Monday, July 16, 2018

Kenangan Syawal - Part 2

Sambungan dari: Kenangan Syawal - Part 1

12 Syawal
1st day puasa ganti...ya ampun rasa macam nak merangkak kat opis...hahaha tapi dalam merangkak, sempat laaa buat diskusi untuk projek mega raya geng surveilan...hehehe...
balik rumah petang tu mak abah takde pi beli barang...so berbuka sorang-sorang je dengan lauk ikan bilis tempoyak...so yummeh!sempat gak tu membawang malam tu, nak buat bawang goreng untuk projek makan-makan family hujung minggu nanti...

  13 Syawal
masih gigih mengganti puasa lagi...seharian kat opis, sejuk kejung je rasa...balik rumah layan ikan bawal masak kicap yang masih panas untuk berbuka...memang terbaiklah...bawang plak banyak, perghhh...

14 Syawal
aku malas nak puasa sebab ada meeting di IKU, KL...sebabkan meeting abes awal dalam jam 4 petang, aku ajak Syahnaz terjah Cendol Durian Runtuh Chowkit...sedap gila wehhh cendol dia ni, puas hati gilaaa makan!later aku review gerai ni...hahaha...serious laa sedap!
masa duk search pasal cendol durian tu, tetibaaa naik gambar aiskrim durian ni keluar kat IG aku...terus usha lokasi, kat Kota Damansara, terpikir ajak Amoi lepak...hahaha dasar kan perangai...Amoy plak puasa, ha ngammm...terus gerak ke Brew & Stone, Kota Damansara...teman Amoi berbuka dan makan Durain Ice Cream Musang King yang sedappp juga...hahaha terbaiklah!later aku review okay kedai ni...nyummeh!

15 Syawal
hari Jumaat, so dapat la jemputan beraya ke rumah Dayah O masa waktu rehat...apa lagi terjah la kita beramai-ramai...sedap gilaaa nasi kukus ayam goreng berempah dia...kemain aku mengadap dia je kat meja makan tu...hahaha...

16 Syawal
seawal pagi aku bersilat kat dapur, keluar pi beli barang...memang busy gilaaa nak prepare family belah ayah aku datang...lepas tu ada laaa kawan-kawan aku pun nak datang sekali...layan kan saje...sempat laaa masak nasi ayam, mi kari ketam...then kak ipar aku buat spaghetti carbonara...aku masak special ayam shittake yang Rina minta juga...hehehe Alhamdulillah best gila semua datang enjoy makanan...dan makanan licinnnn...seriously tak menang tangan layan semua orang, nak topup makanan lagi...huhuhu...siap keluar menu backup tau, lontong...hahaha...terbaik!syukur Alhamdulillah...sebabkan busy gila, ambil gambar pun dengan siapa yang sempat je laaa...







17 Syawal
family aku semua berkumpul di Johnny's IOI City Mall nak celebrate besday Anim...besday dia, dia yang decide tarikh, dia yang pilih tempat, dia yang buat rsvp dan jemputan untuk semua orang...hahahah sukatilahh...siap request hadiah adalah rupiah saje...hahaha...pasrah je la ada adik macam ni...lepas Johnny's layan aiskrim kat Magnum pula...



dari IOI City Mall, aku gerak ke Kajang untuk attend jemputan open house Zam...Zam ni kawan larian Ab yang aku kenal masa larian King of Kemensah baru ni...layan laa makan sambil dengar diorang sembang sakan pasal run...aku mereput je la kat tepi, sebab diorang level Full Marathon dan Ultra dah wei...aku takat fun run je...hahaha...takdan nak ajak bergambar sebab segan...hahaha....

balik rumah aku melayan Nasi Kari Kambing 40 Hari yang Ab tolong tapaukan...dia baru balik dari JB, pi lari 50 km kat sana..apatah yang dia cari lari jauh-jauh ni aku pun tak tau...takpela, janji dia bawa balik nasi sedap ni untuk aku...hahaha...nyummeh sedapnyaaa kambing tu!


18 Syawal
masuk kerjaaaa lagi...ingat nak puasa tapi malas plak...something happen, make me realised that KARMA IS A BITCH!hahaha demmm...stress, aku ajak Ika lunch tengahari tu, cari comfort food aku...panjang laaa sesi luahan rasa aku kat Ika tengahari tu...


19 Syawal
hari ketiga berpuasa...siap ada sesi luahan perasaan dengan Irma then kami pi berbuka puasa bersama dengan Asie di Nasi Lemak Royale...haaa ambikkkk banyak kali pi dahhh tapi tak sempat lagi nak review...sedappp laaa maknanya tu kann...hehehe i loike!

 20 Syawal 
hari keempat puasa...selesai puasa ganti hari ni, Alhamdulillahh...hehehe petang nya berbuka puasa dengan Dzuli dan Mrs sebab nak bagi diorang nasi arab yang Ab belikan dan lemang sushi yang diorder...makan ayam goreng Mekdi...nyummeh!

21 Syawal
tak puasa dahhh sebab kena pi IMR ada urusan kerja...sakan la bekerja dengan diorang ni sampai tak keluar lunch weh...nasib baik ada nasi lemak bungkus pagi tu punya tak makan lagi, tu je laaa aku layan dalam bilik mesyuarat tu...hahaha...


sebab stress tak keluar lunch, balik dari IMR aku ajak driver dan boss pi singgah Chow Kit layan Cendol Durian Runtuh ni...hahaha dah 2 kali terjah sebab sukaaa sangat...punnn takdan review lagi...tapi repeat tu, tanda sedap la tu kannn...hehehe


22 Syawal
awal pagi kat pejabat kami buat makan-makan sambil celebrate birthday Cikwi...kakmyza laa yang bersungguh masak nasi dagang dan kek!yang lain duk tambah sikit-sikit apa yang patut...meriahhh sangat makan-makan pagi tu...seronok sebab dapat berkumpul semula surveillance family...orang-orang yang pernah dan sedang berkhidmat dalam cawangan surveilan...bak kata Dr Chin, once you are part of surveillance family, forever you will be...




dan masa tengahari rehat lamaaa kami ziarah raya ke rumah Puan Nik Shabnam di Putrajaya...seronok Puan Nik ramai datang rumah diaa kali ini...


23 Syawal
aku buat makan-makan ajak kawan-kawan aku...dari malam semalam bawa ke pagi ni duk sakan memasak aku ni...hahaha Alhamdulillah dapat sediakan menu mi kari ketam, nasi daging dengan kuah air asam kerisik dia tu...perghhh buat juga lontong atas permintaan Aini...dia buat cerita sedih takde sape bagi dia makan lontong sejak arwah mak dia meninggal, terus lembut hati aku dan mak nak masak kan...siap aku buat sambal campak-campak pun menjadi igauan ramai ok...hahaha then ada laa tambahan rendang ayam dan kuah kacang...pelbagai jenis kek tajaan kak ipar dan adik aku yang baru balik dari Bandung...Alhamdulillah ramai gila yang datang...termasuklah students dan kawan adik aku...

4 comments:

  1. meriahnyaaaa lepas raya nooo.. hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha puasa sebulan, raya pun sebulannn...hehehe

      Delete
  2. Jemput singgah ke http://cempakabiru-nida.blogspot.com/
    blog baru akak

    ReplyDelete