Wednesday, July 18, 2018

7 Girls and A Guy in Lombok: Day 3.1

Sambungan dari: 7 Girls and A Guy in Lombok: Day 2.2

hari kedua di Gili Trawangan, aku dah bangun dah, tapi malas gilaaa nak keluar...konon nak layan sunrise kan...duk bangun, tidur balik...Irma plak tak leh solat...tapi tetiba dia bangkit dan cakap jommm tengok sunrise, terus aku melompat siap...hahaha jam kul 6 pagi, terus aku message Dhito je, budak-budak lain aku yakin membuta lagi...malas nak kejut dan tunggu diorang bersiap sebab dah nak terang dah masa tu...melepas aku sunrise kan...keluar pagi naik basikal, sengal gila punggung aku rasaaa...hahaha kami lepak depan jeti layan sunrise yang mengadap Gunung Rinjani...wallawei...cantik!
lepas dah naik matahari, kami kayuh lagi basikal mencari signage Gili Trawangan...alahai penuh dengan bot buruk dan jambatan dah rosak kat depan dia...sini suppose jadi tempat tarikan orang bergambar, tapi tak dijaga pula...sayang betul lah...
lepas tu aku dengan Irma dan Dhito layan lepak tepi pantai...Dhito siap pi mandi walaupun memula dia malu-malu nak mandi...siap kena paksa dengan aku pi masuk air...hahaha aku rasa Abdullah kena didik lebih sikit si Dhito ni jadi kurang pemalu...kahkahkah...haaa aku plak masuk air separuh sebab nak bergambar je laaa...hehehe
dalam 7.30 pagi kami pun bergerak balik ke hotel...sakit gilaaa punggung lagi weh...bila basikal nak langgar lubang tu, perit dia kemain...hahaha sampai hotel, kami semua bersiap untuk checkout...dalam jam 9 pagi kami bawak beg semua turun, checkout dan pulangkan basikal...dan terus bersarapan...sarapan termasuk dalam harga bilik...so order je la apa nak order...ada menu bacon, aku tanya dia kata tak halal...so kita order as suggested by staff dia je la yang Muslim...
macam-macam jus yang kami layan pagi tu, air kopi pun ada pelbagai jenis...memang masyuk laaa layan sarapan tepi pantai gini kan..nyaman je rasa wehhh...makanan dia plak siap berbunga bagai...hehehe sedapppp nasi goreng dia...aku suka!makanan dia sedap!tengah makan Dhito dan Asriel pun sampai...so kami melepak sampai bot datang nak ambil kami...
jam 10 pagi kami pun menaiki bot meninggalkan Gili Trawangan dengan seribu satu kenangan manis...aku seronok ke Gili Trawangan ni, enjoy!Irma yang tak suka pulau dan snorkeling pun cakap dia sukaaa Gili Trawangan...dulu pi Krabi dia tak cakap pun gitu...maybe sebab Gili Trawangan lebih relaks, tak de kenderaan...so lebih seronok...tapi jangan bagi aku duk lebih 2 hari la, mati kutu kot aku...hahaha...
sampai di jeti, kami bertemu semula Pak Rahmat, driver kami...naik van dan terus gerak menuju ke Malimbu Hill...salah satu spot terbaik untuk ambil gambar...matahari terik ya amat weh masa ni, tapi gigih laaa membakar kulit demi mengambil gambar yang cantik!layan je laaa...
masa lepak di Malimbuk Hill ni ada orang main paragliding, so melepak gak laaa kami layan tengok dia naik paragliding tu...hahah siap ada yang berbunyik nak try, ahh sudahhh...risau gak aku kalo jadi pape kang...tapi sib baik lepas tu tak jadi...hahaha harga dia aku tak ingat...dalam Rp700,000 kot kalo tak silap...
then masuk van semula, semua kelaparan...nasib baik ada brownies Kartika Sari yang dibawa oleh Dhito dari Bandung...so kita kenduri la ramai-ramai kan...nyum nyum...always a favourite laaa brownies ni, sedap banget!lagi kalo makan dengan aiskrim vanilla...hahaha soooo yummyyy!
dari Malimbu Hill kami ke Villa Hantu plak...hehehe cuak gak nakpi tempat ni, tapi kata Asriel nama diberi sebab villa ni tak siap, ownernya mati...bukan pasal ada cerita hantu...hahaha tapi seriously memang port terbaik untuk sunset sini...tapi sebab takde masa nak tunggu sunset, kita layan view laut je laaa...but still lawa gilaaa...dapat plak si Asriel yang pandai ambil gambar tu...gambar reflection tu meletup sangat aku rasa...hehehe...
selesai posing sakan di Villa Hantu, kami pun menaiki van semulaaa...menuju ke Bandar Mataram...dalam van duk sembang pasal birthday trip...aku kemain duk cakap kat bebudak ni, kalo masa umur 30 ke, 40 ke 35 ke pi la birthday yang mega sikit...siap cakap aku dulu 30th birthday pi Australia...then aku just realised, ehhh kenapa tahun ni umur aku 35 tahun, aku takde plan any mega trip...hahahahaha terusssss kepala laju lepas tu pikir mana nak pergi...dan hasilnyaaa....leh refer entry 35th Birthday Trip...hahaha...

2 comments:

  1. Oooh.. birthday trip ke Kashmir itu baru buat plan lepas balik dari Gili Trawangan ya...

    ReplyDelete