Sunday, November 23, 2014

Old Malaya Kopitiam, Bangi Gateway

hari tu makngah balik awal lepas abis buat audit...tengok makngah balik, berlari si kakak ni kat pintu sambil bersorak nama makngah....alahai seronok nengok dia dah sihat dan aktif macam biasa...seminggu sebelum, melepek jer dia sebab demam...tu sorak nama makngah tu nak bodek makngah suruh bawak 'lalan' la tu kan...dalam penat, gigih makngah terus siap-siap dan menuju ke Bangi Gateway...dalam kereta tak abes-abes laaa duk cakap saaaaayang makngah...hahaha memang kuat bodek!

sampai Bangi Gateway, sebelum kita pi tempat mainan kat belah atas, kita makan dulu!haaa pilihan kali ni adalah Old Malaya Kopitiam...1st time aku masuk sini...saja try tempat baru di Bangi Gateway ni...haaa nampak budak tunjuk gigi rabbit yang super excited tu...kalo bab dapat 'lalan', memang dia seronok sangatlah!hehehe
aku ngan mak order ubi rebus (RM6.90), toasted bread (RM4.90) dan mee goreng mamak dengan chicken chop (RM12.90)...makanan dia ok laaa...mee goreng dia manis sikit, so aku tak berapa suka....mak cakap ubi rebus dia kureng...roti dia plak aku makan masa kat rumah, dah sejuk tu memang biasa-biasa jer laaa rasa diaa...
dah kenyang, misi melayan zara di tempat mainan kat atas...berpeluh juga aku bila dia berlari sana, berlari sini...semua pun nak main!satu hal plak nak pujuk dia balik lepas tuh...huhuhu pasrah jer la makngah...ni baru sorang, kalo ada ramai lagi, pengsan!

10 comments:

  1. hurum...JM tgk portion setiap meal pun x banyak. x berbaloi dengan harga dan rasa camtu

    alahh..mak ngah..sorang pun dh penat..nanti kalau mak ngah ada ada baby camna...harap2 leh layan zara lagi tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. portion size dia biasa je laaa...bkn extra size pun...ok laaa....hahaha ada sorg ni pun dah hyper...kalo ada baby sndiri tak tau la cemana penatnyaaa...huhuhu

      Delete
  2. alahai mee dia, kalau aku mau kena order 3 pinggan ni..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh jea, aku rasa faktor angle kamera nampak sikit kot...hahaha aku rasa aritu makan banyak jer...mayb sebab dia meninggi kot....hehehe

      Delete
  3. Pandai Nyonya amik hati Mak Ngah kan. Memang jenuh nak ajak balik budak tengah asyik main. Aku kalau bawa sepupu aku, sometimes macam nak naik hantu. Nak lagi kalau dah jumpa air laut.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehee dia memang pandai amek hati kalo bab nak lalan nih....suruh la cium ke, peluk ke lajuuu jer dia kan...hahaha tu la psl, aku dah la penat berauditan 3hari masa tu, balik jer rumah dah ajak lalan...pasrah je laaa makngah....

      Delete
  4. macam tak cukup jer portion mee tu untuk mrs hiks

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe hoih mrs S ni tangki besar ker...hehehe

      Delete
  5. Tu dia... dah datang lagi review makanan hehehee.. :D
    untung la makan luar jer.. kita ni hari2 mak suh masak makan kat rumah :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe sekali sekala fif...mak dah mls masak...anak lg laaa malas...hahaha

      Delete