Monday, July 23, 2018

7 Girls and A Guy in Lombok: Day 4

Sambungan dari: 7 Girls and A Guy in Lombok: Day 3.2

hari terakhir di Lombok, seawal 6.45 pagi aku dah check out...hotel ada sediakan makan tapi simple laaa...kalo mi goreng tu dia buat Indomie, kalo nasi kuning tu dia siap tapau dah...tapi sedap je wehhh...hahaha melayan gak aku makan pagi tu...
dalam 7.15 pagi kami bergerak meninggalkan hotel menuju ke airport...sampai sana, selesaikan urusan check in beg yang berlambak-lambak ni...hahaha gigih laaa bawa beg tarik pi Lombok kannn...hahaha tapi senang weh, tak payah nak bawa ke hulu ke hilir...hahaha faktor penuaan agaknya aku ni...
masuk boarding hall banyak plak kedai untuk shopping...sakan yang masih kaya dengan Rupiah pi shopping...aku dengan Irma duk gigih mengira baki duit tabung group kami, nak beli apa yang patut kat Coffee Bean...hahaha hebat gak aku kan...macam-macam leh dapat tau dengan duit baki...hahaha see aku memang akauntan yang hebat membuat bajet...hahaha...
dan akhirnya kami meninggalkan Lombok pada jam 10.25 pagi...rasa lama gilaaaaa penerbangan pulang kali ni...ye laaa hampir 3 jam kan...sengal gak rasaa...kejap aku tido, kejap aku bangun lepak kat belakang...hahaha dah lama tak naik flight gini laaa...kalo dulu 8 jam pun aku rileks ni..ni gelisah tak bertempat!hahaha...
Alhamdulillah selamat mendarat di KLIA2 pada jam 1.30 petang...syukur semua kembali dengan selamat, takde yang dilarikan dek lelaki Lombok walaupun hati dah tertinggal kat sana...hahaha setel ambil beg kami pi lunch kat Papparich sebelum masing-masing berpisah balik ke rumahhh...penat gila, kulit terbakar tapi happy...seronok!
trip kejap mewah, kejap sangap takde rupiah ini aku rasa makan kos dalam RM1,200 termasuk tiket flight (including makan dan luggage), hotel dan villa, transport, supir, guide, entrance fee, snorkeling package, makannnnn dan shopping...semua lah!haaa mahal ke murahhh...hehehe aku rasa mahal laaa...tapi sebabkan kali ni pergi lebih nak senang lenang, semua nak enjoy dan bermewahan, so aku rasa kos tu berbaloi!hahaha...so pergilah travel korang, mahal ke murah ke, pilihan di tangan andaaa...semua pun boleh, ikut pilihan masing-masing...kalo nak kira mahal, pi Pulau Redang pun mahal tau...ppffftttt...hahahaa....ok sehingga berjumpa lagi dalam next post pasal travel...lepas ni banyak post makan je laaaa...hahaha lambat lagi nak travel ni...hehuuuuu....

4 comments:

  1. OK lah tu kalau ikut pakej mau 2K jugak tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tuh...hehehe puas hati plan sendiri ni kan...en mie, bape rm bajet nak beli alatulis kanak-kanak kat siem reap tu ye?

      Delete