Monday, September 5, 2022

Pesta Colek di Warung Ambo, Laman Glenmarie, Shah Alam

penghujung Ramadhan aritu aku kerah adik-adik aku ikut aku pi moreh kat Shah Alam gara-gara terpengaruh tengok Datin Ismatia duk makan colek kat sini!hahahaha kat Warung Ambo di Laman Glenmarie, Shah Alam...nak sampai sini berzaman ya sebabnya memula kena amik Shane kat Seksyen 7 yang jem hazab gilaaa...dekat sejam kat area situ je tau...sobsss!makanya sampai kat Warung Ambo dah tengah malam!Nina pun dah lolap!hahaha tapi Makngah tetap gigih pi beratur...yang lain tak koser nak beratur, so duk tunggu kat meja...
so kat sini kalo siang banyak je makanan lain berdasarkan apa nampak kat tepi dinding tu kan...tapi masa bulan puasa tu, malam dia jual colek je...tapi colek dia meriah gilaaaa...banyak benda kita leh pilih tauuu...so lepas sejam aku beratur baru la sampai turn nak pilih makanan...so colek kita pilih la apa jenis makanan bergoreng kita nak...nanti dia potong-potong campur-campur, tambah sayur dan tuang kuah...macam-macam pilihan ada...sotong, udang, ikan celup tepung...ada paru, ada segala macam bebola dan macam-macam lah!memang rambang mata jadinya...hahahaha...
dah order, pi kat meja...air dah sampai...dah lama so cair dah...teh ais dan kopi ais dia pekat likat ngancam!dan tak lama pas order, sampai la makanan kami...aku order dua bekas amik udang, sotong, paru dan beberapa makanan lain lagi....tak silap aku dalam RM50++ termasuk air...nyummeh!takde la sedap gilaaaa tapi okey la layan...hahahaha tapi nak suh pi lagi redah jem, beratur sejam takde dah kot...kahkahkah! ok bai!

4 comments:

  1. mmg dkt ngan opis...slalu juga lunch..kalo bln puasa tapau menu tp colek tu tk pernh la pi bln ramadhan cumanya lps ramadhan by request ada die open order so dh pernh merasa...colek ori kt klate lg sedap la...

    ReplyDelete