Monday, September 2, 2019

Ayam Goreng Extra Spicy (3X Spicier) & Nasi Lemak Mekdi

haaa tak pernah aku nak citer makan kat Mekdi kan sedangkan ini laaaa fast food restaurant yang paling aku selalu pergi!hahaha lagi kalo aku balik lewat, dah lapar gila takdan tunggu sampai rumah, aku singgah jer drive thru berdekatan pejabat aku ni...makan ayam goreng spicy mekdi dan fries dalam kereta sambil memandu adalah sangat nikmat okayyyy...hahaha sesekali aku tambah layan chocolate sundae cone...aku tiap kali pi mekdi memang aku rasa rugi kalo order burger, aku mesti nak ayam goreng spicy gak...hahaha 

ok tapi untuk post kali ni, aku nak share pengalaman aku makan menu baru yang tengah meletup kat mekdi skang ni iaitu ayam goreng extra spicy (3X spicier)...aku dah beberapa kali makan sebenarnya...kali pertama makan di Kota Warisan, masa makan ni rasa takde la pedas mana...makan plak sambil drive kan...so tak puas hati sebab baca review macam pedas gila kan, so tak lama lepas tu aku beli laaa sampai 5 ketul ayam goreng extra spicy ni bawa balik rumah...sampai rumah makan la ngan abah aku...memula ok lagi, lama-lama rasa gatal kepala...pastu berpeluh-peluh...dah la ayam panas...suapan lepas suapan, lama-lama rasa pedih!hahaha rasa nak masukkan mulut ayam tu rasa ketor...hahahaha pedasssss weh!hahaha pedas yang menyengat tu!hahaha...abah aku siap makan buang kulit lagi...adoi rugi betul, kulit ayam goreng mekdi ni yang sedap...krup krap!hahaha...tapi overall aku suka lagi yang spicy je la...tak payah extra spicy ni...hahaha...korang kalo belum cuba, sila laaa cuba, cuma risiko sakit perut ke apa tu tanggung sendiri ya!
dan yang terkini aku layan nasi lemak mekdi plak!aku ni tak suka nasi lemak mekdi sebab masa dulu dia keluar, aku rasa tak sedap gilaaa...nasi tak rasa lemak, sambal dia tak garing...memang out abes laa...makanya keluar kali ni takde rasa nak layan pun...tapi sekali nampak member kaki makan gak buat review macam sedappp gila...so terasa la nak layan gak kan...cuma member tu cakap lebih padu kalo layan dengan ayam extra spicy, tapi aku taknak laaa...aku ambil nasi lemak dengan 2 ketul ayam goreng spicy jer...dannnn seperti kawan aku cakap, memang sedap!jauh beza dengan yang dulu tu...nasi kali ni memang berlemak dan wangi...barulah nasi lemak kan!portion nasi pun banyak gila...leh sahre!hehehe then sambal pun sedap, elok garing...cumanya sambal dia sikit sangat la pada aku, nasi banyak...huhuhu...then ada timun, ada ikan bilis dan kacang...pastu siap ada telur mata tauuu...dannn opkos la 2 ketul ayam goreng spicy yang sedappp!haaa seriously kombinasi terbaik!cumanya aku takleh nak makan sambil drive la...hahahaha kalo ayam je leh lagi, dengan nasi ni, payah woi!hahahaha pape pun buat yang belum cuba tu, aku suggest korang cuba, pasti takkan kecewa lah!haaa jangan lupa request ayam thigh ya!hahaha tu wajib untuk aku...selain besar, kulit dia banyak!hahahahaha!

6 comments:

  1. Extra spicy ni menu baru ker? Saya sebelum ini dah pernah cuba yg spicy jer.. memang sedap laa. Rasa dia hampir sama la dengan McD ayam goreng spicy yang di Indonesia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya. Tp xsure smntara or selamanya extra spicy ni. Myb sementara aja sbb pedas sgt. Ramai xtahan hehe

      Delete
  2. Yang aku naik sampai berkilo2 haritu sebab amalan hidup yang tiap hari singgah drive through, order 2 ketul double cheeseburger + large fries + sundae chocolate. Pergh! Memang xsedar membaham burger 2 ketul sambil drive ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann...mkn smbil drive mmg nikmat. Haha ayam tu plk lg adventurous sbb nk kopek ayam smbil byg bentuk dia je, xpyh tgk. Hahaha

      Delete
  3. Sama! sangat suka ayam goreng spicy. Yang extra spicy dah 3x makan, suka tapi kena beringat sebab ada gastrik. hehe.
    Nasi lemak belum cuba, ramai jugak kata sedap...petang ni kena drive thru lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe sila cuba nasi lemak tu ngan ayam spicy. Sedapppp

      Delete