Tuesday, April 9, 2019

Home Wood, Kajang

akhir November 2018, kami nak buat bachelor partayyyy sebab Fariha nak kawin...sebabkan memasing busy takleh pi jauh, so kami decided untuk cari homestay dekat-dekat je...masa aku usha Airbnb aku jumpa Home Wood di Kajang...dekat la kan...dah tu harga pun murahhh...so kami pergi petang jumaat lepas kerja...tapi beberapa minggu sebelum tu dah bahagi tugas dah sape masak, sape buat aktiviti, sape buat dekorasi...Home Wood ni sebuah rumah teres lama yang telah diberi nafas baru...
ok sebab kan aku orang pertama sampai, so boleh laaa kita tour rumah tanpa sepah lagi kan...hehehe rumah ni dua tingkat dan dekorasi dia memang berasaskan kayuuu...sesuai laa dengan nama kannn...kat bawah ni ada ruang tamu, ada open kitchen yang cantik...kitchen dia agak complete la semua ada...nak masak ringan-ringan boleh laa...dan ada sebuah bilik dengan katil single dan bilik air...
ok jom naik atas...kat master bedroom, dia buat macam tangga dan loteng...haa betul ke namanya loteng, ke pangkin...hahaha entah laaa...tapi ok la bagi banyak ruang orang nak tido kan...pastu ada bilik tido kedua pun ok la dengan katil queen...dan ada toilet sekali...
dan bilik tido ketiga juga ada toilet dan katil queen tapi lebih menarik dia ada pintuuu menuju ke tangga nak turun ke lama belakang rumah!tempat kami nak ber BBQ nanti!hhehehe best gila kan!aku suka gila design rumah ni yang diberikan nafas baru...serious menarik dan best!
dan akhir sekali, meh laaa kita mula kan aktiviti BBQ kita di laman belakang rumah ni...haaa semua bawah sendiri kecuali tempat bakar tu ye...hehehe tapi ada je baki arang dan starter maybe dari orang yang lepas kot...so gigih la team masak hidupkan api petang tu...then kami mulakan memasak sambil gilir-gilir solat sebab masak sampai masuk Maghrib!hehehe..semangat kan...
sambil memasak tu sempat je aku siapkan dekorasi kat ruang tamu tuuu...hehehe siap beli kek, belon semua..patutnya aku dengan Irma team dekorasi, tapi last minute Irma tak join sebab mak dia sakit tetiba...huhuhu...so inilah hasilnya tangan keras aku mendekorasi kann...boleh la kannn...
dan lepas semua dah siap masak, semua pi mandi bersiap bagai...siap solat Isyak semua...sambil tunggu semua siap, aku pun duk deko laa kawasan makanan plak...tak perlu effort sangat pun sebab dah cantik dahhh tempat dia kan...cuma susun-susun je la makanan kat atas meja kayu cantik tuuu...aku suka sangat!makanan pun nampak mengancam...hehehe...
dan semua dah siap, apa lagi sesi bergambar la uolsss...sakan gila semua dengan tema putih pink tu kan...cantikkkk sangat dengan kombinasi kayu tu aku rasa...hahahaa aku suka sangat gambar kami malam tu walaupun semua gambar pakai handphone letak atas kerusi je tripod dia...hahahaha...terbaiklah!i loike...ok please sape plak nak kawin lepas ni, aku nak buat deko-deko macam ni lagikkk!hahahaha...
dah sakan bergambar bermula laaa sesi makan tanpa henti sambil membawang dannnn sesi layan netflix entah berapa banyak cerita malam tuuu...huhuhu sampai 3 pagi juga laaa tengok movie kami malam tuuu...hahahaha...
dan esoknya tengah happy breakfast dapat berita tak best, yang sebenarnya dari malam semalam dah dapat tapi macam ingat tak serious sangat, tapi pagi ni dengar berita makin serious pasal mak Irma yang tak sedar dah...huhuhu terus dari Kajang kami semua gerak ke HKL untuk ziarah mak Irma...huhuhu Allah lebih sayangkan makcik, 2 minggu makcik di HKL, akhirnya makcik menghembuskan nafas terakhir makcik...huhuhu sedih sangat...semoga Irma sekeluarga tabah dengan dugaan ini....
dan Alhamdulillah bulan Disember 2018, Fariha selamat dinikahkan dengan Azman...aku dan Asie gigih ke Kuantan untuk meraikan pengantin...siap lepas ke Kuantan, kami ke Melaka plak..plan asal dengan Irma, tapi akhirnya Irma tak dapat hadir bersama...huhuhu...Al-Fatihah untuk Arwah Mak Irma....

No comments:

Post a Comment