Monday, July 2, 2018

Cari Makan di IOI City Mall: Baan Kanom Jeen

lepas beberapa kali nampak kedai ni kat IOI City Mall, then usha kat Instagram, finally aku decided nak try kedai ni dengan Dzuli...lama dah pergi ni, aku pun tak ingat bila dah...bulan April kot...sampai sana, aku usha kawasan...memang kosong!hahaha nervous gak nak masuk kan...

sementara tunggu Dzuli sampai, aku usha la menu dulu...nampak menarik menu dia sebab makanan dia makanan thai yang rare...bukan yang biasa tomyam semua tu laaa...specialties dia adalah laksa thai dia...presentation makanan pun nampak menarik...so berbelah bahagi gak laaa nak makan apa kan...
dan akhirnya aku order Pandan lemongrass (Bottomless) berharga RM3.00...kuat nauu rasa serai dia, kalo tak sedap dan refreshing dahh pada aku ni...then Dzuli makan Chicken Phad Kra Pau (RM14.90) yang boleh tahan sedappp...tapi aku biasa kalo makan Phad Kra Pau ni aku makan daging punyaaa...hehehe dan aku mencuba laksa thai atau Kanom Jeen Single Set (RM12.90)...untuk set ini leh pilih nak kuah apa...ada chicken green curry, namphrik, red namya dan chicken yellow namya...sebab nak pedas, staff situ suggest aku ambik chicken yellow namya...memang pedas!hahaha macam masak lomak pun ada...sedap je pada aku, cumaaaaaa kalo banyak lagi mi dia lagi bagus, ni banyak nau sayurrr...hahaha...
dan untuk dessert pula kami mencuba Sangkaya Bread Dip (RM7.90) di mana kita boleh pilih cicah dia sama ada Green Tea, Thai Tea or Pink Milk...so kami pilih thai tea laa...nyumm sedap boleh tahan...cuma kalo lebih lembut dia steam roti tu, lagi sedappp kot...hehehe
lepas bulan April, then bulan Jun masa puasa aku berbuka puasa dengan opismate aku kat sini...gara-gara aku tergoda nampak BKJ Ramadhan Platter (RM59.90) dia laaa...yang dalam dulang tu...ada jasmine rice with fluffy egg, kuah pilihan hati, crispy fried chicken, grilled beef, yum chicken skin dan green curry fried rice with fired fish!set ini ada sedappppp!so yummy...hehehe kami order 2 dulang tauuu...best!
selain dulang, kami order juga Pad Thai (RM15.90) dan Thai Chicken Rice (RM13.90)...pad thai tu ok la sedappp tapiii chicken rice tu sedappp gilaaaa...kitorang siap tambah order lagi...nasi dia sedap lembut, ayam dia pun sedappp...sos dia paling mengancam!terbaik!hehehe...
dan order juga Thai Milk Tea (RM8.00) yang sedap dan Thai Iced Dirty Tea (RM9.00) yang merupakan thai milk tea campur coffee dia...sedapppp gila...aku sukaaaa...hehehe dan dessert layan BKJ Traffic Light Ruby with Ice Cream (RM9.90)...boleh la layannn...next time datang aku nak layan nasi ayam dia lagi dengan dirty tea diaaa...nyummeh!hehehe...

No comments:

Post a Comment