Monday, April 8, 2019

Larian Hari Keputeraan Sultan Nazrin Shah 2018

hati aku berbelah bahagi sebenarnya nakpi ke tak Larian Hari Keputeraan Sulatan Nazrin Shah 2019 ni...tahun lepas aku register dengan member, tapi akhirnya kena pi sorang sebab member seperlarian masuk hospital, tahun ni punnnn konon register nak pergi teman member tu masuk sebab dia tak dapat masuk tahun lepas, tapi akhirnya aku terpaksa juga pergi sorang atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan...so gigih aku pergi naik ETS sambil heret beg tarik aku ni...
sampai Ipoh tengahari tu, Sue dan Sab datang jemput aku...diorang baru balik dari ambil racekit di Kuala Kangsar...haa senang citer aku tak payah pi ambil racekit kan...hehehe...so sampai Ipoh aku dah kelaparan sebab tak makan pagi lagi...jam plak dah lebih 12 tengahari...so terus ajak Sue cari makan duluuuu...
Sue tanya nak makan apa, aku jawap Nasi Ganja!hahaha aku selalu makan nasi ganja kat Vanggey je, kali ni aku nak cuba Nasi Ganja di Kedai Kopi Yong Suan...orang kata sini laaa original nasi ganja kalo di Ipoh...masa sampai je, tu diaaa ramai gilaaa orang!aku dah sedih dah, ni tak dapat makan ke apa ni...huhuhu sekali masuk je, terus dapat kerusi sebab ada orang bangun...haaa cepat-cepat duduk!Alhamdulillah...
kat sini punya style, nak makan carik seat dulu...baru order...yang beratur panjang depan kedai tu sebab nak bungkussss...so aku sorang je laaa order makan nasik!budak dua orang tu order roti je sebab dah makan tadi...sedappppp wehhh nasi ganja diaaa...aku siap order tambah lagi ayam dia tu...ayam masak merah tapi kering laaa...sedapppp sangat!terbaik!roti bakar pun sedappp...kopi dan teh dia pun terbaik!kat sini, nasi bayar kat geng macam mamak yang amik order tu, air dan roti plak bayar kat geng cina kat kaunter...haaa muhibbah kauuu!
makan kat sini ko kena rela je kongsi meja dengan orang lain...aku pun tengah makan ada makcik nak tumpang duduk...bagi je la sebab ada dua extra kerusi kat meja kami...so kalo datang reramai tu, payah gak laaaa nak dapat seat kan...hehehe...aci redah je la wehhh...janji dapat makan...
dah seronok dapat makan nasik ganja, Sue dan Sab ajak layan taufufa plak...dekat je dengan nasi ganja ni dalam selang beberapa buah kedai...kata diorang ada 2 kedai yang famous kat Ipoh ni dengan taufufa, so Big Mom Beancurd ni salah satu darinya laaa...haaa apa lagi, jommm terjah!eh jap kenapa dah macam rancangan JJCM je ni, dah tak macam tajuk larian plak kan...hahaha...
aku sibuk ambil gambar then cop tempat je, so bebudak ni yang pi beratur order siap tolong belanja aku lagi...hehehe rezeki...aku ambil taufufa dengan chrysanthemum sugar, diorang ambil brown sugar...taufufa ni panas...sedappp masuk tekak dengan gula dia yang light tu...sedap!pastu kami layan mochi gak...habes berterabur satu meja aku makan mochi...hahaha...
dan lepas tu kami ke Seri Iskandar, sempat pi beli barang basah dulu sebelum sampai rumah sebab aku dan Sue nak masak-masak malam tuuu...konon nak buat housewarming...hahaha kemain banyak masaknya wehhh...aku masak ketam telur masin dan roppokki!Sue plak masak buttered prawn...kami stim mantao juga...hoih kenyang gilaaa makan...sedappp semuanya...malam tu Sab dan adiknya Syahirah datang makan...dannn lepas tu kami sambung sembang sakan soal hati...hahaha pastu siap skodeng media sosial crush memasing...kahkahkahkah...
dan esoknya seawal 5 pagi kami dah gerak menuju ke Kuala Kangsar...solat subuh di masjid kuale dan terus join run...masa ni aku memang dah lama gilaaa tak exercise...so aku rasa penat gilaaa weh!pancit gila aku rasa masa ni...huhuhu 10 km je pun kan...dah la panas tahap gaban masa lari ni, memang aku ke laut!tak sabar nak abes je, tengah-tengah ada makan-makan pun aku tak enjoy sangat....dannn tahun punya event pun tak semeriah yang dulu sebab tak banyak sangat pertunjukan bagai...so kitorang decided dah taknak masuk dah next year...hahahahah...dah malas nak cerita panjang, layan je la gambar...dah la tak dapat selfie dengan sultan, lagi la mood kelaut tau...hahahaha....
dah habes lari, pi amik medal...dah la salah tempat, kaki dah sakit...memang emosi tak stabil la kan...panas lagi, nak ambil gambar pun kena beratur...hehuuu panassss....tapi gigih sebab tahun depan taknak masuk dah, so kena gak pergi ambil gambar sebagai kenangan...hehehe...
ramai gak kengkawan aku jumpa masa event ni...ada yang sempat bergambar bersama...ada yang tak sempat...hehehe paling ramai aku jumpa Geng Lari yang aku join sekejap je masa ada event larian tahun lepas, lepas tu aku left group sebab hebat sangat diorang level ultra...dah la masa amik gambar ngan diorang aku sorang je lanyard biru (10 km) yang lain semua lanyard kuning (15 km) hahaha so memang tepat la decision aku left group tuh...hahaha...tapi masa kat sini aku jumpa Zarin lagi....aku teringin nak bergambar dengan dia dan cakap 'Awaklah Idola Sayaaaa' hahahaha seorang blogger makanan yang gemok dulu but now dah kuwushhh...i is kagummmm...hahahahah....
lepas lari, kami pi layan minum pagi Old Town White Coffee...memang saja pi cari kedai ada aircond sebab dah panassss sangat!sekali jumpa plak kawan Sue ramai-ramai kat sini...hehehe lama gak melepak kat sini layan sembang dan gossip kolej diorang ni...hahaha..
dan lepas tu kami balik ke Seri Iskandar dan tidoooo...petang tu Sue hantar aku ke Stesyen Keretapi Ipoh semula untuk aku naik ETS....masih trauma dengan kejadian tertinggal ETS masa tahun lepas, awal aku sampai kali ni, siap berdiri depan pintu masuk terus!hahaha gila trauma tak abes...Alhamdulillah jam 6 petang tu aku selamat naik ETS kembali ke KL...hehehe Alhamdulillahhh selesai satu kisah...okay nextt cerita apa plak?

No comments:

Post a Comment