Wednesday, September 7, 2022

Pangkor Raya _ Day 2

Sambungan dari: Pangkor Raya _ Day 1

hari kedua di Pulau Pangkor, kami layan island hopping!tapi mak abah dan adik pompuan aku tak join...abang aku ni plan percutian tak bagitau pun nak island hopping, aku ni bawa kasut je satu, takde bawa selipar...pasrah je laa....so kami amik pakej satu boat harga RM250...lepas sarapan pagi tu di hotel, dalam jam 8.30 pagi boat ambil di pantai depan hotel kami tu jeee...memula dia bawa beberapa tempat untuk tengok pelbagai jenis pembentukan batu bentuk ayam la apa la...aku lupa dahh hahaha...tapi bebudak ni seronok la naik boat sebab memula tu kena lawan arus, memang melompat-lompat kita dalam boat tu...hahaha...pastu siap berhenti satu area untuk bagi ikan makan...bebudak seronok la kan sebab first time...tapi bagi ikan dari atas boat je, takde sape nak turun air sebab malas baju basah...
dan akhir sekali kami dibawa ke Pulau Giam!berdepan je dengan Teluk Nipah...haa kat sini kita turun dan bebudak leh mandi la...kecik je pulau ni tapi ada gerai....anak buah aku apa lagi nak air la, nak megi la...harga dia leh tahan gak tapi layan je laa...hahaha seronok sangat bebudak ni...almaklum 1st time kan memasing island hopping...ni belum campak dalam air tengah laut lagi ni...Qaiser tak habis cakap nanti besday dia buat kat pulau gak...hahaha pitammm...so lepak sini sambil bakor kulit ye....makngah duk cari tempat redup je laa...
dalam 2 jam gak la total island hopping kami ni...leh je nak lebih lagi tapi kami nak balik awal...sian kat mak abah...so dalam 10.30 pagi aku call dah budak boat tu untuk datang ambil kami dan kita gerak balik...yeeehaaa...semua kemain seronok taknak balik yee...hahahaha pasrah je la!makngah takdapat nak mandi sebab pakai kasut...haish abang aku ni...
sampai bilik semua duk mandi dan bersiappp...nakpi lunch awal sebab risau makanan habis lagi...hari ni kami ke Chef Hairudin Nasi Arab...semalam masa lunch tu ada gak pi sini awal-awal tapi diorang cakap habis dah lauk diorang...diorang cakap minggu tu, ramai gila orang datang Pangkor...luar biasa ramainya...tak pernah dalam sejarah Pangkor katanya...gituu kan...Alhamdulillah kami sampai kedai dah buka dah tak ramai orang lagi...so sakan laa memasing order nasi arab kan...dan sedapppp sangat nasi ayam dia weh!ada ayam, ada kambing...sedap!total habis pun dalam RM120 je weh!baru la berbaloi banding semalam tuuu...huhuhu terus seronok balik memasing bab makan kat Pangkor ni...hahahaha...
lepas dah kenyang ktorang pun jalan-jalan dalam kereta...sampai la ke Teluk Baharu, nak ke masjid terapung dia tu...jalan memang kecik la weh kat Pangkor ni plus banyak gilaaa bukit...kereta kitorang tu sampai semput sebab aku rasa tak sampai 1000cc pun...dah la jenama apa pun aku tak pernah dengar...hahahaha sampai masjid ni, panas terik...ada yang taknak keluar kereta pun...so kita yang gigih turun laa, tengok sampai ke dalam jap...
dan lepas tu kita pi shopping!untuk yang tak tau, Pangkor dah jadi duty free zone tau...tapi kedai dia takde la meriah macam Langkawi sana tapi okey la nak beli pinggan mangkuk dan coklat...sakan gak mak aku merayap...aku turun kan dia kejap je dia dah lesap!hahaha...yang lain balik bilik sebab panas sangat masa ni, semua taknak keluar kereta...hahahaah...mak aku pun takde la lama sangat shopping sebab duk fikir sape nak angkat barang nanti naik ferikan...memasing pun beg dah banyak...
balik bilik mak aku duk agih barang dia ke orang lain suh masuk beg kitorang untuk senang bawak balik nanti...hahaha pastu aku tarik selimut dan tidooo...tido je la keje kau kan...hahaha petang tu siap laa bebudak ni order lagi room servis!kemain korang eh main order je, kang akuuu gak kena setelkan sebab aku uruskan bab makan...hahahaa...
dan lewat petang tu kami pergi dinner di Nipah Deli...kali ni kami ambil steamboat sebab tu je menu yang available...dia kira perkepala tapi tak banyak pun makanan dia bagi...sedap la steamboat dia cuma pada aku mahal gak la...untuk kami semua tu total makan adalah RM321...tapi sebab sedap, tak payah tunggu lama, makanya tutup mata je la...lagi plak seafood dia freshhh...sedap laaa...pastu ada pakcik tu tak tau la staff ke owner ke rajin layan sembang dan beriya melayan...so sejuk la hati kan...
sambil layan steamboat sambil layan sunset sebab dia depan laut je di Teluk Nipah tuuu...depan tu nampak laaa Pulau Giam yang kami pergi siang tadi tuuu...hehehe...okey layan last sunset di Pangkor, pasni tak tau bila nak datang lagi...melihat pada trauma jeti ramai gila manusia, kedai makan banyak habis makanan...mungkin lamaaa lagi aku nak datang semula...hahaha....
dan malam tu kami keluar lagi jenjalan beli barang...aku duk cari coklat yang takde kat sini je laaa...hehehe banyak gak pilihan Cadbury yang takde kat sini...so memang aku beli je mana nampak menarik tuuu...hehehe dan malam tu kita pun mula pack barang...tak sabar nak balik tapi nervous fikir nak naik feri semula esok...hehhuuuuuuu....

No comments:

Post a Comment