahaha harga nasi lemak ayam goreng adalah RM10.50...ayam dia besar, whole leg...bau ayam dia memang semerbak, rupa pun menggoda sangat kan...dannn rasa dia seriously terbaik!nasi sedap, sambal sedappppp, ayam lagi la sodapp!sambal dia agak pedas la, tapi sedap dan cukup garing masaknya...aku suka...memang aku makan sorang je la nasi lemak ni, Ain taknak...mayb dia tengok aku beriya makan, tak sampai hati nak minta...hahaha!
dan aku order kopi o dia makan ngan nasi lemak..pekat likat gilaaa kopi o dia dan ada rasa masam-masam sikit...so aku tak berapa berkenan kat rasa masam dia tu...tapi boleh la, hilangkan dahaga aku banyak berjalan nak sampai ke Village Park Restaurant ni...hahaha pape pun, aku memang highly recommended laa ke korang kalo nak cuba makan nasi lemak dan ayam goreng lopa ni!sedap berbaloi gituuu...hehehe...

2 comments: