Friday, April 5, 2019

Baban Restaurant, Cyberjaya

November 2019 kitorang sambut birthday anak buah aku yang kedua...dah nak jadi abang dah dia tak lama lagi, takleh panggil adik dahh..hehehe so macam biasa la, sebelum keluar makan kita buat sesi buka hadiah dulu kat rumah...untungla kau dik, kemain banyak hadiah dapat...tapi paling untung, kakak laa...sebab kena bagi dia sekali hadiah walaupun birthday adik, sebab kalo tak nanti dia majukkk...sebab dia kan cucu nombor satu katanya...hahaha adoii pokai makngah kalo ada 10 anak buah ni tau...hahahaah...
selesai sesi buka hadiah, kami semua terus gerak ke Cyberjaya menuju ke Baban Restaurant yang terletak di Tamarind Square...aku dah lama gak usha restoran ni, barulaaa dapat merasa haaa...cantik restoran ni, tapi sedikit sempit la tempat kami duduk tu...nak keluar masuk susah...hehehe so restoran ni menyediakan hidangan baba dan nyonya...tapi sebelum usha menu, nahh usha keliling restoran dulu....
aku rasa ada banyak gilaaa menu kat restoran ni tau...dari segala macam nasi, mee, lauk pauk dan dessert...semua lah ada, dan semestinya lah semuanya ada masakan baba dan nyonya kannn...haaa aku pening kepala nak pilih menu, last sekali aku decided order je Kongsi Platter Baban (RM88) tu 2 set dengan beberapa tambahan menu yang lain...haa orang belanja kan, harus aku order berlebihan sikit...hahahah tamak!
dah selesai order makanan, kita buat laaa sesi tiup lilin dan nyanyi untuk Qaiser...kemain seronok dia tapi ada plak yang bermuram durjaa...adoi kakak ni...emosi sungguh kalo orang lebihkan adik!hahahahaha...tapi Alam lupa beli lilin cuma beli lilin bunga api, adik kurang happy memula tu sebab dia suka tiup lilin...sib baik dekat dengan mall dalam tu, so terus Alam beli lilin...baru laaa adik happy gilaaa...hahaha...
selesai tiup lilin dan bergambar bagai, sampai laaa makanan satu persatu...dalam set aku ambil tadi ada ikan talapia goreng crispy, kailan ikan masin, chicken green curry dan pai tee...lepas tu aku ada tambah order udang sambal petai, telur dadar cencaluk, terung berlado dan ayam goreng berempah jugaaa....selain tu kami order juga cendol dan bubur cha cha....haaaa layan je laaa tengok menu kami...nyummeh 
ada juga menu Little Baban kat sini, Zara punya suka bekas dia sampai papa terpaksa beli untuk bawa balik bekas makanan Panda tu...hahaha sib baik boleh beli, kalo tak dah mengamuk dah dia kat situ kannn...hahaha makanan dalam dia tu biasa je la, nasi goreng dengan sosej...bebudak suka la kannn...
haaa overall sedap juga makanan kat sini tau...so boleh la mencoba nanti uols...total makan aku tak ingat berapa...sebab dah lama dan orang bayar kan...hehehe... aku rasa laaa dalam RM200++ juga, tapi berbaloi...dan lepas tu kami pun sakan bergambar kat Tamarind Square yang cantik tuuu...hehehe...gigih!
dan petangnya sampai ke malam, aku sakan melayan anak buah aku sibuk nak mandi pool la, nak makan laaa...layan kan aje laaaa...abang aku siap cakap kat mak aku, elok la tu makngah melayan anak buah dia, kalo tak merayapppp je keje dia...hahahaha! heyy mesti dia nyesal cakap gitu, sebab lepas je pada ni, makngah terussss busy merayap dan merayap until post ini ditulis!hahaha...gila lah aku punya event personal, kerja semua back to back dari hujung tahun 2018, bawak ke awal tahun 2019 dan sampai ke sekarang!hahahaha...Alhamdulillah syukur!

6 comments: