Monday, July 9, 2018

7 Girls and A Guy in Lombok: Day 1.3

Sambungan dari: 7 Girls and A Guy in Lombok: Day 1.2

setelah 2 jam perjalanan duk bangun tido, bangun tido dalam van, akhirnya kami sampai di Senggigi...misi seterusnya menjejak Villa Joglo, penginapan kami untuk malam tu...masa sampai ni cuaca sendu, hujan...so cita-cita nak layan sunset memang ke laut la kan...aku booking Villa Joglo ni thru Airbnb, aku ingat tepi laut rupanya bukan...villa tepi laut yang aku aim tu takde plak masa kitorang nakpi ni...so Villa Joglo yang paling menepati kehendak dan budget...hehehe memang saja nak merasa duk villa mahal sikit...kedudukan Villa Joglo kat dalam kampung sikit...Villa Joglo ada 3 bijik buah rumah dalamnya...serta sebuah swimming pool...setiap rumah ada 2 bilik...so kami amik 2 buah rumah malam tu...sebuah rumah lagi kosong takde orang...so consider villa ini kami yang punyalah kan...hehehe...harga untuk 4 bilik adalah RM950...
sampai dan buka pagar je, naahhhh terbentang swimming pool kami...hehehe tak sabar nak terjun!sebelah swimming pool adalah rumah utama...rumah utama ini menempatkan dapur, dining area dan living hall yang ada tv dan sofa semuaa...
kami disambut baik oleh 2 pekerja di vilaa ini iaitu Dani dan Dito...baru nak usha ambil gambar, dah diberi tuala sejukkk untuk lap muka yang dah berlemuih nih...hahaha then disuruh minum air oren yang sangat refreshing...waduhhh enak banget...hahaha dah dapat bayang dahhh kehidupan dilayan best ni...hahaha...kami minum air oren tepi pool...siap ada area nak massage semua...leh panggil tukang urut kat sini gak, tapi mahal sikit la...better pi spa je terus...
dah abes minum aku explore balik rumah utama tadi...masuk ke area bilik...terdapat dua buah bilik dengan shared bathroom...ada 2 bilik airnya, satu dengan shower, satu lagi tandas jer...ok la kan, duk berempat je pun...dekorasi sangat lawaaaa...aku suka...gaya mewah sangat!
lepas tu aku gerak melalui taman kecil ke rumah belakang pulaaa...terdapat 2 buah bilik juga dengan bilik air di dalam setiap bilik...dan antara 2 bilik tu ada ruang rehat lagi...dengan tv dan small bar...menarik gila kannn...hehehe...best villa ni, aku suka!
aku duk kat rumah utama...so lepas lawat kawasan, semua pun masuk rehat dalam bilik masing-masing, aku duk nyibuk tengok chef kami baru sampai dan membuat persiapan untuk dinner kami...haaa melalui Airbnb aku dapat tau villa ni leh sediakan chef untuk prepare makan malam kami...sooo aku gatal la, nak gaya hidup mewah kan, amik laaa servis ini...untuk upah chef ni kami bayar Rp350,000...harga tidak termasuk bahan mentah yang dibelikan...harga bahan mentah mengikut menu yang aku request...tapi dalam Airbnb duk cakap tak mahal berbanding makan di luar...so aku on je la, walaupun nervous nak tau harga...hahaha...sebab takut bajet lari je, almaklum aku dah kutip duit siap-siap dari semua orang mengikut kiraan bajet aku...hehehe...
lepas nyibuk chef memasak, aku pun masuk bilik dan tidoooo...then dah maghrib baru bangun, mandi dan solat...lepas tu keluar tengok lampu dah buka...makanan pun dah hampir siap...wah excited...dan masa ni pengurus villa dah sampai iaitu Lya...dia lawyer, memang cakap english je ngan aku...aku ada minta mereka tolong belikan kek juga untuk surprise birthday Raya dan Fariha...then aku setelkan bil makan malam dan kek pada pengurus ini...terkejut juga la aku sebabnya lebih Rp1 juta juga jumlah totalnya...hahahaha...serious agak terkejut!tak silap aku, bahan mentahnya saja almost Rp700,000!aku tak sangka mahal gilaaa...then chef Rp350,000 dan kek dalam Rp200,000...terus panggil Irma dan kami buat pembayaran...aku tak cakap pada yang lain harga dinner kami tu...hahaha...
dan tak lama lepas tu, dinner is served!excited memasing tengok begitu banyak makanan yang dihidangkan...lepas tengok menu dan layanan yang diberikan, terubat la juga hati aku lepas terkejut dengan harga yang dibayar tadi...hahaha yezzaaa hospitality tu yang mahal tu kann...hahaha ok untuk dinner ni aku request menu ayam taliwang, beef curry, chicken satayyy, sayur urap dan kuih muih tradisional Indonesia...semua makanan adalah sedap, tapi style hotel la aku rasa sebab chef semua tu pun memang kerja di hotel...ayam taliwang dia guna ayam moden, sebab gemok-gemok...seriously makanan semua big portion dan kami semua seronok dan enjoy gila dinner tu...
selesai makan malam, kami dihidangkan dengan kuih muih tradisional yang comel gilaaa...sedap-sedap juga kuihnya...presentation pun debomb tauuu...masa ni dah rasa redho dan berbaloi laaa sesekali bayar mahal gitu kannn...hahaha actually kat Malaysia pun ada masa kita pi makan mahal, jauh lagi mahal dari tu kann...hahaha...ok je...
lepas dah dinner, aku tak nyempat nak masuk pool...siap acah-acah nak main terjun je dari tempat makan...nasib baik aku tak jadi terjun, then turun ikut tangga...rupanya belah kiri pool tu dalam!takde signage pun cakap dalam...aku tau pun masa jalan dalam pool, tetiba aku tenggelam!gila lah lemas weh...bebudak ni takde sape tolong aku...dah la dia bukan yang slowly dalam, tapi terus dalam!dari 1.4m terus ke 1.8m!gila...nasib baik aku tak panik, 3 kali naik ke muka air, then aku cuba panjat lantai tinggi 0.4m tu...Alhamdulillah terus dapat naik!huhuhu naik je terus jerit korang aku lemas!semua terpinga, sebab aku gelak-gelak je sebelum tenggelam...diorang ingat aku memain...hahaha...Adoi nasib baik takde pape...huhuhu...staff kat situ cakap diorang dah pesan petang tadi, tapi aku tak dengar kot...

lepas tu kami sambung mandi dan lepak...hati-hati semua tak pi belah kiri pool...duk area tangga jer...sebab takut jatuh cam aku...then tak lama tu staff villa keluarkan kek...terus nyanyi kannn untuk Raja dan Farihah...lepas diorang tiup lilin then kami buat jahat, Raja taknak mandi...tapi kami tolak gak dia masuk pool...terus merajuk makcik tu masuk bilik!hahaha...
malas nak spoil mood ada yang majuk-majuk kami teruskan je la mandi, sembang, makan sampai kecut...tudung pun dan buka masa ni sebab staff semua dah balik ke bilik mereka...haaa banyak gak laaa rahsia yang terbongkar malam tu kan...macam-macam soalan maut ada...but we promised that what happens in lombok, stays in lombok...tapi ada gakkkkkkk yang terlepas...walaupun cerita tak berapa rahsia dan censored sangat yang terlepas tu, but still memporak perandakan juga la hidup aku sekejap...huhuhu...dennngggg!dah kecut semua orang malam tu, baru la terhegeh-hegeh naik dan mandi di bilik air...dan lepas tu kita semua tidoooo dengan nyenyaknyaaa...

6 comments:

  1. perghhh harga makan....hahahaha..takpa, pikiaq mcm ni, bukan selalu.. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah kan...tp pikir balik dlm rm40 je sorg utk makan tu...lebih kurg la kalo makan kat restoran2 or cafe hipster skang kan...kopi je dah dkt 20 kalo kat mesia ni... 😂

      Delete
  2. Mewah sekali makannya tu... 😂 Tau gitu saya join sejak malam sebelumnya 😝

    ReplyDelete
  3. Takpo.. makcik kayo.. sesekali apa salahnya..


    ReplyDelete